• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • KatjaB

rosesarered: jag har också läst i den tråden, och jag blev riktigt förvånad över att folk fick så mycket hjälp.. o sen att folk tyckte att bara för att ena sidan av släkten hjälpt till massor ekonomiskt skulle de ge en känga till andra sidan av släkten som inte gjort det. Låter ju helt galet!

Svårt det där, skulle först rent spontant sagt att du skulle ha uppsatt eftersom du har slöja, men såg en bild på en tjej från calligraphens reklam tror jag det var som var gravid och hade utsläppt med en slöja liknande den du ska ha, och det var riktigt fint det med.

Jag gillar klassiska knutar och har oftast håret uppsatt, blir galen på mitt hår som trasslar sig lätt, så jag trivs allra bäst i snygga knutar än utsläppt helt enkelt. För några år sedan hade jag nog tyckt att halvuppsatt med löshår var det finaste jag sett.

ceke: håller tummarna för dig, låter ju som att de är väldigt intresserade

• rosesarered

Jag tror att du är inne på nåt bra där Casmel, ett tips som jag sett som jag själv tänkt göra är att försöka hitta gamla bröllopsbilder på våra mor- och farföräldrar samt föräldrarna och hänga upp i festlokalen på en lina eller nåt sånt. En lite kul grej tycker jag iaf definitivt roligt med min pappas fina 80-tals permanent i håret hehe.

Mest jag frisyrväg är håret utsläppt tror jag och jag har alltid haft den bilden i mitt huvud. Att jag ska ha långt, svepande hår på bröllopsdagen.

Nu måste jag erkänna en galen grej.. Jag har känt mig så velig gällande detta så jag hoppade nyss i klänningen och testade med slöja. Det ser mycket snyggare ut med uppsatt hår till klänningen. Så jag har i princip bestämt mig för det nu. Även om det inte är så mycket "jag".

Jo jag vet jag är lite galen

En sak är iaf säker och det är att jag ÄLSKAR min klänning fortfarande!

• rosesarered

Och ja vi håller tummarna för dig Ceke med jobbet! spännande med nya karriärutmaningar

• CeKe

Roses: Va härligt, inte alls galet Hade jag klänningen hemma och färdig, skulle jag garanterat hoppa i och prova lite ibland med accessoarer till etc Så därför tänkte jag aldrig ta hem den! Kece ska ju inte se den, så tänkte nog faktiskt ha den hemma hos mormor (om det är ok för henne) fram tills vigsen. Den är ju i o f sig inte klar än heller, så vet inte hur länge den blir kvar hos sömmerska heller. Längtar efter att åka dit nästa gång och se hur den växer fram! Tror nästan att den nästan kommer va klar nästa gång

• rosesarered

Haha jo man blir ju lite frestad när den är tillgänglig hemma. Så jag förstår att du inte vill ha den hemma om Kece inte får se den. 

Hos oss har sambon fått se den många gånger redan, jag har inget tålamod till att inte visa den för honom. Han fick hjälpa mig att få på den nyss han undrade hur det ska gå att "hålla reda på allt dethär" vid utomhusvigsel. Tror han menade den massiva inbyggda underkjolen och släpet.. Jag svarade att jag tror att det är därför man har tärnor{#lang_emotions_laughing}

Vad spännande med din klänning! förstår att du längtar. Det är en väldigt speciell känsla med den rätta klänningen

• Korallbruden

Roses! Med den slöja och den hårlängden så vår du det grymt elegant/vackert med en stor välgjord spansk knut

Ceke: Vad spännande med jobbet. Du får låna en extra tumma att hålla i från mig .

Vad snällt av dina släktingar Katja.

• CeKe

Tack tjejer för era tummar
    Hoppas hoppas hoppas att rekryteringen blir klar imorrn! I sådana fall ska jag va med och starta upp en sprillans ny fältverksamhet (jobba med ungdomar i "riskzonen")

• CeKe

En totalt annan sak... Hur jämställda är ni, egentligen, när det gäller hushållssysslor? Jag o Kece kom att prata om det tidigare ikväll.. eller haha, jag pratade och han log lite generat och skyldigt när jag gav förslag på procentdelar Han är på tok för bortskämd!!! Det ska vi råda bot på nu när han inte längre jobbar riktigt lika mycket som tidigare

• sajberpillan

nu är catering klart. ska dessutom på provsmakning på lördag. mannen fixade till ene gratis sådan. mums.
    nästa helg blir det stora bröllopshelgen, ska kola kostym, underkläder, skor till honom, ring och smaka tårta.
    Det händer saker hela tiden nu känns det som.

Roses: jag gillar ju utsläppt hår eller halv uppsättning.

vill ha min klänning hemma snart också, men kommer först i april/maj.

• KatjaB

vi är nog ganska så jämställda. att få barn ställde det först lite på sin kant med vem som gjorde vad, och rätt vad det var så blev det nästan så att jag gjorde det mesta i hushållsväg eftersom jag var hemma vilket resulterade i att jag gick runt och var förbannad och tyckte att han var rätt lat.
    Men nu, så bråkar vi aldrig om städning längre.. otroligt nog! Trodde nog aldrig att den dagen skulle komma
    Sedan S började vara pappaledig så har vi båda fått en annan förståelse för hur trött man kan vara när man ska upp till jobbet efter en sömnlös natt och att man är trött efter jobbet också, fast på ett annat sätt. Och att den som är hemma inte bara glassar runt och har all tid i världen att städa (som om det vore det roligaste man kunde hitta på dessutom )

Så ja, efter 3 år fick vi till en bra balans på städning och vem som gör vad. För min del så behövs ingen millimeterrättvisa med att båda ska göra samma saker lika ofta, men det ska ta lika mycket energi och tid oavsett vem som gör vilken syssla.