MAJ 2010 del 4
innan jul måste våra kort i alla fall postas för vi har lagt julkort i alla kuvert och slickat igen.
innan jul måste våra kort i alla fall postas för vi har lagt julkort i alla kuvert och slickat igen.
jag har hört att man ska boka med sitt gamla namn för det tar ett tag att ordna det där. Men jag förstår att det är roligt att boka med nya.
Vi ska ta mitt efternamn - bådas är konstiga men mitt är lite enklare och han ville ta det.
Korten kommer han att posta någon gång snart... spännande :) Det var en sak han ville göra - lägga dem på lådan själv... Gästlistan har varit besvärligare än jag trodde...
Visst är det kul att tiden går framåt Martinaa... Nu har vi fyra månader och några veckor kvar...
Jag tror inte en bröllopsinbjudan kommer bort med julkorten - dels får folk inte så många "riktiga" julkort längre tror jag, och så är ju en inbjudan något särskilt man kanske sätter på kylen eller så.
m2b funderar på att få sin kostym uppsydd från kina via nätet precis som jag ska göra med min klänning, vore ju skoj. finns för 1700 kr.
det där med bröllopsresa också känns bara för mycket att planera, kan inte ens tänka på det ha ha... känns som att bröllopet är mer än bestyr nog och efteråt kommer vi bara vilja vara hemma. men det blir kanske något bestämt längre fram. jag har liksom ingenstans jag vill åka, jag gillar att vara hemma...
anysuit.se
verkar faktiskt jätte fina och man kan välja bland massa olika tyger och snitt!
postade inbjudningarna med julkort i idag.
Ja visst är det skoj! Skickade våra i förr går.
Och färdigförhandlat med cateringfolket nu också. 15 000 för trerätters åt 60 pers med städning och diskning av församlingsgården! Vi är nöjda.
Vi har ljusblått och ljusgrönt. Pastel alltså.
Vi önskar oss ingenting. Vill man inte ha något kan man faktiskt säga till folk att deras närvaro är present nog - det blir dyrt för de flesta att åka på bröllop med resa, kläder, övernattning, möhippa/sexa etc. Borde räcka som present om något.
Jag har gjort ganska stora placeringskort som jag tänker att man får plats med festhäften i, små alltså... :) får se hur det blir... ska inte ha så mycket mer än gästernas placering och menyn.
Det är jätte kul när folk hör av sig och tackar för kort etc!
Vad för sorts varor till festlokalspynt köper ni? Funderar på tyll och band. Att göra bollar av att dekorera kyrkan med. Ha vad det där lät pråligt! Men ni vet hur jag menar? Sånt pynt man har vid varje bänkrad... Vad ska man ha, hur ska man göra?
Vi har bestämt första låt! :) Det blir Ingenting med Ingenting. Den är kort och har fin text, vi provade att dansa tryckare till och det gick bra. Det är alltså vår "brudvals".
Så kul att bestämma saker ihop! :)
Nej alltså låten heter "Tack". Gruppen heter "Ingenting".
FIna ljus martina! jag köpte massa olika silversnören och blåa satinband idag till de 110 ljusblå o mintgröna ballonger jag köpt och så 46 stora dubbelvikta kort till vigselprogram och silverpapper till texten, och alla tackkort! haha.... japp. hittade fina fågelpar och hjärtan att ha i blåbärsriset vi ska ha på borden med tulpaner...
hittade även en silvrig klassisk bröllopsslips från hugo boss som jag tror m2b får i julklapp!
Beställde min klänning från little coral igårkväll och är lite nervös nu... har ju tittat på samma klänning i flera månader och är inställd på den, men nu är det liksom slutgiltigt... håller på och mejlar om måtten. blir med silvertråd i broderierna och ett ljusblått satinband kring midjan... vet nu inte om m2b ska få ljusblå eller silver bröllopsslips i julklapp?
Det blev en blåsilvrig slips. Ja, jag lägger upp en bild i galleriet på klänningen...
Tack. Det blir väl bra med en slips i den där blå färgen som är på klänningsbandet? Har även köpt 20 m sånt ljusblått satin band till ballonger etc att pynta med i festlokalen, kring blommor etc...
Visst är det underkjol under klänningen så den står ut? Har lite svårt att se på bilden men vill gärna ha underkjol, tycker det är festligt och jag har en redan lånad.
Ja det känns bra både med slips och klänning. 2 månader står det på sidan.
men vi försöker få barn så jag vet inte hur jag ska göra... om jag blir gravid snart hinner jag ju bli 4 månader, då kanske den inte passar längre, har sagt att de därför kanske ska vänta lite med att sy... vad gör man?
jag vill gärna ha underkjol till så jag hoppas det är meningen, fint när det står ut lite.
Fröken Strössel skrev 2009-12-16 18:03:56 följande:
Nu känner jag att jag också vill göra något mysigt med min tärna kvällen innan... hm. Vi skulle sova hemma hos henne och fixa oss ihop på morgonen. Ska nog hitta på något.
Klänningen har nu börjat sys - pirrigt.
Pratade med bandet idag, 3000 kr är vår gräns så får se vad vi får.
Usch jag har plötsligt blivit så nervös, det här är ju på riktigt vi ska verkligen gifta oss och stå i kyrkan och allt och det kommer massa folk! Det har känts så abstrakt men nu är det bara snart 4 månader kvar och alla bitar börjar vara på plats... sedan är man gift för livet... åh, jag saknar honom nu bara han är på bio. Tänk vad mycket man ska klara ihop sedan, upp och nedgångar, problem av slag man inte ens visste fanns, och barn kanske, allt det där. Det är fantastiskt och jävligt skrämmande. Vuxenlivet blir så påtagligt när man gifter sig, det går liksom inte att leka ungdom sedan... Oj oj, jag hoppas man klarar det. :)
ja, nu har man saker att förlora. förut kunde man vara spontan och kasta bort allt för att sedan börja om. det orkar jag inte längre och därför känns det dags att stanna med en person, samtidigt är det läskigt att säga det där JA som liksom... förbinder.
drömmen ersätts av en verklighet.
man kan inte längre drömma om den där avlägsna framtiden där man är vuxen och allt liksom fungerar. det är något som är gjort en gång för alla. avgjort.
avgjort och förbundit. på gott och ont. trygghet, som kräver en evighets kompromiss.
det är ett partnerskap man kliver in i, ett delande av allt - fysiskt, psykiskt... andligt. i vissa religioner sägs det att man tar över varandras karma vid giftemål.
jag ska hitta vad man säger i kyrkan och klistra in...
Ja, vi skulle aldrig somna. Jag skulle vara helt slut nästa dag. Det vore bara omöjligt att sova ihop. Jag tror det bästa för oss är att ses på kyrktrappen. Ta en paus på 24 timmar innan vigseln så man får längta lite istället.
Fröken Strössel skrev 2009-12-22 09:38:26 följande:
Bra jobbat.
Den klädda kronan hämtar jag dagen innan och förvarar i kylskåpet tror jag.
Jag vaknar hos tärnan och äter frukost, tar det lugnt.
Kring 11 fixar vi hår och smink, klär på oss, själva.
Mamma möter upp vid kyrkan strax före 15 med buketten hon hämtat ut.
Vi ska vigas 15. Då först träffar jag m2b på trappen.
Är väl då kanske klar i kyrkan 15.35
Sedan ska gästerna gå tipspromenad och mingla medan de promenerar till festlokalen. Medan vi fotograferas under 1 timme.
Så 16.30 är väl välkomstdrinken då kanske.
Och så kan vi sätta oss till bords och börja med förrätt 17.