• Happpy

Funderar!

Vi gifter oss i mars, vi är stooor familj, min kille har 3 barn sedan tidigare jag också 3 barn sedan tidigare o så har vi 1 gemensam. Undrar på brudföljet, har haft i tankarna att alla ska gå fram i kyrkan. Men nu de sista dagarna har jag funderat på om vi tar våra två största tjejer på 17 o vår lilla gemensamma bara med oss fram? de andra 4 är 8-10 år.
    är det dumt? men vill nog ha det så

• Svar på tråden Funderar!
  • Mamli

ni kan inte fråga dom?
    så de inte känns orättvist tänker jag på, de blir ju lätt så med syskon.

• FelizLane

antingen har du alla eller inga. Tycker jag. Elakt att ta bort några sådär bara.

• nano86

Jag skulle också tycka att det är elakt att ta bort vissa. Alla eller ingen skulle jag köra på. Risken om man frågar är att de inte vågar säga att de känner sig bortvalda heller.

• fruMe

Kan inte bara den lilla gå in med er och att de andra barnen redan står där framme???

• duckling

Åh, vilken svår fråga. Men jag funderar på om inte de andra barnen kanske kan göra något annat under ceremonin, om det blir för crowded uppe vid altaret. Kanske sjunga eller läsa en dikt? Eller dela ut programblad och hälsa välkomna vid entrén? Vore ju tråkigt om någon känner sig utanför. Hoppas ni hittar en lösning som passar alla.

• krutt
    fruMe skrev 2009-11-23 20:27:56 följande:
    Kan inte bara den lilla gå in med er och att de andra barnen redan står där framme???
    Det skulle jag uppfatta fel tror jag. Att det gemensamma barnet får vara i "rampljuset" medan de andra ska hålla sig i bakgrunden.. Njaa skulle jag säga till det förslaget.. Håller nog med om att det kanske är bäst med alla eller ingen..
Svar på tråden Funderar!