• pandis81

    Bröllop 2010 del 9 (sista året)

    Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

    Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

    Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • mammab

    beroende på rossort osv så kostar dom allt mellan 25-60 kr styck.. en normal kanske går på 35:- iaf här. då får du ju ut ca 22 st rosor och det är väll inte speiellt mycket till 9 st dekorationer..det blir ju bara 2 rosor per dekoration..


    2010-10-23
  • Lyckliga013bruden

    Vi ska dansa vals. Det har jag klargjort för honom, det är väldigt viktigt för mig, och han har inte protesterat men han har heller inte anmält sig till en danskurs. Det kommer väl jag få göra.
    Vilken låt vi ska dansa till det är inte bestämt än.


    Sundance skrev 2009-12-06 10:25:47 följande:
    Ja, vi lär nog också få en lugn dag på jobb. Jag fattar inte... Varför har inte folk börjat julhandla??? har de inte hajat att det är jul om typ 3 veckor, knappt? Suck! Jag har i alla fall bokat tid för en Secret Box-fotografering nu . Ska bli spännande. Fast än så länge vet jag inte riktigt vad för stil på bilderna jag vill ha. Var ju hemma hos mamma för några dagar sedan och hon tyckte absolut att vi skulle dansa vals, så nu har jag börjat fundera lite. Man kanske skulle försöka hitta en valslåt istället. Vi hade ju tänkt ha From this moment on med Shania Twain och bara dansa tryckare men det är kanske vackert med en vals ändå. Fat m2b kan ju inte dansa iofs. Men hans kusin är gammal tävlingsdansare så han kan säkert lära honom lite. Hur gör ni andra?
  • KatjaB

    sundance: vi vet inte än, först började vi en kurs i lindy hop (swing) och tänkte att vi skulle hinna gå två terminer och lära oss hyfsat för att kunna dansa en rolig swing låt, men sen var det så mycket som föll på samma dag som dansen så vi missade massor i början, och tänkte ta nya tag nästa termin istället. Men jag vet inte om vi då längre hinner lära oss tillräckligt för att kunna göra det bra, vill inte att det bara ska se uselt ut.
    Så nu klurar vi på att ta en kurs och lära oss wienervals. Tror vi inte behöver lika lång tid på oss för att lära oss det.
    Annars kan man ju göra nåt kul som dirty dancing dansen, men jag vet inte om simon vill det, han ville det fram tills att han såg biten där patrick swayze dansar o hoppar en stund själv.. då började han tycka att det var pinsamt, haha.

    Angående arrangemangen så blir det inte speciellt stora arrangemang på borden för 800 kr. Det beror ju på vad de köper förstås men är det snittblommor de köper kostar de iallafall 35 kr st, och då är det rätt små rosor. Eller om de köper 10-packsrosor som då är av sämre kvalitét men en bunt går på 50-60 kr. Då blir det ju mer blommor, men så vansinnigt stora och maffiga är ju inte såna blommor heller.
    Det bästa är nog att fråga dem vad det är förr arrangemang eller om det bara är en ros eller två i en vas de menar.

  • lillalyckan
    pandis81 skrev 2009-12-06 09:26:22 följande:
    Hej och välkommen det är klart att du får vara med i tråden, tyvärr kan jag inte lägga in dig på listan förän nästa gång vi skapar en ny tråd vilket blir om 3 månader igen. Men du är hjärtligt välkomen att vara med ändå.. =)hur långt har ni kommit i eran planering.
    Trevligt Vi har kommit såpass långt att vi har bokat lokal. Vi pratar massor om bröllopet och är ganska klara på hur vi vill ha det men det är bara lokalen som än så länge är bokad. Vi ska gifta oss i Halmstad (bor i Stockholm) så kyrkan bokar vi nästa gång vi är nere och hälsar på
  • pandis81
    lillalyckan skrev 2009-12-06 16:36:31 följande:
    Trevligt Vi har kommit såpass långt att vi har bokat lokal. Vi pratar massor om bröllopet och är ganska klara på hur vi vill ha det men det är bara lokalen som än så länge är bokad. Vi ska gifta oss i Halmstad (bor i Stockholm) så kyrkan bokar vi nästa gång vi är nere och hälsar på
    Tycker det är roligt att ni gifter er på min födelsedag nästa år
    Men lokal är en riktigt bra start,
    Hur kommer det sig att ni gifter er i halmstad (bor i stockholm också)
  • EåN2010

    hej hej har hittat hit nu...
    har alla haft en bra helg? här har vi haft lucia kröning och herregud vad kallt det blev efter ett tag!!!!

    Nästa sak på agendan om bröllop är att få ordning på dessa inbjudningskort...
    hur ligger ni till?

  • Sundance

    Jag struntar väl egentligen i vilken rossort de använder, det är ju storleken på arrangemanget som är viktigt för mig och krukorna jag har hittat rymmer betydligt mer än 2 rosor . Ska åka ut med krukan och be dem ge mig ett kostnadsförslag. Och be dem berätta vad för arrangemang som ingår, exakt.

    Jag skulle så gärna dansa en vacker vals men frågan är vad man ska välja... En icke-vals som ser bra ut, eller en vals som ser lite tafatt och stelbent ut.

  • pandis81

    våra inbjudningar är klara, men vi har infobladen kvar som ska skickas ut samtidigt..


    EåN2010 skrev 2009-12-06 17:35:49 följande:
    hej hej har hittat hit nu... har alla haft en bra helg? här har vi haft lucia kröning och herregud vad kallt det blev efter ett tag!!!!Nästa sak på agendan om bröllop är att få ordning på dessa inbjudningskort... hur ligger ni till?
  • lillalyckan
    pandis81 skrev 2009-12-06 16:44:47 följande:
    Tycker det är roligt att ni gifter er på min födelsedag nästa år Men lokal är en riktigt bra start, Hur kommer det sig att ni gifter er i halmstad (bor i stockholm också)
    Ja det kändes som en bra dag

    Jag kommer från Halmstad och har min familj där. Mannen kommer inte heller ifrån Stockholm så hur vi än gör så får släkt och vänner resa så då valde vi Halmstad. Mycket smidigt eftersom vi då har  bröllopskordinator på plats (a.k.a min mamma )


  • sunzhine

    Har oxå hittat hit. var alldeles för länge sen jag skrev nu.
    Jag är ganska irriterad, har hittat lokalen vi vill ha, nu försöker jag bara få tag på den man ska boka hos o han svarar inte. Har mailat runt till alla på den föreningen men får bara samma svar, nämligen att vi ska höra av oss till han som är ansvarig för uthyrning av klubbhuset. Skapligt irriterande, vill ju börja med inbjudningskorten men det går ju itne förrän jag fått tag på lokalen...

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)