det här med kläder och färg på bröllop
har hittat en jätte fin hallonröd klänning, men nu är frågan kan jag ha den på ett bröllop?
rött symboliserar ju att man legat me brudgumm, vilket jag inte nhar... :)
vad tycker du?
har hittat en jätte fin hallonröd klänning, men nu är frågan kan jag ha den på ett bröllop?
rött symboliserar ju att man legat me brudgumm, vilket jag inte nhar... :)
vad tycker du?
Äsch, såna där påhittade struntregler tycker jag att man helt kan skita i. Jag menar, vem skulle komma på bröllopsfest och signalera att man har legat med brudgummen? Idiotiskt!
Jag gick på en väns frackbröllop i stor röd krinolinklänning. Hade inte hört talas om att rött inte var ok på bröllop... det hade inte fyra andra tjejer heller... vi fick en egen gruppbild
Tycker det är minst sagt löjligt att inte "få ha rött"...
Jag tycker också att det är löjligt och skulle inte alls bry mig om nån kom på mitt bröllop i rött (kanske skulle man skämta lite om det).
Hur väl känne du brudparet? Tror du de skulle ta illa upp?
Man KAN ABSOLUT ha rött på bröllop! Allt annat är bara fria fantasier från folk som har för mycket fritid.
Läs t.ex. Magdalena Ribbings svar i DN:
www.dn.se/blogg/etikettfragan/2009/04/28/ofavorit-i-repris-3003
Eller, googla på bilder från kungliga bröllop, så kan du själv se att rött inte är någon ovanlig färg för gäster på ett kungligt bröllop (och de som har den stora turen att få gå på sådana fester brukar nog ha stenkoll på vad man kan ha på sig).
De enda färgerna man som gäst (traditionellt sett) ska undvika är helsvart och helvitt.
Det är bara en skröna!
Man får visst ha rött, det betyder inte några konstiga dumheter. Någon har spridit ut det och det har hängt kvar (antagligen eftersom det blir saftigt skvaller "oj, hon har haft ihop det med brudgummen").
Om jag säger att alla killar med grönt i slipsen har haft ihop det med bruden så kanske det blir nästa skröna om fem år sådär.
Man får alltså inte ha rött. Inte svart och självklart inte vitt.
Ska alla komma i pastell-blanding eller? Äh låter larvigt. Kör på rött, det är ju skit snyggt.
Jag har haft rött på bröllop, fick bara en kommentar om färgvalet och då var det ändå ett stooort bröllop
Jag förstår inte vem de är som sprider dessa rykten om att rött inte är ok? jag tycker de är så urbota fånigt!!!
JAAA kan vi inte göra det
Läste någonstans att det bara är påhitt så visst kan man. Men man kanske ska räkna med att alla inte vet att det är en skröna och kanske säger något eller tittar lite konstigt.