• Bröllopstokiig

Kyrkan bokad!

Jag har bokat kyrkan idag till 17 juli nästa år. *ler från öra till öra*

Skönt att kunna boka så här tidigt, när M2B:s bror gifte sig fick de vänta till årsskiftet för att kunna boka pingstafton!

Nu gäller bara att hitta en lämplig lokal för festen. Någon som kan ge förslag på lämpliga lokaler i närheten av Dalby, där man får ha egen mat och dryck?

/I

• Svar på tråden Kyrkan bokad!
  • Jema

Hejsan sommar 04!
    Vad kul att ni bokat er kyrka.
    Vilken kyrka är det om man får fråga? *nyfiken*
    Någon lokal i närheten av Dalby kan jag tyvärr inte tipsa om.

Lycka till!
    Jema

• Bina

De jag kommer på i närheten:
    Församlingshemmet i Dalby (den nya byggnaden bredvid mataffären)
    Idalagården
    Norra Ugglarps bygdegård

• Bröllopstokiig

Jema: Vi har bokat Dalby kyrka utanför Lund.

Bina: Har du hört några rykten om att Norra Ugglarp ska säljas? Kvinnan jag pratade med på pastorsexpeditionen hade hört detta.

/I

• Jema

sommar 04
    Den kyrkan är jätte vacker, om det nu är den jag tänker på?!
    Det är väl den som ligger på vänster sida då man kommer från Staffanstorp och kör mot Dalby och så ligger den väl rätt högt upp?

Jema

• Bina

Jag har också hört att bygdegården är till salu. Men, det skadar ju inte att ringa till föreningen. Om du har en köpare kanske denne har planer på att fortsätta med uthyrning (vad ska man annars med en stor dansbaneliknande lokal?)
    /B

• sommar 04

Jema: Jag har aldrig åkt från Staffanstorp, men det borde vara samma kyrka vi menar. Dalby kyrka ligger högt på en kulle, ganska tidigt i "byn" när man kommer från Lund och Staffanstorp.

Bina: Du verkar veta en del om Norra Ugglarp. Vet du hur många som får plats där, hur många rum som finns, hur stora, hur är köket; stort-litet, varmluftsugn, servis, uppläggningsfat, diskmaskin, etc?

/I

• Bina

sommar 04, tog lite tid att leta fram alla gamla papper från vår planering...

När vi förra året förhörde oss om Norra Ugglarp fick vi följande besked:
    -Bygdegården rymmer 300 pers, får plats 200 matgäster.
    -Fredag-torsdag 2800 kr. Tillkommer 10 kr/person för användning av porslin.
    -Porslin för ca 200 pers (dock fanns det runt 200 av varje sort av glas, kaffekoppar etc utom champagneglas som det bara fanns 100 av. Bestick 200 av varje
    - Där finns även tårtspadar, uppläggningsbestick, såsskedar, korvskruvöppnare, 28 termos-kannor etc.
    -Ett 30 tal ljusstakar, vaser, skålar, brickor (ja, fick en lååång lista)
    -Stora salen är 15x9 meter, med stor scen längs ena väggen. Lilla salen är ca 7x8 meter.
    -Varmluftsugn (restaurangugn) vill jag minnas.

Men om du tar kontakt med föreningen (046-5585)så får du mer info, de hade massor med tips på kockar och cateringfirmor som har vana av att fixa till tillställningar där.
    /B

• Jema

sommar 04, då är det nog samma kyrka vi menar.

Jema

• sommar 04

Bina, tackar så mycket för uppgifterna. Det låter som ett bra ställe. Eller är det risk att blir eko i salen om vi inte är 200 pers? Var valde ni att ha festen?

/I

• Bina

Vi var runt och tittade på en massa lokaler (gjorde en sammanställning från gamla inlägg här på BT, samt frågade ut i stort sätt varje msk vi träffade om tips )

Till slut satte vi oss ner och tittade på vad vi hade att lägga (tid, pengar etc), och vad vi prioriterade. Utifrån det valde vi att ha festen i festvåning där de fixade allt.

• sommar 04

Bina, jag tackar för alla tips. Vi ska sätta oss ner och gå igenom hur vi vill ha det och hur mycket pengar vi kan tänkas få ihop.

Jag var inne på buffé, men sambon tycker det blir för rörigt, så nu lutar det åt catering.

Vi ska på bröllop i slutet av augusti och vi ser båda fram emot att vara gäster i studiesyfte !

/I

• Ellran

Någon som vet något lite nyare om Norra Ugglarps bygdegård? Aktuella kontaktuppgifter? Mailadress? Hittar bara en död blogg med tre inlägg...

Pågår fortfarande uthyrning? Vad kostar det? Vad kostade det för fem år sedan? Vad som helst...

Svar på tråden Kyrkan bokad!