Inlägg från: May2010 |Visa alla inlägg
  • May2010

    MAJ 2010 del 4

    innan jul måste våra kort i alla fall postas för vi har lagt julkort i alla kuvert och slickat igen.

  • May2010

    jag har hört att man ska boka med sitt gamla namn för det tar ett tag att ordna det där. Men jag förstår att det är roligt att boka med nya.

    Vi ska ta mitt efternamn - bådas är konstiga men mitt är lite enklare och han ville ta det.

    Korten kommer han att posta någon gång snart... spännande :) Det var en sak han ville göra - lägga dem på lådan själv... Gästlistan har varit besvärligare än jag trodde...

  • May2010

    Visst är det kul att tiden går framåt Martinaa... Nu har vi fyra månader och några veckor kvar...

    Jag tror inte en bröllopsinbjudan kommer bort med julkorten - dels får folk inte så många "riktiga" julkort längre tror jag, och så är ju en inbjudan något särskilt man kanske sätter på kylen eller så.

    m2b funderar på att få sin kostym uppsydd från kina via nätet precis som jag ska göra med min klänning, vore ju skoj. finns för 1700 kr.

    det där med bröllopsresa också känns bara för mycket att planera, kan inte ens tänka på det ha ha... känns som att bröllopet är mer än bestyr nog och efteråt kommer vi bara vilja vara hemma. men det blir kanske något bestämt längre fram. jag har liksom ingenstans jag vill åka, jag gillar att vara hemma...

  • May2010

    anysuit.se

    verkar faktiskt jätte fina och man kan välja bland massa olika tyger och snitt!


    snuttfia skrev 2009-12-06 22:25:37 följande:
    Vart har du hittat det? Låter ju superbra :) Jag ska också beställa från kina, ska bara bestämma mig först. Jag velar hit och dit hela tiden...Tack för alla snälla ord om min tärna förresten. Hon är hemma på helgpermis från sjukhuset men ska tillbaks imorgon. Hoppas jag får komma och hälsa på henne till veckan :) Hon har inte blivt bättre men inte sämre heller så det är ju lite bra iaf...
  • May2010
    veromartin skrev 2009-12-09 00:35:21 följande:
    Åhh va roligt May2010,kul o få höra allas reaktioner när de fått korten :)
    Ja flera av m2b vänner har ringt och det tycker han är kul! Så det var skoj. Känns SÅ skönt att ha kommit över det där momentet och nu kunna bocka av vilka som redan börjar osa! Känns också rimligare att planera catering etc nu och m2b är mer engagerad sedan det blivit "verkligt". Allt känns bättre...

    Tycker också du kan ta något från vanlig butik som HM el Lindex i vår, de har ofta väldigt fina kläder.
  • May2010

    Ja visst är det skoj! Skickade våra i förr går.
    Och färdigförhandlat med cateringfolket nu också. 15 000 för trerätters åt 60 pers med städning och diskning av församlingsgården! Vi är nöjda.
    Vi har ljusblått och ljusgrönt. Pastel alltså.
    Vi önskar oss ingenting. Vill man inte ha något kan man faktiskt säga till folk att deras närvaro är present nog - det blir dyrt för de flesta att åka på bröllop med resa, kläder, övernattning, möhippa/sexa etc. Borde räcka som present om något.
    Jag har gjort ganska stora placeringskort som jag tänker att man får plats med festhäften i, små alltså... :) får se hur det blir... ska inte ha så mycket mer än gästernas placering och menyn.


    mmm2010 skrev 2009-12-10 17:23:09 följande:
    Ojoj ha inte varit inne på ett litet tag och vipps så har vi en ny tråd...tiden går snabbt!Vad kul att se att många har kommit långt med kläder och inbjudningar mm! vi skickade korten i går...hihi roligt Kråke-vi ska ha färgglatt! typ rött, rosa, vitt gult, orangeAnanais- vår toastmaster och toastmadame skall förutom hålla koll på tal å liknande, göra våra festhäften! vi skriver såklart presentationerna av gästerna, men sen fixar de häftet tillsammans med värdparet! De ville överraska oss med något, så vi kommer inte ha en aning om hur det kommer att se ut! Hoppas de hittar på nått kul!Hur skall ni göra förresten? vi har hänvisat till "bröllpssidan" här på BT i våra inbjudningar, men vi har tex inte en färdig önskelista...kanske ska vänta med att "öppna" hemsidan?Veromartin- vi har också önskat oss bridrag till bröllopsresan, känns väl sådär, men vi skrev även med lite vinglas och koppar för att göra släkten glad , men det är svårt att veta hur folk kommer reagera...
  • May2010

    Det är jätte kul när folk hör av sig och tackar för kort etc!

    Vad för sorts varor till festlokalspynt köper ni? Funderar på tyll och band. Att göra bollar av att dekorera kyrkan med. Ha vad det där lät pråligt! Men ni vet hur jag menar? Sånt pynt man har vid varje bänkrad... Vad ska man ha, hur ska man göra?

  • May2010

    Vi har bestämt första låt! :) Det blir Ingenting med Ingenting. Den är kort och har fin text, vi provade att dansa tryckare till och det gick bra. Det är alltså vår "brudvals".
    Så kul att bestämma saker ihop! :)

  • May2010

    Nej alltså låten heter "Tack". Gruppen heter "Ingenting".


    May2010 skrev 2009-12-12 20:27:16 följande:
    Vi har bestämt första låt! :) Det blir Ingenting med Ingenting. Den är kort och har fin text, vi provade att dansa tryckare till och det gick bra. Det är alltså vår "brudvals". Så kul att bestämma saker ihop! :)
  • May2010

    FIna ljus martina! jag köpte massa olika silversnören och blåa satinband idag till de 110 ljusblå o mintgröna ballonger jag köpt och så 46 stora dubbelvikta kort till vigselprogram och silverpapper till texten, och alla tackkort! haha.... japp. hittade fina fågelpar och hjärtan att ha i blåbärsriset vi ska ha på borden med tulpaner...
    hittade även en silvrig klassisk bröllopsslips från hugo boss som jag tror m2b får i julklapp!

  • May2010

    Beställde min klänning från little coral igårkväll och är lite nervös nu... har ju tittat på samma klänning i flera månader och är inställd på den, men nu är det liksom slutgiltigt... håller på och mejlar om måtten. blir med silvertråd i broderierna och ett ljusblått satinband kring midjan... vet nu inte om m2b ska få ljusblå eller silver bröllopsslips i julklapp?

  • May2010

    Det blev en blåsilvrig slips. Ja, jag lägger upp en bild i galleriet på klänningen...


    snuttfia skrev 2009-12-16 10:38:34 följande:
    Vad kul :) Ser fram emot att få höra hur det går! Har du bild på klänningen? Jag tycker det låter jättesmyggt med silverslips, men gillar man blått så är det säkert snyggt med :) Jag tänker mest att det liksom blir så fint gläns eller vad man ska kalla det med silvret. Men det är klart, ska du ha blått band så matchar ni ju fint med blå slips... Ja, vad mycket hjälp jag var till då ;)
  • May2010

    Tack. Det blir väl bra med en slips i den där blå färgen som är på klänningsbandet? Har även köpt 20 m sånt ljusblått satin band till ballonger etc att pynta med i festlokalen, kring blommor etc...

    Visst är det underkjol under klänningen så den står ut? Har lite svårt att se på bilden men vill gärna ha underkjol, tycker det är festligt och jag har en redan lånad.


    CiaLovesAndreas skrev 2009-12-16 16:48:39 följande:
    May,Jättefin klänning!
  • May2010

    Ja det känns bra både med slips och klänning. 2 månader står det på sidan.
    men vi försöker få barn så jag vet inte hur jag ska göra... om jag blir gravid snart hinner jag ju bli 4 månader, då kanske den inte passar längre, har sagt att de därför kanske ska vänta lite med att sy... vad gör man?
    jag vill gärna ha underkjol till så jag hoppas det är meningen, fint när det står ut lite.

    Fröken Strössel skrev 2009-12-16 18:03:56 följande:


    Jättesnygg klänning! Tror det blir fint att matcha slipsen med klänningsbandet. Angående underkjol så vet jag faktiskt inte, svårt att se men om du lånat än så är det ju smidigt att prova sen när du får klänningen. Hur lång tid ska det ta?
  • May2010

    Nu känner jag att jag också vill göra något mysigt med min tärna kvällen innan... hm. Vi skulle sova hemma hos henne och fixa oss ihop på morgonen. Ska nog hitta på något.
    Klänningen har nu börjat sys - pirrigt.
    Pratade med bandet idag, 3000 kr är vår gräns så får se vad vi får.
    Usch jag har plötsligt blivit så nervös, det här är ju på riktigt vi ska verkligen gifta oss och stå i kyrkan och allt och det kommer massa folk! Det har känts så abstrakt men nu är det bara snart 4 månader kvar och alla bitar börjar vara på plats... sedan är man gift för livet... åh, jag saknar honom nu bara han är på bio. Tänk vad mycket man ska klara ihop sedan, upp och nedgångar, problem av slag man inte ens visste fanns, och barn kanske, allt det där. Det är fantastiskt och jävligt skrämmande. Vuxenlivet blir så påtagligt när man gifter sig, det går liksom inte att leka ungdom sedan... Oj oj, jag hoppas man klarar det. :)

  • May2010

    ja, nu har man saker att förlora. förut kunde man vara spontan och kasta bort allt för att sedan börja om. det orkar jag inte längre och därför känns det dags att stanna med en person, samtidigt är det läskigt att säga det där JA som liksom... förbinder.
    drömmen ersätts av en verklighet.
    man kan inte längre drömma om den där avlägsna framtiden där man är vuxen och allt liksom fungerar. det är något som är gjort en gång för alla. avgjort.

    avgjort och förbundit. på gott och ont. trygghet, som kräver en evighets kompromiss.
    det är ett partnerskap man kliver in i, ett delande av allt - fysiskt, psykiskt... andligt. i vissa religioner sägs det att man tar över varandras karma vid giftemål.

    jag ska hitta vad man säger i kyrkan och klistra in...


    mmm2010 skrev 2009-12-20 22:05:20 följande:
    Vi hittade en jättefin svart tärnklänning i går!!! Min tärna var jättesöt i den och vi hittade tom en fin sidenros i orange som hon kan ha i midjan tjohoo!May2010- jag vet vad du menar! Snart är det liksom på riktigt, det skall vara jag och min sambo- för alltid!- för hoppningsvis känns jättebra, samtidigt nervöst...huuu vuxenlivet känner mig inte riktigt där än" farväl du ljuva ungdom" haha men nu verkar det ju vara dax å jag tror att alla kommer att klara det galant!Min tärna hade ett litet "pep-talk" med mig igår, så nu känns det mkt bättre
  • May2010

    Ja, vi skulle aldrig somna. Jag skulle vara helt slut nästa dag. Det vore bara omöjligt att sova ihop. Jag tror det bästa för oss är att ses på kyrktrappen. Ta en paus på 24 timmar innan vigseln så man får längta lite istället.
    Fröken Strössel skrev 2009-12-22 09:38:26 följande:


    Jag har också funderat fram och tillbaka om natten innan. Nu blir det så att jag och min vän sover på fint hotell och myser tillsammans men det kommer nog kännas lite skumt att inte sova med min kille. Men det blir bra tror jag, det är ju bra om en av oss kan sova. Skulle vi sova tillsammans kanske jag skulel hålla honom vaken hela natten för att jag var så nervös
  • May2010

    Bra jobbat.


    Ananias skrev 2009-12-28 14:17:01 följande:
    Hurra jag har räddat min klänning!!! ha ha ha jag tog bort alla paljetter över bröstet så bara broderierna är kvar! och det blev bra. det var precis de paljetterna som störde mig märkte jag när de försvann....fan va skönt
  • May2010

    Den klädda kronan hämtar jag dagen innan och förvarar i kylskåpet tror jag.
    Jag vaknar hos tärnan och äter frukost, tar det lugnt.
    Kring 11 fixar vi hår och smink, klär på oss, själva.
    Mamma möter upp vid kyrkan strax före 15 med buketten hon hämtat ut.
    Vi ska vigas 15. Då först träffar jag m2b på trappen.
    Är väl då kanske klar i kyrkan 15.35
    Sedan ska gästerna gå tipspromenad och mingla medan de promenerar till festlokalen. Medan vi fotograferas under 1 timme.
    Så 16.30 är väl välkomstdrinken då kanske.
    Och så kan vi sätta oss till bords och börja med förrätt 17.


    Martinaa skrev 2009-12-28 17:59:43 följande:
    Idag var jag och klippte mig (behövligt!!) och passade på att boka tid hos dem för både hår och smink till bröllopsdagen. Kunde dock inte boka exakt tid nu för vet inte riktigt vad man ska räkna med när det gäller fotografering och så... Min frisör tyckte jag skulle räkna med ca 2,5 timmar där i alla fall, och då gick det bra att klä på sig där också. Skönt att kunna göra allt det på samma ställe! :)Så nu är frågan hur man ska lägga upp dagen. Hur lång tid behöver man till fotografering tro?Vi har tid i kyrkan kl.15 och jag vill inte behöva stressa (jag kommer nog va stressad och nervös så det räcker ändå...) men skulle ju gärna slippa gå upp i ottan om jag inte behöver det...Hur ser ert dagsschema ut, ni som har det klart för er?
Svar på tråden MAJ 2010 del 4