• David i sthlm

Sy om en frack?

Hej!

Jag har ärvt min morfars fina gamla frack, och den betyder mycket för mig. Han gifte sig faktiskt i den, och jag vill göra det samma. Saken är den att hans mage var mycket större än vad min är, så jag skulle behöva sy in den.

Byxor och skjorta har jag köpt nya, men det är själva fracken som är för stor runt magen. Längden är ok, och ärmarna har jag redan fått uppsydda, så de är också bra.

Jag har fått tips om en skräddare här i Stockholm som verkar ha lite koll, men innan jag går dit, tänkte jag höra om det är någon som har erfarenhet från detta? Hur blev resultatet? Vad kostade det? Går det att göra?

::David

• Svar på tråden Sy om en frack?
  • shakynose

Jag har aldrig gjort något sådant själv, men spontant så tänker jag att det inte skall vara några problem för en skicklig skräddare att göra sådana ändringar. Det kan inte vara första gången i historien som någon vill sy in en ärvd frack!

• Jumperflickan

För någon som har rutin på just ändringsskrädderi ska det inte var nåt problem.

Är det en herrskräddare du hittat? En sån bör ha mer koll på hur en frack är sydd än t.ex en klänningsskräddare.

Svar på tråden Sy om en frack?