Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Hur gick det för syrran Ninnis? *hoppas*

Hihi, vad roligt emed chokladkalendern...

I min familj fick vi minsann ingen chokladkalender. Och inte köptes den som hör till tv-julkalendern heller. Man brukade få gratiskalendrar på affäern vet jag, och så fanns det fina med glitter på. Dem tror jag mamma köpte i bokavdelningen i vår kyrka.
    Kalenderljus har jag heller aldrig haft.

Fast vet ni vad mamma hade till oss när vi var riktigt små? -En avdventsgran! Med sådana där riktiga ljus och så var det små paket för varje dag. det var verkligen smågrejor. Shit! Varför har jag inte gjort en sådan till sonen i år!
    Jag som tom hade en bonad som jag nålade fast alla paketen på i stuan, eftersom vi inte hade plats för någon gran.

• passionsblomman

Hundgodiskalendrar!

Ibland undrar jag över människans tendens att tro att allt som är mysigt för oss och hur vi pysslar om varandra alltid ska direktöverföras till djuren. Som om det vore det bästa för djuren på något vis.

Idag kommer det hundar hit förresten. Spännande för mina katter!
    Syrran ringde igår. Hon bor ju i Jämtland, så när hon undrade om de fick sova här en natt sa jag javisst, när då? Imorgon sa hon. Oj!Jaha...
    Det visade sig att de är i Skåne och hade kommit på att de skulle åka till Knutby på hemvägen -båda ställellena är i hundärenden. Och då tyckte de att de ju kunde åka vägen förbi oss då och upp till Uppsalatrakterna innan de drar vidare hem.

Snacka om att vara ute och åka bil! Och nu i jul kommer de ju hit också!

• passionsblomman

Varför blir jag inte tokstressad när de ringer helt apropå när jag blir galen när sväronen gör det?
    Fast visst fatatr ni att det är skillnad när det är SYRRAN och inte sväronen?
    De går och synar allt och frågar och kommenterar och invaderar köket och flyttar om mina saker. syrran kommer, sätter sig i soffan och får ett glas vin och så babblar vi allt vi kan så alla andra häpnar...
    Och så drar jag runt henne på husesyn och eftersom hundarna nog får vara i källaren så börjar vi säkert där.

• passionsblomman

Har syrran klarat uppkörningen och i upphetsningen välte du ut kalenderljuset så skrivbordet tog eld och nu är brandkåren hos er Ninnis?

Är de snygga, brandmännen?

Lägg dig på golvet och se lite lagom avsvimmad ut så bär nog en av dem ut dig i sina armar.

• passionsblomman

Bruttan, snökanoner?
    Jag säger då det-gör ni inte ved så gör ni snö där hemma hos dig.
    Barn gör ni visst lite emellanåt också när ndan faller på.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...