• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • KatjaB

hoppas ni alla haft en trevlig jul! vi är hos mina föräldrar och har firat jul, har haft tomte, julbord, julklappsutdelning och har ätit, ätit och åter ätit.. vet inte hur vi ska orka med ett till julbord imorgon hos simons mormor.

• CeKe

Hej på er! Hoppas ni ätit så gott att ni rullar fram precis som jag Måste ta tag i godisätandet nu... börjar bli rädd för vågen och trånga kläder! Attans julmat, julgodis och framförallt julmust...

Hur som helst hade vi ett extra julfirande idag med min släkt (alla som annars brukar fira julafton tillsammans men i år blev det inte så) och vi passade på att både dela ut inbjudningskort och fråga vår tilltänkta toastmaster. Det gick alla tiders och han verkar riktigt glad och tänd på uppgiften Han är en go prick och det kan bli hur galet som helst, och roligt!

Känns bra! Inte heller dumt att han och min kusin hade sin bröllopsfest i samma lokal för tre år sen, så han har lite koll på grejerna!

• TälskarM

Hejsan! här hoppar jag in om det är okej :) vi gifter oss den 10/7 i torpa kyrka, varberg.

Har inte läst så mycket i tråden. men funderar på hur långt ni har kommit i er planering och bokning osv.

• KatjaB

ceke: vad kul att börja dela ut inbjudan. Det är ju jättebra att er toastmaster själv haft bröllop där, då vet han säkert vad som behövs skaffas och inte och saker som de själva kanske glömde osv.

• KatjaB

tälskarM: välkommen! vi har kommit hyfsat långt i planeringen med vad vi ska ha och vart vi ska införskaffa det, men själva shoppandet har vi inte riktigt kommit igång med. Klänningen är betald och ringen beställd. Underkläder, skor o hårprydnad är köpt. Sen har vi bokat frisör, vigselförrättare, festlokal o sånt, dock inget betalt än, men det antar jag att man tar sen när det väl är dags.

• CeKe

Självklart ska du hoppa in

Vi har också kommit en bra bit, utan att direkt anstränga oss. Kyrka, vigselförättare, lokal, tärna, marshalk, toastmaster, typ vad vi ska ha för mat, underkläder, skor, vet hur jag vill ha klänningen, tror jag vet hur jag ska designa en ring är klart. Och inbjudningskorten är klara och har börjat delats ut Så nu är det dags för festprogram och annat pyssel!

Jag ser fram emot allt pyssel nu. Desto mer eftersom jag bestämt mig för att lägga ner plugget nästa termin, så nu har jag all tid i världen efter jobbet att pyssla om jag så vill

Kan berätta att jag ska hem till hon som ska sy klänningen i eftermiddag och prata detaljer om hur hon ska sy den! Ska bli spännande och ser fram emot att se den växa fram!

TälskarM skrev 2009-12-26 23:28:41 följande:
    Hejsan! här hoppar jag in om det är okej :) vi gifter oss den 10/7 i torpa kyrka, varberg.Har inte läst så mycket i tråden. men funderar på hur långt ni har kommit i er planering och bokning osv.
  • Korallbruden

TälskarM: I min presentation hittar du hur långt vi hunnit och välkommen in i tråden!

Vad bra att fler delar har blivet klara under julhelgen för er alla.

Vi är glada! Den planerade bröllopsresan till en camping i Falun... det var ungefär så långt vi hade råd med ... se ut som den blir till en annan destination. Phuuuu... Tack tomten! vi har börjat tala om Paris eller kanske med några vinområden... vi får se.. känns i alla fall mer upplyftande än en campingplats Vännerna har däremot taget campingidén tillsig så vi kanske får det i present av dem man vet aldrig

• källerudd

Våra planeringar har i stort sett varit stillastående nu i julhelgen...Lite snack om tält och gästlista har det dock blivit...men när helgerna är slut får vi dra i gång ordentligt..Ska bla skicka ut förfrågningar till olika tältuthyrare och det börjar nog bli hög tid att boka bröllopsresa oxå...

sen kan vi nog inte göra så mycket mer innan vi har skicka inbjudningarna..Då vi ska fråga brossans kompis tjej om hon vill fota..en av mammas kompisar vilka killar de hade som grillade under deras sommar fest...Om några grannar har lust för att köra oss i båt till vigselplatsen osv osv Med andra ord en hel del vänner och bekanta som ska involveras som vi inte kan prata med innan gästerna vet något. Så i februari lär det bli fart =)

• KatjaB

ja, det känns som att det blir full rulle nu nästa år med alla bröllopsbestyren. Klänningen ska slutbetalas i januari, ringen betalas i februari, i mars ska vi beställa simons kläder o all alkohol till festen, sen är det ju snart dags.
    Det mesta är iallafall bokat nu, dock har vi fortfarande inget alternativ ifall det skulle regna och så har vi inte bokat bord och stolar än, eventuellt kommer det finnas bord o stolar i lokalen när vi gifter oss, men det är ju inget vi kan räkna med så då måste vi ju preleminärboka något.

Kollade lite priser men tycker faktiskt det är rätt dyrt med 30 kr per stol för klappstolar i plast.. brukar det inte vara billigare än så och nåt åt det hållet när det är riktiga stolar?

• rosesarered

Tjena tjejer, nu börjar det närma sig med stormsteg!
    Tyvärr så känner jag mig rätt stressad eftersom det känns som att vi ligger efter i planeringen..

Vi hade ju en festlokal prelbokad men på grund av att vi är fruktansvärt missnöjda med lokalen så har vi bestämt att skita i den. Så vi står utan lokal. Hade funderingar på ett tält men nu har vi fått en lite udda chans.
    Är det en dålig idé att hålla festen i stor maskinhall på 300 kvadratmeter?????
    Som man hyr bord och stolar till och försöker pimpa till med tyg och blommor. Maten från catering och sprit från systemet. Nej jag har inte blivit galen

Svar på tråden Juli 2010