• Sebastiána

Titanringar. Var köpa? Positivt/negativt med titanring?

Jag tycker att det kan vara snyggt att blanda material och har därför funderat på en ring i titan och guld med några diamanter i. Jag har hittat en tilux-ring som jag gillar, men jag vill gärna se om det finns andra. Förlovningsringen är c.a 4,5 mm och ganska kupad. Jag gillar raka ringar också men fästmannen tyckte de såg ut som avsågade rör.

Finns andra titanringar än tilux och de på titanringar.com?

Något speciellt som man ska tänka på? Går det att ta in/ut ringar av titan och hur fungerar det med gravering?

• Svar på tråden Titanringar. Var köpa? Positivt/negativt med titanring?
  • Julienne

Här är en ställe som säljer titanringar:

www.justtitanium.com/

Man ska nog tänka på att vilken guldsmed som helst inte kan ändra storlek på titanringar eftersom de flesta inte jobbar med det materialet.

• millemalin

Jag har en förlovningsring i titan. Då vi köpte dem berättade guldsmeden att det fungerar att förstora, men inte förminska den(så mycket iaf). Tänkte att sannolikheten är betydligt större att man går upp än ner i vikt. Guldsmeden menade dessutom att fingerstorleken inte ändras så mycket om man inte går ner drastiskt många kilon.

Ett år senare har jag gått ner 5 kg (ingen drastiskt viktnedgång alltså) och ringen är alldeles för stor. Har tagit in den så mycket det går, och min tanke är att en vigselring i lagom storlek kan hålla förlovningsringen på plats. Man vill ju inte byta ut sin förlovningsring om man inte måste, liksom.
    Jag älskar titanringen, men kommer att köpa vigselring i guld. Både för att jag tycker att det blir en fin kombination, men också för att det är lite lättare att förändra ringstorlek vid behov.
    Kan var värt att fundera på om man tänkt gå ned i vikt.

• KatjaB

de som arbetar med rent titan kan ändra den i storlek, tex titanringar.com kan göra detta. Min sambo tycker redan att hans är lite för stor och som tur är så går det ju att ändra den i storlek om han vill. Så vi får se om det behövs.

Vi köpte våra på titanringar.com, men det finns ju fler. Om du ska ha en förlovningsring som är helt slät utan stenar så tror jag nog att de är billigast, ska du däremot ha med stenar i och guldinslag så kan det nog bli billigare annanstans. MF har titanringar, hon tog mer för själva ringen men diamanterna var billigare.

Jag tycker det är jättefint att blanda material, så jag har min titanring med en briljant i som förlovingsring, och som vigselring ska jag ha en vitgulsdring med en rad briljanter (halvallians) Det blev jättefint ihop och färgerna lyfte varandra så titanet så mer ut som titan och vitguldet såg jättevitt ut.

• KatjaB

hellkes.se har två olika sorters titanringar och de kan också specialdesigna en till dig.

• Eftertioår

Ett annats tips är Zeezen som säljs hos vissa guldsmeder. Finns många fler än de på hemsidan zeezen.com. Vi tänkte köp därifrån för vi tyckte det kändes så bra att kunna prova och ha en guldsmedskontakt personligen, men det slutade med att vi beställde på titanringar.com ändå. Det tog så lång tid att få svar på om zeezen kunde göra de förändringar vi ville göra. Men när vi slutligen fick svar så visade det sig att de kunde det, det kan ju vara bra att veta :). Vi har inte fått våra ringar än så jag kan inte säga om vi är nöjda eller inte, men det hoppas jag att vi är :)

• Love1

Vi köpte våra förlovningsringar i titan i en helt vanlig Guldfynd-butik. Utbudet är kanske inte så stort som på sajterna, men så var vi mest glada att hitta ringar vi båda gillade (han har en slät, jag en med lite bling-bling på), och brydde oss inte om att leta vidare

• sandraniklas

Annkis: Tack för att du tipsade om hellkes.se :)
    Vi hittade våra ringar ur samma sortiment nu ikväll...så underbart fina ringar
    Kommer att beställa våra lite längre fram....

• KatjaB

jag tipsade ju om hellkes först hehe.. skojar!

Vi beställde min vigselring från titanringar.com häromdagen. Har velat fram och tillbaka om vad jag vill ha för ring, om det skulle vara tre eller två ringar och bara titan eller titan och vitt guld. Men nu äntligen blir det en titanring liknande den i mitt galleri. Skillnaden blir att min är i titan och är 0,5 mm bredare och större stenar.
    Så lycklig! vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att prova den titt som tätt bara

• Blivandefrueriksson

Åh katja vill se bild sen komemr också beställa därifrån. Ska ta en minisemster i sommar och prova i butiken så jag vet vilken tjock lek som passar till min ring.

Svar på tråden Titanringar. Var köpa? Positivt/negativt med titanring?