• Äldre 25 Nov 12:26
    11124 visningar
    24 svar
    24
    11124

    Bröllopstårtor i Skåne?

    Kan någon tipsa mig om konditorier som gör Bröllopstårtor som ligger inom 20-30 minuters köravstånd från Lund. Jag har hittat de största tillverkarna, som har hemsidor, typ Ultimate Cake och Tårtrummet, men där kan ju finnas mindre konditorier som har fantastiska tårtor men som inte har flashiga hemsidor som kan vara värda att kolla närmare på... Några tips? Uppåt Helsingborg och neråt Ystad går också bra.

    Kan ju nämna att vi inte tänker oss en klassisk bröllopstårta på ställning utan en sådan där pyramidformad (stacked), där våningarna står direkt på varandra. Och så får det såklart gärna vara trevliga priser .

    Tack!

  • Svar på tråden Bröllopstårtor i Skåne?
  • moule
    Äldre 25 Nov 15:54
    #1

    Mormors bageri i Malmö & Lund har ett gott rykte

  • Äldre 25 Nov 16:20
    #2

    Ja, de är ju toppen, men jag hade ingen aning om att de också gör bröllopstårtor. Perfekt! Ska prata med dem. Tack!

    Fler tips?

  • Alexxx­i
    Äldre 25 Nov 16:23
    #3

    Jag vet inte mo Tasty House finns i Lund men den finns i Malmö iafl och dem gör skitbilliga med=) 25kr/biten. Kolla deras hemsida.

  • moule
    Äldre 28 Nov 08:55
    #4

    JA! Tastyhouse ha de goodaste tårtorna!

  • My big fat Las Vegas weddin­g
    Äldre 28 Nov 09:38
    #5

    I Staffanstorp finns Tårtesset (www.tartesset.se). Har ätit deras tårtor på diverse dop och de var jättegoda och fina.

  • Sebast­iána
    Äldre 29 Nov 18:19
    #6

    Mina favorittårtor är Hollandias!

  • Äldre 30 Nov 21:17
    #7

    Hej
    Vill du ha goda tårtpr då är det hollandia i malmö som gäller,men dem dekorerar nog inte så jag hade vit marcepan o förska blommor på.Men goda var dem!Vi hade olika sorter men alla med vit marcepan.

  • Sebast­iána
    Äldre 30 Nov 21:28
    #8

    maj bruden skrev 2009-11-30 21:17:21 följande:


    HejVill du ha goda tårtpr då är det hollandia i malmö som gäller,men dem dekorerar nog inte så jag hade vit marcepan o förska blommor på.Men goda var dem!Vi hade olika sorter men alla med vit marcepan.
    Jo det gör de, men det är ingen särskild dekor efter vad jag gört och inte särskilt prisvärd. Vi tycker att tårtorna är fina som de är så vi tänker ha dem ändå
  • Äldre 1 Dec 14:40
    #9

    Har försökt gå ut på Tastyhouse hemsida men den verkar vara under konstruktion. Men ska kika in till dem. Tyvärr har jag hört en del negativt om Tårtesset, även om jag var inne på att kolla upp dem i början. Min sambos kusin bor i Staffanstorp så jag var säker på att de skulle ta tårtan från Tårtesset men de avrådde mig från det. Hollandia ska jag också kolla upp för vi har ändå tänkt ha väldigt enkel tårta, rent designmässigt.

    Tack för massor av bra tips!

  • Sebast­iána
    Äldre 1 Dec 14:47
    #10
    Sundance skrev 2009-12-01 14:40:50 följande:
    Har försökt gå ut på Tastyhouse hemsida men den verkar vara under konstruktion. Men ska kika in till dem. Tyvärr har jag hört en del negativt om Tårtesset, även om jag var inne på att kolla upp dem i början. Min sambos kusin bor i Staffanstorp så jag var säker på att de skulle ta tårtan från Tårtesset men de avrådde mig från det. Hollandia ska jag också kolla upp för vi har ändå tänkt ha väldigt enkel tårta, rent designmässigt.Tack för massor av bra tips!
    Om man köper tårta på Hollandia får man låna en tårtställning mot depositionsavgift. Kan vara bra att veta.
Svar på tråden Bröllopstårtor i Skåne?