• Karolina1980

Behöver hjälp/en vän!

Hej på er, kanske till och med blivande vänner!

Det kanske är en konstig fråga -men jag måste ändå ställa den.

Finns det någon här som vill hjälpa mig med mitt bröllop? Vi planerar att ha vårt bröllop i Tofta herrgård den 10 aprill 2010. (Göteborgsområdet).

Jag själv tycker nämligen jätte mycket om att hjälpa folk därför tänker jag att det säkert måste finnas fler lika sinnade människor här inne.

Är tacksam för ideer och svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-12 00:08
    Jag måste säga att det är himla tråkigt med tråddödare. Jag önskar att någon kunde bolla lite med mig angående min fråga.

Förstår liksom inte vad väskproblem har med min tråd att göra.

Hoppas ju som sagt på att höra lite om min lilla efterlysning/tips/el inspererande tankar som har med min fråga att göra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-12 00:19
    Jag skulle vilja ha någon att göra inbjudningskort med för att ta ett exempel.
    Det jag är främst vill ha är pratktisk hjälp. Men en bröllops nätkontakt är väl heller aldrig fel.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-12 00:45
    Mina frågor till er..
    Bor du i gbg?
    Vill du byta hjälp? Hur kommer du klara av all planering, har du många hjälpande vänner/släktingar? ..berätta.

Själv har jag en familj som lider av STORA och kroniska skilsmässorädslor och är alldelses för osäkra och osjälvständiga för att kunna supporta mig! (mamma är ett inskränkt Jehovasvittne och min pappa har en alkoholproblem vilket påverkar hans självkänsla om jag säger så), syster med psykisk ohälsa m.m. ...Åh vad jag drar snyft historier nu då. Men för att förklara mig lite bättre så kanske ni förstår.

Jag har dock valt ut en tärna som jag vet att jag kan lita på. Hon är väldigt supportande och ansvarfull. Men tyvärr studerar hon också. Så jag inser att jag kommer att behöva någon mer stöttande kraft.

Min sambo är ganska supportande, men han arbetar dock väldigt mycket och jag vet att han kommer att ha svårt att finnas där så mycket som jag vill inför bröllopsplaneringen. För han är ju ändå en karl tänker jag ...För det finns väl inga karlar som tycker om att arrangera bröllop, eller?.

Hans familj räknar jag inte med. Vi har dock inte berättat för dem att vi skall gifta oss ännu. Pga att min sambo vill vänta med att berätta och för att förlovningen skall ske först på nyårsaftonen.

Så det var lite om mig.

• Svar på tråden Behöver hjälp/en vän!
  • EåN2010

nej ... inte gbg... tänk eskilstuna västerås örebro å så i mitten av dem.. .hihi.. där bor jag och typ 500 pers till...

• Lyckliga013bruden

skulle vara lite lättare om du preciserade lite mer va ddu vill ha hjälp med.

• Karolina1980

Jag skulle vilja ha hjälp med praktiska deltajer, men givetvis är ju alltid tips över nätet välkomman. Vill du till exempel byta hjälp, eller bolla ideer med mig? Åh... gud vad töntig jag känner mig, men det är jag inte!

Lillie79 skrev 2009-12-11 13:16:56 följande:
    Hej! Vad kul, där gifter vi oss den 25:e september nästa år! Vad är det du känner att du vill ha hjälp med? Idéer och planering eller mer praktiska detaljer?
  • EåN2010

du behöver inte känna dig töntig... alla vi behöver hjälp med något här i livet...
    om det är planering så kan jag hjälpa dig... är duktig på listor å sånt.. har inte tålamod i affärer... :D

• Lyckliga013bruden

planering tror jag många behöver hjälp med för man inser inte innan man börjar hur mycket det är man faktiskt måste planera och bestämma. Och ofta har man inte mycket hjälp av gubben, inte jag iaf.

• EåN2010

killar vill bara planera när de känner för de och om det är nå roligt för dem att planera... typ hur mycket sprit vi ska köpa och sånt...

• Lyckliga013bruden

vi ska vara på lokal så vi slipper den planeringen. Lyckades ge honom musiken och hans kläder. Sen hade han åsikter om tårtdekorationen men det blir jag som får ta tag i det och förverkliga hans idé.

• EåN2010

ska ni inte prova tårtan tillsammans? och gå igenom sådana saker med konditorn då?

• Lyckliga013bruden

jo själva tårtan hade han ju smak åsikter om. Men paret ovanpå tårtan som han hade idéer om. Jag vill att det ska likna oss, jag tycker att de traditionella som konditorn säljer är ganska fula. Åså frågar han tror du hon som gör brudparet kan göra så här och så här och så här också?

• EåN2010

hahaha.. men du får ta det som en bra grej han är ju lite intresserad i alla fall om något..
    vi ska ha fototårta på hos på den översta i stället för brudpar... det känns inte riktigt som vi att ha ett brudpar uppe på tårtan..

Svar på tråden Behöver hjälp/en vän!