• marrieme

    Fler den 28 augusti 2010?

    Hej alla blivande brudar!
    Är det fler som har den 28 augusti som sin dag?
    Hur långt har ni kommit med planering och allt?

  • Svar på tråden Fler den 28 augusti 2010?
  • Rufsas

    Vi gifter oss också den 28 augusti!

    Klart är:
    - Vigselring
    - Klänning
    - Lokal
    - Plats för vigsel
    - Preliminär gästlista
    - Val av smekmånadsresmål
    - Tärnor, marsalkar och toastmaster (fast de är inte tillfrågade n)
    - Frisör

    Just nu håller vi på med:
    - Testar att tillverka olika inbjudningskort
    - Kollar catering
    - Bokar flybiljetter
    - Söker fotograf

  • Akt83

    Hejsan,

    Vi har tagit tag i planeringen nu igen i helgen. Det känns bra. Vi har äntligen enats om en Toastmaster, dock är denna inte tillfrågad ännu eftersom den inte vet om bröllopet. Får fråga i mars när inbjudningarna kommit ut. Tror faktiskt att hon svara ja.

    Ikväll ska vi spika gästlistan. MissKitten: håller verkligen med dig. Det är svårt att dra gränsen. Vår lokal som vi hittat tillåter inte mer än 60 gäster, vilket gör att vi har en fast gräns. Tror att listan som den ser ut nu innehåller 63 gäster. Puhh svårt att ta bort några. Vi har valt vänner framför släkt som vi inte träffar särskilt ofta. Lite läskigt hur vissa kommer att ta det. Men det är vårt bröllop!

    Jag har nu bestämt mig för att prova att beställa klänning via nätet. Kommer få den om två månader och då hinner jag sälja den och köpa en ny hemma i Sverige om den inte känns bra.

    I helgen ska vi boka bröllopsresa. Vår son som kommer vara ca 1 år och 8 månader får följa med på resan som vi vill ska vara två veckor lång senare i höst. Hur tänker ni andra?

    Min bästa vän kommer sköta fotograferingen, sminkning och håruppsättning.

    Jag har kikat lite på ringar men inte hittat någon som passar mig ännu. Tycker att det är svårt att hitta en ring till ok pris. Vad har ni andra för budget på ert bröllop?

  • 0Maria0

    Vi kommer att åka på bröllopsresa i oktober, 2-3 veckor tror vi. Kände att det kan vara skönt att landa efter bröllopet och fortfarande ha något kvar att se fram emot (ja, ni fattar vad jag menar, förutom livet tillsammans liksom! ;))

    Angående ringen vet jag inte...vi hade en budget på 10' för den, men den design jag vill ha kostar 15'... Har varit hos två guldsmeder och fått samma pris, så jag ska ge en tredje en chans också, annars är det där det hamnar... Å andra sidan så hamnade klänningen under budget (inte lika mycket dock...) så någonstans i slutänden jämnar det väl ut sig! :)

  • Akt83

    Hej igen,

    Det händer inte så mycket här inne. I helgen bokade vi bröllopsresa i alla fall. Det blir två veckor i turkiet i oktober på fyrstjärnigt spahotell! Känns underbart.

    Vi kollade på ringar också. Hittade antagligen den ring jag kommer att köpa. En enkel med 15 små diamanter på rad. Passar mina små händer och min förlovningsring.

    Hur går det för er andra?

  • 0Maria0

    Här har det hunnit hända lite till!
    Vi har bokat vigselförrättare nu - en person finns det i kommunen där vi ska gifta oss så valet var inte så svårt...

    Jag har kollat med den tredje guldsmeden också och döm om min förvåning när han säger att den skulle hamna på mellan 10 och 12, istället för de båda andra som sagt 14500 och 15000... Han skulle räkna lite noggrannare på det och ringa mig nu i veckan, så vi får se, lutar åt den i alla fall!

    Sen sist är även cateringfirma, DJ och frisör till mig bokad.

    Härligt att ha bröllopsresan bokad, Akt 83, spahotell låter ju verkligen inte fel! Ingår det behandlingar i priset eller betalar man extra för det man vill ha...?
    Vi lutar åt USA, New York och Florida, men mer än så är inte bestämt.

  • Mirelle

    Hej vi har oxå detta datumet : )

    Vad tidiga ni har varit med att boka saker.. Vi har känt att det är ju så långt fram, vi hinner. Men nu får jag ju nästan lite panik... Men en del har vi gjort iallafall

    Vigselplats - bokad
    Festlokal - bokad
    Gästlista- nästan klar, ev lite finslipning på den
    Bestman- klar
    Tärnor - klara
    Fotograf- klar
    Dj + live band - nästan klart

    Just nu håller jag på att leta material till inbjudningskorten, tänkte vi skulle göra dem själva. Kanske lite väl optimistiskt, vi har två små här hemma som inte låter ha särskilt mycket pysseltid för sånt...

    Håller på som bäst och försöker bestämma oss för bröllopsresa, just nu lutar det åt en kryssning i Karibien.

  • marrieme

    Nu börjar det hända saker här hemma =)

    Allt detta är fixat:
    -Kyrka
    -Präst
    -Lokal
    -Frisör
    -Smink
    -Häst o vagn
    -Sångare kyrkan
    -tårta beställd
    -Ring beställd, ska få se den färdig den 18 feb! Lääängtar!
    -Bokat catering, ej bestämt meny
    -Fotograf
    -Näbbkläder beställda
    -Gästlistan klar

    Nästa vecka ska jag prova klänningar =)
    Näst på tur är:
    -Bestämma mat,
    -Välja klänning
    -Göra inbjudningskorten
    -Boka bröllopsnatten

  • Akt83

    Hej,

    Idag har vi börjat med inbjudningskorten! Det är så spännande att få dem klara tycker jag. Att se att de blir lika fina som jag har tänkt mig. Ska bli skönt att få i väg dem så att man kan börja prata om bröllopet med folk. Vi har ju inte berättat för mer än några vänner ännu.

    I veckan ska vi försöka att hitta tårta. Vi vill ha någon enkelt och fint men inte på ställning och så tänkte vi kolla med Ica Maxi för att höra om man kan hyra någon kylbox eller liknande. Vi får nämligen inte låna vårt ställes kylar om vi inte beställer tårta via dem och deras konditor verkar inte alls lyssna på vad vi vill ha.

    Hur gör ni andra med tårta och mat? Vi ska förutom tårtan ha en förrätt och en varmrätt. Vad vet vi inte ännu för våren/sommarens menyer på feststället är inte klara ännu.

  • 0Maria0

    Vi kommer att ha catering på all mat (utom tårtan) och stället vi ska vara på har inte egen tillagning så att säga, utan istället ett jättekök som cateringfirman har tillgång till - saken är löst på den biten med andra ord.
    Jag vet faktiskt inte hur det ser ut med kylar och det får man kanske kolla upp - tänker på både tårta och blommor...
    Tårtan ska vi beställa från ett ställe inte alltför långt iväg - antingen får någon köra och hämta den eller så kan man få den levererad dit (mot en kostnad). Antagligen kommer någon av våra föräldrar att hämta den.

  • PHE

    28/8 = 28 augusti

    2 + 8 + 8 = 18

    6+6+6= 18

    Dvs datumet är satans datum 666

Svar på tråden Fler den 28 augusti 2010?