• Tezs

Underhållning för litet bröllop

Hej allihopa:)

Vi ska ha ett liiitet bröllop med 23 personer. Eftersom vi är så få så undrar jag om någon har några bra tips på underhållning under kvällens gång som passar för ett litet gäng ??:) Hur gör man med bröllopsvalsen och så när det inte direkt blir "disco" efteråt?

Tacksam för alla tips:)

/Tess

• Svar på tråden Underhållning för litet bröllop
  • lexiwed

Vi ska också ha litet bröllop, 26 personer inkl. oss och fem barn.
    Vi hade tänkt ha Singstar, men eftersom vi ska vara hemma så blev det lite platsbrist. Annars hade det varit kul tycker jag.
    Men vi har inte tänkt någon annan underhållning än att ha på musik och om någon vill skaka loss lite så är dom välkomna att göra det.
    Ni kan ju satsa på ett välfyllt festhäfte istället. Kanske en tipspromenad och någon liten lek, eller om ni som brudpar sitter med ryggarna mot varandra och svarar på frågor genom att räcka eupp en sko i luften när ni känner er träffade. Typ vem diskar hemma?, Vem äter mest godis? osv....

Lycka till!

• Mamli

jag ville ha tipspromenad först, så vi gjorde massa frågor om oss och även om gästerna, men nu ska vi vara 38pers och känns som om de blir för rörigt. Men de tror jag skulle vara jätte roligt.

• Tezs

Det tycker jag låter väldigt bra med välfyllt festhäfte:) Har varit på bröllop där de skrivit historien om hur de möttes och även skrivit upp alla som var på bröllopet med en litet rolig anekdot om dem i:) Tipsrunda tycker jag låter grymt kul! Vi ska (förhoppningsvis) vara på en herrgård med fantastisk omgivning och vid fint väder så är ju det topp:)

Sko-leken är jätteskoj, den får det definitivt bli!!

Vi kommer vara lite blandade kulturer dock, finsk, spansk och svensk så språkbarriären kommer ju att finnas där, men det kan vi nog lösa ändå! Men är det någon som kan tipsa om traditioner från dessa länder?:)

Tack ska ni ha för tipsen:)

• KatjaB

vi klurar lite på att ha ett movie-quiz.. tänkte ta frågor som handlar om oss då.. (har hollywoodfilm-tema på bröllopet)

Svar på tråden Underhållning för litet bröllop