• Karolina1980

    Behöver hjälp/en vän!

    Hej på er, kanske till och med blivande vänner!

    Det kanske är en konstig fråga -men jag måste ändå ställa den.

    Finns det någon här som vill hjälpa mig med mitt bröllop? Vi planerar att ha vårt bröllop i Tofta herrgård den 10 aprill 2010. (Göteborgsområdet).

    Jag själv tycker nämligen jätte mycket om att hjälpa folk därför tänker jag att det säkert måste finnas fler lika sinnade människor här inne.

    Är tacksam för ideer och svar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-12 00:08
    Jag måste säga att det är himla tråkigt med tråddödare. Jag önskar att någon kunde bolla lite med mig angående min fråga.

    Förstår liksom inte vad väskproblem har med min tråd att göra.

    Hoppas ju som sagt på att höra lite om min lilla efterlysning/tips/el inspererande tankar som har med min fråga att göra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-12 00:19
    Jag skulle vilja ha någon att göra inbjudningskort med för att ta ett exempel.
    Det jag är främst vill ha är pratktisk hjälp. Men en bröllops nätkontakt är väl heller aldrig fel.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-12 00:45
    Mina frågor till er..
    Bor du i gbg?
    Vill du byta hjälp? Hur kommer du klara av all planering, har du många hjälpande vänner/släktingar? ..berätta.

    Själv har jag en familj som lider av STORA och kroniska skilsmässorädslor och är alldelses för osäkra och osjälvständiga för att kunna supporta mig! (mamma är ett inskränkt Jehovasvittne och min pappa har en alkoholproblem vilket påverkar hans självkänsla om jag säger så), syster med psykisk ohälsa m.m. ...Åh vad jag drar snyft historier nu då. Men för att förklara mig lite bättre så kanske ni förstår.

    Jag har dock valt ut en tärna som jag vet att jag kan lita på. Hon är väldigt supportande och ansvarfull. Men tyvärr studerar hon också. Så jag inser att jag kommer att behöva någon mer stöttande kraft.

    Min sambo är ganska supportande, men han arbetar dock väldigt mycket och jag vet att han kommer att ha svårt att finnas där så mycket som jag vill inför bröllopsplaneringen. För han är ju ändå en karl tänker jag ...För det finns väl inga karlar som tycker om att arrangera bröllop, eller?.

    Hans familj räknar jag inte med. Vi har dock inte berättat för dem att vi skall gifta oss ännu. Pga att min sambo vill vänta med att berätta och för att förlovningen skall ske först på nyårsaftonen.

    Så det var lite om mig.

  • Svar på tråden Behöver hjälp/en vän!
  • EåN2010

    jag ska oxå gifta mig den 10april 2010... hur långt har du kommit?

  • Lyckliga013bruden

    jag är 24 April i Linköpingsområdet
    Vi (jag) har kommit alldeles för kort med planeringen borde vara längre framkomna. Håller på med fotograf och ska ringa ett bageri =)

  • novia72

    Jag håller med dig...om man är flera som hjälps åt...kan det bara bli bättre!!! ;)oftast hittar man ngt som ngn annan har frågat efter/letar & då "kostar" det inget att hjälpa/tipsa!! ;)

  • EåN2010

    nej exakt... jag letar fortfarande efter nån snygg väska som jag kan ha allt "roligt" i som en tjej alltid behöver... men jag har inte hittat nån som jag vill ha... :(

  • Lyckliga013bruden

    väska är jättesvårt, jag letar också efter en som passar i storlek, passar till min klänning och som passar i pris


    EåN2010 skrev 2009-12-11 10:55:38 följande:
    nej exakt... jag letar fortfarande efter nån snygg väska som jag kan ha allt "roligt" i som en tjej alltid behöver... men jag har inte hittat nån som jag vill ha... :(
  • EåN2010

    ja jag vet det är jätte svårt att hitta den där som ser bra ut men jag vill köpa en som jag ändå kan använda efter bröllopet till fint så jag vill inte ha en sån där "boll" som vissa har... jag vill ha en fin väska.. har hittat flera i svart men jag FÅR inte köpa en svart av min mamma, alla mina vänner och min m2b så de får väl inte bli en svart då... :(

  • Lillie79

    Hej! Vad kul, där gifter vi oss den 25:e september nästa år!

    Vad är det du känner att du vill ha hjälp med? Idéer och planering eller mer praktiska detaljer?


    Karolina1980 skrev 2009-12-11 05:08:28 följande:
    Hej på er, kanske till och med blivande vänner!Det kanske är en konstig fråga -men jag måste ändå ställa den. Finns det någon här som vill hjälpa mig med mitt bröllop? Vi planerar att ha vårt bröllop i Tofta herrgård den 10 aprill 2010. (Göteborgsområdet).Jag själv tycker nämligen jätte mycket om att hjälpa folk därför tänker jag att det säkert måste finnas fler lika sinnade människor här inne.Är tacksam för ideer och svar.
  • EåN2010

    jag är inte så mycket för att köpa saker här på nätet jag är mer den där som tycker om att känna på varan innan jag köper den.. se så den ligger bra och sånt..

  • Karolina1980
    EåN2010 skrev 2009-12-11 09:17:34 följande:
    jag ska oxå gifta mig den 10april 2010... hur långt har du kommit?
    Grattis, så roligt! Bor du i göteborg?
    Hm... jag har nog inte kommit så långt är jag rädd för. Vi har nyligen beställt ringar, börjat berätta för folk om det, bokat ställe åså.
Svar på tråden Behöver hjälp/en vän!