• Fru Bygg

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Jag vill iallafall gå ner de 5 kilona, först och främst.
    Min mormor sa till mig i helgen att min mage inte har försvunnit helt. Då hoppade min pappa in och försvarade mig och sa att det bara är 1 månad sen jag födde barn. Men min mormor har alltid sagt vad hon tänker, även om det sårar....

• Fru Bygg

Jag har ingen bråttska att gå ner de kilorna. Men de ska bort, det har jag som mål. Jag är riktigt nöjd med min kropp som den är, som sagt man har ju precis fött barn. Min man är också väldigt duktig på att säga att han gillar min kropp. Jag vet att han verkligen menar det och det är de två åsikterna som jag bryr mig om, min egen och min mans. Men det är ändå aldrig roligt att höra sådana kommentarer. Men eftersom min pappa försvarade mig direkt, så vet man att den var onödig.

• Fru Bygg

Sonja, ja jag ammar, så det är inte bra att gå ner för fort heller. Som sagt, jag har inte bråttom, men man borde nog se upp med alla sötsaker som jag äter. Både för vikten och tänderna ju!

• Fru Bygg

Nu har Ella precis badat. Tror hon gillar att bada, men det gör väl de flesta barn. Upptäckte precis att hon är kittlig under fötterna och mellan tårna.

• Fru Bygg

Tack Ninnnis! Det var mkt bra sagt!
    Jag bär mina bristningar med stolthet!

• Fru Bygg
    Sonja68 skrev 2009-11-16 15:03:35 följande:
    Fru Bygg, precis som du skriver har min man också varit duktig på att visa och tala om att han älskar min kropp som den är, hela tiden genom graviditeter och efter förlossningar och även nu.Det är bara jag själv som blir irriterad när kläderna sitter dåligt
    Det är så jag också tycker. Har ju bara ett par byxor som passar mig nu förutom mammakläderna. Men det är väl bara att åka och shoppa lite nya kläder! Eller ja, något nytt plagg kanske, det kostar ju att ha småbarn och hon är det viktigaste.
  • Fru Bygg

Så, då var man tillbaka från en promenad med Ella. Det är riktigt fint väder här i skåne idag!

Jag tror att ni har missförstått mig lite här i tråden. Jag bantar inte och har aldrig bantat och kommer aldrig att banta. Jag har alltid varit smal och kan ju inte säga att jag är särskilt stor nu heller (blev inte så stor när jag var gravid heller, bara en mage). Jag har inte bråttom att gå ner i vikt alls, men jag har som mål att ngn gång i framtiden gå ner till min inskrivningsvikt (alltså 5 kg till).
    Vi äter rätt så bra mat här hemma, men det är alla kakor och godis som jag vill sluta med. Har blivit att man har unnat sig detta, då man är trött efter nätterna mm. Så ni behöver inte vara oroliga för mig!

• Fru Bygg

Lanovia: Du måste ta hand om dig! Gå hem och lägg dig på soffan och ta det lugnt. Huvudvärk och sammandragningar är inte att leka med! Du har ju ett tag till innan vi vill att spillevinken ska titta ut.
    Ta smärtstillande också för huvudvärken. Min BM sa åt mig att äta alvedon när jag hade ont i huvudet. Barnet mår inte dåligt av alvedon, snarare dåligare av att du har ont ngnstans!
    Så ta hand om dig ikväll. Precis som fjällbruttan säger så finns det mat att köpa hem, det finns bra mat också om man inte vill ha pizza eller hamburgare!

• Fru Bygg

Jag var inom affären idag när vi var ute och gick. Klarade att gå förbi alla de förädiska hyllorna med onyttigheter och köpte istället frukt till en god fruktsallad ikväll!

• Fru Bygg

Åhhh..... Pepparkakor! Det är gott! Ballerina med pepparkakor har jag aldrig smakat. Du får berätta hur det smakade sen, fjällbruttan.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...