I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
Grattis Jenny! Gud va kul!
Kan du inte lägga upp lite bilder i ditt galleri?
Grattis Jenny! Gud va kul!
Kan du inte lägga upp lite bilder i ditt galleri?
Ja vad skönt att proverna var bra Lanovia! Men inte kul med huvudvärk så klart... Härligt med nya gardiner!
Skönt att du äntligen fick sova lite Daa! Kanske kan du ta igen ännu lite mer i helgen så du känner dig utsövd?
Här är det som vanligt grått & regnigt (norr om Sthlm), men imorgon har de lovat sol!! Törs man tro på det?
Tackar som frågar Daa, det är bättre än på länge! Illamåendet ger sig bara tillkänna någon enstaka kväll ibland och tröttheten är också bättre (är fortfarande trött men det beror nog mer på årstiden och mörkret). Magen har växt jättemycket de senaste 1-2 veckorna vilket är jättekul! Känns bara så mysko att se sig själv i spegeln med gravidmage! På många sätt känns det som det är nu den roliga delen börjar.
Och precis som du Lanovia är jag på jakt efter en snygg gravid-klänning att ha på alla festligheter i jul och nyår. Har mest kollat runt på nätet men inte hittat något snyggt än. Tips mottages tacksamt!! Vill ha en klassisk klänning med markering under bysten och inte alltför urringad, gärna ganska lång och julröd! Hur många gånger i livet är man gravid i juletid liksom, det gäller att passa på!
Halloj!
Men oj vad alla julstädar & pysslar allaredan! *imponerad*
Ursöta kläder Jenny! Jag tar gärna adressen till din blogg också!
Ingis, gud vad jobbigt med katten! Det finns inget värre än när man känner att man inte räcker till. Jag har tänkt att jag skulle fråga dig hur det gått. Vi har ju också två katter och jag har börjat oroa mig för hur det ska bli när bebisen kommer. Men det är ju inte så långt kvar tills ni flyttar till huset, kanske har han vant sig lite vid nytillskottet vid det laget och blir lite aktiverad av en ny miljö. Kommer han att kunna gå ut då?
Lanovia, hoppas Spillevinken flyttar sig från din blåsa snart!
Själv har jag 3h kvar till UL nu... Ibland är en grå måndag i november roligare än vanligt!!
Tack för lyckönskningar!
Daa, beklagar indianbesöket. Det suger! Klart du har rätt att vara sur och ledsen, ha inte dåligt samvete för det!
Ninnis, blir ni kallade för vaccination nere hos er? Här upp i Stockholm/Uppsala är det kaos...
Heej!!
Ultraljudet igår gick jättebra! Det var ju andra gången så nu var det inte lika nervöst som första gången, men det var ändå skönt att se det lilla hjärtat slå och att allt annat också verkade bra. Puuuuh!
Men det är en riktigt liten hemlig bebis vi har där inne, han/hon håller hårt på integriteten och vill inte gärna bli fotad eller visa upp sig. Det tog 40 minuter och hostande och vändande från min sida för att barnmorskan skulle få se allt hon ville se. Lilla sötnosen!
Vi fick exakt samma beräkning som vid förra UL så idag är vi i vecka 19+1 och BF är 18/4 (samma dag som blivande mormor). Snart halvvägs! Är så himla glad att det äntligen börjar hända lite! De första månaderna är ju så låååånga.
*visslar för EA och Villemoa*
Lycka till Lanovia på samtalet idag!
Kram till Daa, Ninnis & allihop!
Hej Pumpkin! Vilken vecka är du i nu igen? *glömsk* Själv har jag inte vägt mig alls, förutom på inskrivningen 10/9 och då vägde jag ungefär som vanligt, kanske plus något kg. Har tänkt att bara väga mig på MVC för att inte tänka för mycket på just vikten.
Sonja, vad härligt med spa-behandling! Alltid skönt att bli ompysslad! Jag tycker det låter intressant med lymf-teorin och skulle själv vara nyfiken på att ta reda på mer. Men visst, det finns mycket hokuspokus där ute också.
Daa, hoppas det bara är järnbrist!
Lanovia, man undrar ju hur bebisen kan veta att det är någon annan som håller handen på magen? Mysko... Min kompis kom annars med rådet (till oss som fortfarande väntar på de första sparkarna) att ligga sked med maken innan sovdags, med din mage mot hans rygg. Eftersom man täcker ett större område skulle det då vara lättare att för honom att känna buffar.