• moule
    Äldre 20 Nov 09:24
    24423 visningar
    16 svar
    16
    24423

    Serveringspersonal Malmö/Lund

    Hej
    När jag letar catering så kan de företagen ofta erbjuda personal till en rimlig peng, men då är maten ganska dyr.

    Har nu hittat mat till ett bra pris, men de har ingen serveringspersonal.

    Någon som vet var man kan hitta pålitlig serveringspersonal till en rimlig peng (inte 350 kr i timmen) i Malmö/Lund trakten?

  • Svar på tråden Serveringspersonal Malmö/Lund
  • Alexxx­i
    Äldre 20 Nov 09:29
    #1

    Jag antar att ni har ett gymnasie med hotell och restaurang linje? Hyr in folk därifrån, det ska vi göra=) Fast i Halmstad

  • moule
    Äldre 20 Nov 10:17
    #2

    Ja, jag har funderat på det men eftersom jag är kontrollfreak är jag rädd att jag inte litar på att de verkligen kommer som avtalat + att de måste ha körkort då vi ska ha festen ute på landet..

  • Alexxx­i
    Äldre 20 Nov 13:20
    #3

    Haha jag e oxå kontrollfreak, men du får ta och prata med dem och känna efter hur seriösa dem verkar va. Studenter som tar sin utbildning på allvar behöver sånt för det är bra meriter så tro mig väljer dem att göra en sån sak så går dem in i det ordentligt=)

    Prata med flera av gymnasierna i Malmö o känn efter=)

  • moule
    Äldre 20 Nov 21:42
    #4

    Ska göra det.. Kanske värt ett försök. =)

    Någon som vet ett vettigt företag eller så?

  • moule
    Äldre 22 Nov 08:16
    #5

    puff

  • Äldre 22 Nov 10:34
    #6

    Sätt upp lappar på universitetet i Lund. De vill alltid tjäna lite extra. Jag har en kompis som jobbar på restaurang i Lund som har erbjudit sig att fixa serveringspersonal men om de blir för dyra så ska jag göra så som jag föreslog. Vi får väl servera på varandras bröllop du och jag

  • moule
    Äldre 23 Nov 16:39
    #7

    Ja, det hade varit en grej faktiskt att styra upp varandras, då hade man åtminstone vetat att personen förstår hur viktig dagen är.. ;) Resturangelever känns riskabelt, men lunds univeritet kanske faktiskt hade fungerat.. får tänka på det! =)

  • Äldre 24 Nov 10:20
    #8

    Jo, flera av de som pluggar kan ju ha serverat innan, som extraknäck och så. Man kan ju skriva att de ska kunna uppvisa någon form av intyg på att de har erfarenhet.

  • Sebast­iána
    Äldre 13 Jan 10:23
    #9

    Något förslag på hur man hittar en billig och bra bartender? Finns någon bartenderskola där man kanske kan hitta en studerande som kan tänka sig jobba lite extra?

  • moule
    Äldre 13 Jan 15:54
    #10

    Det ska finnas en bartenderskola i Malmö har jag för mig.. Googla!

  • Spring­wind
    Äldre 13 Jan 16:03
    #11

    Jag kommer, nu i dagarna, att kontakta Jörgen Kocks gymnasiet. Har varit på två bröllop där elever från den skolan serverat och även ett bröllop där elever från Lund serverat. De har varit nästan bättre än överbetald serveringspersonal som småslarvat på andra bröllop man gästat.

    Som Alexxxi skriver så är ett serveringsjobb på ett bröllop en enorm merit för dem så de gör sitt absolut yttersta för att det ska bli så bra som möjligt.

  • moule
    Äldre 13 Jan 20:08
    #12

    Ja, det är säkert en jättebra idé! Jag har lyckats hitta personal nu, så jag är glad och nöjd! Räckte att använda sitt kontaktnät lite kreativt så löste det sig till slut! =)

  • majsan­x
    Äldre 6 Feb 09:57
    #13

    Du med barskolan: Testa J&D Bar School.
    Han som äger det heter Daniel Årman och arbetar som bartender samt driver den skolan och har gjort i flera år.

  • L8PR
    Äldre 6 Feb 21:17
    #14

    Kolla med VIPEHOLMSSKOLAN de utbildar ju sig till just att servera inom kockutbildningen Du ska inte betala mer än 120kr timmen per person. Vi kommer ha personal från vår cateringfirma som de fixar. Alla jag känner inkl mig själv har andra jobb idag så att jobba på enhelg är inte så poppis. Är det något speciellt du söker så kan jag försöka hålla mina öron öppna
    Du kan även kolla med Nationerna i Lund. Vet att Lundsnation har lite finare tillställningarna så som baler mm. De kanske kan hjälpa dig med några som är duktiga  

  • Äldre 20 Jan 22:50
    #15

    Jag skulle hyra av ett företag med serveringspersonal!

    Jag har hyrt personal av Renommé Eventpersonal både för privata tillställningar samt vid vår företagsfest. Bra priser, grym personal! Företagsfesten kan jag dra av i företaget så det tycker jag ör mycket bättre än att betala svart.

    Info finns på deras hemsida www.renommeevent.se och de svarar snabbt på mail!

    För mig känns det bättre att använda mig av mindre, personliga företag än de större :)

    Lycka till!

  • Äldre 23 Jan 19:53
    #16

    Jag har hyrt personal av Renommé Eventpersonal både för privata tillställningar samt vid vår företagsfest. Bra priser, grym personal! Företagsfesten kan jag dra av i företaget så det tycker jag ör mycket bättre än att betala svart.

    Info finns på deras hemsida www.renommeevent.se och de svarar snabbt på mail!

    För mig känns det bättre att använda mig av mindre, personliga företag än de större :)

    Lycka till!

Svar på tråden Serveringspersonal Malmö/Lund