I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
Hjälp, som jag spammar. För en liten stund sedan kände jag mig ledsen, låg och håglös. Kanske går på adrenalin ändå...
Hjälp, som jag spammar. För en liten stund sedan kände jag mig ledsen, låg och håglös. Kanske går på adrenalin ändå...
Nu ska jag gå och väcka en arbetskamrat som har tagit en lite väl lång lur på lunchen.
Ha en fin eftermiddag.
och kom ihåg: det är fredag!
Skit. Han hade redan vaknat. Då fick jag inte skrika hans namn och hoppa upp och ner och verka sjukt jobbigt pigg...
Måste bara springa in och sjunga:
"Kom och skriv mig det på näsan, kom och skriv mig det på näsan, kom och skriv mig det på näsan, den som vååååååågaaaar!"
*hoppas innerligt att det är rätt TV-serie*
*vinkar till Villemoa innan jag drar för att dricka kaffe*
Hej på er!
Massa sena kramar till Blommis.
Lanovia: måste hålla med Blomman här. Ibland finns inte tid och ork att kommentera allt. Och vi här är ju angelägna om lägesrapporter från alla, så då är det ju bättre att man tar sig tid att ge oss en sån även om man inte hinner kommentera det andra har skrivit?
Sonja: extra tankar till din make som är längs vägarna. Det är inte roligt att köra långt i det här mörkret. Han är klok som stannar till och vilar.
Så härligt med adventssången. *hjärtar lättrörda barn*
Ankan: tack, detsamma!
Jag har också varit på gudstjänst. Det var dop där idag. En liten tösabit sjöng första versen på Brahms vaggvisa:
Nu i ro, slumra in,
allra kärestan min,
låt en ängel ta din hand...
Hörde inte mer än så, för det gjorde plötsligt så ont i hjärtat att jag blev tvungen att gå ut och gråta.
Har annars mått lite bättre i helgen, även om jag haft ganska rejäla illamående- och yrselattacker då och då. Om jag inte minns helt galet, så mår jag precis som när jag hade nyplussat. Tröttsamt. Till veckan kommer provsvaren.
Nu blir det film med maken.
Hoppas ni har en fin söndagkväll.
Alltså: vi ska _se_ på film. Inte göra någon.
Ifall det var någon som undrade
Hej. *vinglar in*
Blommis: vilket roligt adventsfirande med mackor i församlingsgården Skönt att du är piggare.
EA: äsch för indianer. Men det är ju skönt att de faktiskt kommer när de ändå är på gång istället för att retas. *kramar om* (vad står BOM för?
)
En del av mig börjar undra om jag inte är gravid i alla fall, för det känns då verkligen så. Fakta: förekomst av indianer och ett negativt test (kollade förra måndagen eftersom indianerna var ovanligt blyga för att vara på dag två). Egentligen borde hela jag vara nöjd med det och inte den allra minsta lilla del tvivla på min icke-graviditet. Men dum som jag är...
Ninnis: det låter så härligt med era långpromenader. Skönt med mys innan grabbarna sticker. *kramar*
Jo, filmen var helt okej. "Public enemies" med en viss J. Depp (fast illamåendet förstörde en mysig stund )
Sonja: skönt att maken är tillbaka igen. Med små vita vilda saker som går i skogen Mer snö åt folket!
Lanovia: kul med kul saker på jobbet! Kram på dig.
Hej, Ingis!
Vaknade nere eftersom jag mått så dåligt kvällen innan. Humöret går upp och ner i takt med yrselattackerna och illamåendevågorna. Det känns verkligen inte kul.
*kramar alla tillbaka*
Tack, Sonja. Väntar som sagt på provsvaren. Hoppas de kommer idag.
Tipset om blodtrycket är inte så dumt. Det kan jag nog kolla upp ganska enkelt.
Kram på dig.