• SessanC

Håruppsättning + makeup i Göteborg, tipsa om bra salong!

Hej!
    Jag gifter mig i Juli och letar efter en bra och duktig frisör, som även kan erbjuda make-up i salongen... Någon som har bra efrarenheter de vill dela med sig av?
    Vad betalade ni, och vad kostar det för tärnan?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Håruppsättning + makeup i Göteborg, tipsa om bra salong!
  • Millanita

Hej Sessan,

Jag kan bara tipsa dig om en tjej som heter Ida Larsson. Hon kan komma hem till dig elr din lokal där hon gör både Make up och hårstyling. Jag var hos henne med mina 2 tärnor nu i helgen och gjorde konsultation (som ingår i priset) och vi alla tre var hur nöjda som helst. www.glowstyling.se/index.html
    så jag har faktiskt bokat henne till mitt bröllop i juli 2010 Lycka till och hoppas du hittar ngn bra!

• tågjäntan

Jag var till, hmmmm... vad hette de nu? Jag tror det är Frisörgruppen mellan domkyrkan och avenyn, inte på Kungsgatan. De har flera frisörer och min var väldigt duktig med slöjan. Och sedan med klänningen när jag skulle ta på den. När jag var där fanns det en sminkös i lokalerna. Nu är hon någon annanstans, men de samarbetar fortfarande så hon kommer dit till bröllop och liknande.
    För friseringen tog de ut ett timpris och inte ett fast pris. Så det beror på vilken frisyr man vill ha, vad det kommer att kosta.

• BlomAnna

Har ett tips på en tjej som dock inte har någon salong men som kan fixa naglar,hår och makeup vart du vill.
    www.d-makes.com/

• SessanC
    Millanita skrev 2009-12-03 13:54:43 följande:
    Hej Sessan,Jag kan bara tipsa dig om en tjej som heter Ida Larsson. Hon kan komma hem till dig elr din lokal där hon gör både Make up och hårstyling. Jag var hos henne med mina 2 tärnor nu i helgen och gjorde konsultation (som ingår i priset) och vi alla tre var hur nöjda som helst. www.glowstyling.se/index.htmlså jag har faktiskt bokat henne till mitt bröllop i juli 2010 Lycka till och hoppas du hittar ngn bra!
    Tack för tipset! Vad roligt! I juli alltså? Jag gifter mig också då! Den 24:e... När gifter du dig?
  • SessanC

Tack för alla tips! Jag ska kolla upp ställena!

• SessanC

Puffar igen...!
    Bokat en salong, men börjat tveka! De rekomendationer salongen fått härinne kommer bara ifrån en person, hela tiden! Reklam?

• Fröken Skruttis

Som sagt,kolla in Graham och Sandra!..:)

• SessanC

Jag får göra det! De verkar super...!

Fröken Skruttis skrev 2009-12-09 15:57:24 följande:

Som sagt,kolla in Graham och Sandra!..:)
  • 05juni2010
    SessanC skrev 2009-12-08 18:06:20 följande:
    Puffar igen...! Bokat en salong, men börjat tveka! De rekomendationer salongen fått härinne kommer bara ifrån en person, hela tiden! Reklam?
    vilken salong har du bokat? skall själv gifta mig i juni i göteborg, och letar salong
  • Millanita
    SessanC skrev 2009-12-03 18:25:27 följande:
    Tack för tipset! Vad roligt! I juli alltså? Jag gifter mig också då! Den 24:e... När gifter du dig?
    Så lite så
    Vi gifter oss 2010-07-10 lätt att komma ihåg he he. Vart gifter ni er? Vad blev det för salong nu då?
  • Skimmra

Hej,

Jag undrar också vad det blev för salong? Skall även jag gifta mig i Göteborg i sommar fast i augusti och har börjat kolla runt lite smått

• lecaroline

hej! Jag gick till vanliga frisör och det visade sig att hon är en hår/make up gudinna 2200kr för allt.
    Anno Domini på postgatan. Maila om ni vill ha namnet på henne.
    Bilder finns i galleriet

• mariefarah se

Hej!

jag brukar samarbeta med en jätte duktig frisör,när det kommer till bröllop. Hennes salong heter hårspa och hon heter carolina. Salongen ligger ute i Långedrag. Hon tar hand om håret och jag tar hand om sminket. Det är upp till brud/brudparet vart det ska ske, antingen på salong, hotell eller i hemmamiljö.

• Capo

Om man ringer till Makeupstudion (som är en erkänt bra skola för makeupartister & hårstylister) Så kan de tipsa om makeupartister & hårstylister som jobbat där och nu är egenföretagare.
    Elever därifrån är SUPERDUKTIGA!

• Skönhets tipsaren

Jag kan rekommendera en tjej som heter Gizela från Halmstad. Hon hjälpte min moster.
    Hon tar sig till din stad och är utbildad hårstylist(inte färg/klipp), nagelteknolog och makeup artist. Hon är riktigt duktigt och går noga igenom med dig i god tid innan hur du vill ha det.

Hon tar endast 2.000 kr för allting. Hennes hemsida är www.BeautyByGizela.eu

Lycka till!

• Etheleglin

Jag rekommenderar Elite by Ulla-Britt i Kungsbacka. De har vunnit massa priser, är supertrevliga och fixar precis som man ber dem att göra.

Svar på tråden Håruppsättning + makeup i Göteborg, tipsa om bra salong!