• Miss Sofie

Dekorera ful vägg? Hjälp!

Hej,

Vi har hittat en festlokal som nästan är perfekt! Väldigt bra läge och bra pris, nära till boende för gästerna, ligger vackert vid vattnet mm.
    MEN har ett litet problem. Det stora rummet, där vi kommer att ha middagen, är inte så jätte fint. På ena väggen är det glasskåp med pokaler och sådant (det är en föreningslokal), på andra väggen (mitt emot) sitter ett brunt litet skåp, (jag tror att man öppnar upp det till en anslagstavla/whiteboard) och på en tredje vägg, i hörnan finns en köksbänk med skåp. Helskumt.

Vad kan man göra för att dölja dessa?
    Skåpet på vägg 2 kommer att vara nästan precis bakom oss på honnörsbordet så det borde man kunna fixa rätt fint, men jag vet inte hur.
    Troféskåpet är väl inte så fult egentligen, men den där jäkla köksbänken, vad kan jag göra åt den? Kanske täcka med en duk och ha dricka där? Med det är ett skåp ovanför bänken. Bruna såklart

Vore tacksam för alla tips och funderingar ni har!

• Svar på tråden Dekorera ful vägg? Hjälp!
  • callisto 79

Det går inte att sätta upp en lång vajer och täcka med ett draperi? Kan ju kankse gå över alla väggarna?

• Miss Sofie

Hmm jo det kan nog gå, iaf över troféskåpet, tack!

• soon and very soon

du kan alltid sätta upp en bit tapet el dyl på Witebordskåpet.

• Malla och Mojje

Vi kommer också att behöva kamoflera vår lokal, dock endast en jättstor vägg. Kommer att köpa vitt tyg på ikea och köra nån slags draperivariant!

• Miss Sofie

Om det är någon som har gjort liknande saker och har bilder så skulle det vara jättebra :)

• Miss Sofie

Nån annan som har lite tips? Och kanske bilder?

• Sebastiána

Har samma problem med en lokal som vi ev. kommer att använda. Jag har tänk sy draperi av tyg på IKEA. De har ett vitt bomullstyg för 19:-/Meter.

Andra tips är att sätte en snygg skärmvägg framför, eller varför inte en jättestor krukväxt, typ palm?

• Sebastiána

Kanske kan man täcka det bruna skåpet med några A3-papper med bilder på er som barn eller en tidslinje över när ni gjorde olika saker i livet fram tills ni träffades.

• Miss Sofie

problemet med draperi och sånt är att vi vill helst inte köpa en massa saker som vi inte kommer att anväda efter bröllopet, men ska kolla hur mycket vi skulle behöva.

Jag gillar idén med bilderna.

Synd bara att skåpen och bänken är bruna, av alla jäkla färger. Varför kunde dom inte vara lite mer diskreta? :)

• aminis

hur gick det för er tillslut? jag har samma problem. skulle verkligen uppskatta bilder!

• Gwennie

Vi löste tråkiga väggar med LED-ljusslingor bakom odlingsväv, ungefär som bilden nedan. Blev riktigt mysigt ljus i lokalen.

• fru S 12

Oj vad läckert med ljusslingan! Vad är tyget fastsatt på?

• MsChevy

Jag är hobbyfotograf o plåtar en del porträttbilder. Jag spänner upp bakgrunder o tyger med hjälp av resårband, klädnypor/klämmor av andra slag för att dels få den bakgrund som passar, dels för att dölja väggar. 
    En lösning till "era fula väggar" kan vara drapering (som bilden i ett tidigare inlägg) och en annan grej ni kan göra är att sätta dit en stor träskiva som ni målat i den färg ni vill och sen sätta upp en massa bilder på er. Det kan vara parbilder, bäbisbilder, tillsammans med olika gäster, m.m.. Det blir en kul grej för att alla att titta på. Ni kan även be gästerna ta med en bild eller flera som de kan sätta upp där. Det är bara att köpa sånt där "kludd" man hade i skolan för att fästa bilderna. Om ni har polaroidkamera kan ni utse nån som fotograferar under kvällen o sätter upp bilderna direkt.
    Heliumballonger i en stora klunga döljer mycket. (nackdelen med ballonger är att barn tycker de är skitroliga att slå på, men heliumet kan vara rätt roligt på festen senTungan ute)
    Finns det nån möjlighet att få låna glasskåpet? Plocka ur alla pokaler o ställ dit bilder på er o div andra saker som berättar nåt om er. 

Svar på tråden Dekorera ful vägg? Hjälp!