• theBride2010

Skarholmen i Uppsala

Hej!

Funderar på Skarholmen i Uppsala för både vigsel o fest - ngn som har erfarenhet av deras lokal eller tjänster?

• Svar på tråden Skarholmen i Uppsala
  • majsan801

Har varit på bröllop där. Maten god och bra lokal. Tog dock sjukt länge innan maten kom. Äevn varit på andra fester där samt något julbord. Bröllopet som vi var på där hade hyrt båten carl gustav kanske den heter som ligger i fyrisån. Den tog alla gäster från domkyrkan till festen. Mycker mysigt. Men säkerligen tokdyrt.

• Plutten2010

Vi funderade också på Skarholmen eftersom det ligger helt fantastiskt! Dock har vi aldrig varit nöjda när vi varit där och ätit på somrarna och då föll de tyvärr bort för vår del. Det blev Vårdsätra Sätesgård för istället. Vi har inga problem med damen som äger det.. =)

Skaris tar ganska bra betalt också, ex så skiljer det 10 kr i pris per glas vin (Skaris tar 60 kr och Vårdsätra 50 kr) och det blir en del pengar i slutändan..

Generellt så ogillar jag också ställen som tar betalt för att servera bröllopstårta som inte beställts genom dem och så är det på Skaris..

Nu blev det inte så mycket positivt skrivet men jag hoppas även det är ok..? ; ) Välj Skarholmen om det passar er, alla har ju olika smak och åsikt. Lycka till!

• theBride2010

Tack för synpunkter - ligger Vårdsätra vackert till med?
    Skulle nog helst vilja ha "självkostnadspris-bar" men det kanske går bort på de flesta ställen?

• Plutten2010

Ja, jag tycker det iaf! =) Det ligger vid vattnet men inte så nära som Skarholmen. Kolla länken;
    www.hitta.se/gatubild/&gvY=1601659&gvH=229.3
    Till vänster på bilden ligger huset där festen hålls och "på mitten" på bilden skymtas vattnet..
    Länk till deras hemsida: www.vardsatrasatesgard.se/
    Har bilder inifrån lokalen om du är intresserad av att se mer.

Vi kommer ha bar med begränsat utbud (dvs vin, cider, öl och vanliga enkla drinkar) till självkostnadspris och jag tror ändå att det är ganska vanligt att det är så vart man än är..

Svar på tråden Skarholmen i Uppsala