• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • lillalyckan

Hej allihop
    Brukar mest smyga runt och tjuvläsa eftersom vi har såpass lång tid kvar så gör inte så mycket just nu. Förutom suger upp inspiration då förstås Men en liten nitlott sprang vi in i, kyrkan vi ville vara i tar inte emot några bokningar för hela december. Så det är bara att leta upp en ny kyrka. Känns jättetråkigt då den kyrkan är viktig för oss (eller tja, för mig iaf eftersom det är i min hemstad bröllopet ska vara) men inte så mycket att göra... Men nu börjar det snart bli dags att göra/boka/planera en massa grejer!

• MrsMuffin

Vi har bokat en solist till kyrkan som tar 1000 kr för tre sånger. Lät rätt ok tycker jag, kan ingenting om sådant där. Mailade även kyrkan häromdagen och kollade att datum etc stämmer vilket det gjorde. Och idag skall jag hämta våra inbjudningskortg från Calligraphen...spännande!!!! Är livrädd att det står fel text lr nåt.

• sarahkka76

Tausen: åh vilken lycka!

Maj: vad skönt att känna sig uppfräschad Kul att ha den bokningen klar

lillalyckan: tråkigt att de har fullbokat o att ni måste hitta en annan kyrka. Ni kan ju alltid kolla med jämna mellanrum och se ifall de får avbokningar. det kan hända att folk ändrar datum av olika orsaker.

MrsMuffin: det är ett bra pris tycker jag. Vi får betala det dubbla för 2 solister med gitarr. Hoppas att det har gått bra med Calligraphen

• pandis81

Hej tjejer,
    Igår så kom jag till Linköping, dock 1 timme senare än beräknat. Men framme är jag. Sitter på ett café inne i centrala Linköping och tar det lite lugnt efter dagens möten, ska berätta lite nedan här.

Idag så har jag träffat solisten i kyrkan, som förövrigt är min konfirmationsledare och även solist på dotters dop, och är mer än stolt att få vara en del av våran bröllopsdag då han har följt mig i livet i dom senaste 17 åren ( hans egna ord idag) rörd till tårar blev jag i alla fall. Och han ville verkligen inte ha något betalt. Han kommer att sjunga eventuellt tre låtar i kyrkan. Två som vi har valt till varandra och en som var hans låt till oss.

Sen så har jag svängt in hos en frisör och klippt mitt verkligen slitna hår. Så det känns jätteskönt att få det gjort,
    har även köpt en förvaringspåse till klänningen som jag kan använda nu när jag har provat den, har nämligen med mig den ner.Har även varit inne och beställt alla blommor som vi ska ha. Snart så ska jag bege mig till min svåger och svägerska och deras son, där så kommer min make up artist att vara då han är bästa kompis med min svägerska.
    Så ikväll är det middag och provsminkning som gäller.

Imorgon så är det nya bröllopsplaner då jag ska träffa fotografen 11.15, sen är det lunch med min pappa.
    Och på söndag så ska jag träffa frisören som ska göra ordning håret. Och sen så är det kalas för min m2b yngre bror som fyller år imorgon, men då är dom iväg så därför blev det på söndag. Och på måndag är det dags att åka hem igen.

Känner mig i alla fall duktig med allt som jag har hunnit med idag, mellan allt ligger nämligen en fika med min bästa kompis som bor här nere, och hon som ska hjälpa till med våran tårta.
    Så det har varit en väldigt rolig dag.

• sajberpillan

pandis: det var inte illa. Du har och kommer att hinna med massor den här helgen!
    Jag hoppas att vi hinner få klart inbjudningskorten i helgen så vi kan börja skicka dem till veckan. Är vad som är planerat från min sida i alla fall.
    Mkt småsaker som det är dags att göra nu, kolla me florist, solist, frisör, smink, vf mm.

• Blivandefrueriksson

pandis jisses vad du legat i Måste va skönt att få så mycket avbockat.

• EåN2010

pandis: ja verkligen skönt att ha en "bröllopshelg" å gå igenom allt som ska göras...

vi ska träffa kantorn den 21... tidigt som f*n på morgonen...

plutten2010: du har inte frågat dem om du kan få komma en annan tid? så de kanske kan öppna bara för dig på morgonen eller nå? tror inte de är helt omöjliga på de...

• Tausen

hihi ja det var en lättnad att få hem den :)
    På söndag blir det ikea och köpa nya möbler att fylla upp lgh med... :D

• maj2010

Pandis: det var effektivt jobbat!

Vår solist kostar ingenting, det är min bästa barndomskompis (och tärna) som ska sjunga. Måste bara klura ut vem som ska kompa på gitarr.

Imorgon bitti ska vi träffa festarrangören i lokalen och prata tidsschema, dukning, färger, meny med mera. Så spännande!

Men nu ska jag fredagsmysa med en trött sambo. Först varsin bakad potatis med kräftröra och sen mys i soffan hela kvällen. Är helt slut efter en intensiv jobbvecka.

Trevlig helg på er alla!

• Sundance

Uch, idag har jag migrän. Inte roligt, men typiskt fredag efter en jobbig vecka. Jag kom på att vi är bekanta med hon som är chef för Wallmans salonger i Köpenhamn, ska höra med henne om hon har någon duktig tjej eller kille osm kan tänkas vilja sjunga på vårt bröllop. Kunde inte det va något?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)