• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • sajberpillan

kan man göra en "lång-skaft-bukett" av liljor?
    Såg på wedshop att de har konstgjorda matt-buketter. De är läckra, men jag vill ju absolut ha liljor.

• sarahkka76

sundance: mina svarta köpte jag för flera år sen på Din sko men aldrig använt de. De finns inte längre då tyvärr. Men mina lila som även finns i andra färger köpte jag på Bianco.

Oj, det var ett bra pris för all mat! Grattis! Jag ärinte florist så jag kan bara kommentera brudbuketten utifrån vad jag har sett för priser, och tycker att du har fått ett mycket bra pris. Alla priser jag har fått börjar på 1500 som ska bara vara bindningen, sen tillkommer själva buketten.

blivandefrueriksson: vad kul! Det var ett kap det också

better: färgtemat är svart, purpur och silver. Klänningen vet jag inte än eftersom det hänger lite på hur jag ser ut efter förlossningen. Men de jag gärna vill ha är ngn av de två som finns i mitt galleri. Ska kolla på de blommorna tack för tipset! Ev en vit klänning med ngn detalj i purpur. Vad kan passa till det?

maj: bra att de kom fram och att du blev nöjd

katja: hehe bra med rabatter

• EåN2010

sarahkka76: vad dyrt min brudbukett kommer gå på 800kr..

• sarahkka76

ja, det är dyrt. Men än så länge har jag inte bestämt mig för florist, jag ska ta tag i det när det börjar bli aktuellt.

• pandis81

min brudbukett kostar ungefär 500 kr. Men det är för att jag köper lösa blommor och ska binda den och tärnornas buketter själv.
    sen så har vi beställ corsager 5 stycken för jag ska ge en till min pappa också som ska gå in tillsammans med mig. och dom kostar 125 kr/styck.
    Och så fick jag ett presentkort från min mamma i julklapp i samma blomsterbutik.

Vi har nu under kvällen suttit och kollat igenom våran budget en sista gång innan allt ska betalas och göras klart. Och vi ligger i dagsläget bara 4000 kr back. Och då är det två löningar kvar. Känns hur bra som helst. är så glad.

Jag har varit så rädd för att det skulle dra iväg och att vi inte skulle klara det. Men då är absolut allt inräknat.
    Så nu behöver vi inte vända på alla kronor som vi gör just nu.
    ÅÅÅ vad skönt.

• Bettertogether

sarahkka: det skulle nog vara fint med lila i buketten fastän klänningen är vit.. :) Om ni har lila som tema så är det ju perfekt!

Allium är en så otroligt fin blomma med världens vackraste gröna stjälkar! :D

• KatjaB

pandis: vad skönt Sånt brukar jag också oroa mig för, men vi har sagt att OM vi nu inte skulle få ihop det så finns det ju mindre viktiga saker som man kan ändra, skjutsen från kyrkan o billigare tårta tex. Men vi hoppar på att få ihop allt, vore ju härligt att slippa snåla på det man egentligen ville ha

Vet inte om jag redan sa det igår men fick hem det rosa tyget igår som ska vara till löpare och runt stolar och det är helt perfekt! Var tvungen att provduka bordet igen.. utan att skryta kan jag säga att det är den finaste bröllopsdukningen jag sett på bröllop jag själva varit på

Iväg till jobbet nu då, hejsvejs!

• EåN2010

katja: de är bra att ha självförtroende ;)
    men vad kul att det blev så bra som de blev...

jag sitter här lite irriterad ... gick upp jätte tidigt för att jag skulle hinna allt innan skolan och när jag kommer dit så står de att alla lektioner är inställda för att lärarna sitter i snö kaos... hmm... så de var bara att vända om å gå hem igen... *suck*

• KatjaB

eån: usch vad irriterande. .. men skönt o vara ledig förstås

Var det nån här inne som hade lila färgtema?
    Vi har köpt godis, pariser linser tror jag de heter till våra favouraskar. Godiset är i rosa vitt o lila, men bara för att jag är sådär löjligt färgmatchande så har vi plockat bort alla lila (med sked, inga fingrar )

Är det nån här som vill ha 1 kg lila godis. Det är chokladlinser med mint i..
    Ni kan få dem, bara betala frakten som inte går på så mycket ifall det är nån som är intresserad.

Försöker hålla mig borta från godis o andra sötsaker nu, så jag vill inte ha dem liggande hemma

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)