• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Fru Bygg skrev 2009-11-16 11:21:46 följande:

Fortfarande enhandsfattning. Nu ska jag byta på Ella och sen blir det mat. Hörs om en stund!
    Åh, nästan så man börjar längta efter att få byta en ytte-pytte liten blöja igen... Bus och kel på skötbordet är mysigt
    Men inte alltid... *minns med fasa en sprängfull bajsblöja som liksom exploderade rakt på mig en gång*
  • Sonja68
    ingenjörsbruden skrev 2009-11-16 11:25:44 följande:
    Jaha.....jag som trodde ni hade enen puttrare i förrådet....*tänker på pistvakterna*
    Nädå. Varken jag eller maken är så förtjust i ren sprit, men vi brukar ha hemma till ev. gäster
  • Sonja68

Nu måste jag gå och inta lite lunch så att blodsockret inte störtdyker! Kram!

• Sonja68

hej Daa, ursäkta att jag sticker nu när du kikade in...

• Sonja68

Efter båda mina graviditeter har jag gått ner till min "ursprungsvikt" efter ca. 6 mån. Amningen har hjälp till mycket. Andra gången hjälpte det nog också att maken satt på VV-diet och jag åt den nyttiga och goda maten med honom.
    Men sen har det smygit sig på trivselkilon så sakteliga...
    INför bröllopet körde jag och maken återigen VV-mat och gick ner litegrann. Jag vill INTE gå ner så himla mycket, vill vara lite rundare än när jag var 20 faktiskt. Ser så gammal ut när jag blir för smal. Men nu har de där trivselkilona kommit IGEN!!! Fan, vad trött jag blir. Jag blir mest irriterad för att alla kläder sitter som korvskinn och jag har fan inte RÅD att byta ut hela garderoben. Bättre att gå ner lite i vikt istället Så fem kilo vore perfekt. Med risk att jag blir lite för rynkig i ansiktet...

• Sonja68

Men Fru Bygg, en månad är ju INGENTING!!! Lugn i stormen
    Amning (ammar du förresten?) och barnvagnspromenader är jättebra och det ger resultat efter ett tag. En lös liten degmage, det får man räkna med, men om man är ihärdig med promenader och kanske några magövningar så försvinner den
    Klart att för mycket fika och gott-gott kanske gör att man går ner långsammare...
    Victoria Beckham o gänget kan slänga sig i väggen, jag tror faktiskt inte det är bra för en nybliven mamma att tänka för mycket på vikten. Man har ju en BEBIS att tänka på

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-11-16 14:41:50 följande:

Fru Bygg, dina mormors kommentar får mig alldeles för mkt att associera till makens mormor och mor.Oh kan hon inte bara låta din mage vara 1 månad efter fölossning???!!!! antar att man som ammande behöver lite energi att ta utav. Lugna dig lite så kommer kilona säkert långsamt försvinna och gör de inte det kanske du får hugga tag i det om ett tag. Men än skall du nog låta kilona försvinna långsamt. Som hvidis skrev med slagprodukter...
    Ja, ärligt talat kan jag inte fatta att man ens kommenterar magen på någon som fött barn för en månad sedan. Herregud
    Så bra att din pappa stod upp för dig Fru Bygg.
    Lite lustigt att det oftast är andra KVINNOR som kommenterar sånt som magen... eller?
    Typ; "Oj så fort du blivit smal efter graviditeten" eller "Det syns ju inte alls att du fött två barn" eller "Du är så rund o go, men du ska se att magen snart går bort"
    "Hur mycket gick du upp?"

EN enda gång har jag fått kommentar om min mage av en MAN, efter graviditeter. Och han är ett stolpskott hur som helst.
    Han sa två månader efter förlossningen: "Vad stor mage du har Sonja, är du gravid igen?". När min man såg att jag blev ledsen/uppgiven (emotionell, ammande, relativt nybliven mamma vars bebis dessutom varit jättesjuk och hållit på att stryka med) så röt han faktiskt till åt killen, som var hans kompis.
  • Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-11-16 14:55:42 följande:
    En kropp som fungerar och klarar av att bli gravid, bära ett barn i nio månader, föda ett barn och dessutom amma barnet efteråt är värd ALL respekt och beundran, oavsett form. Så det så!
    PRECIS så tänker jag också! Jag beundrar min kropp som burit våra två underbara flickor, 9 månader vardera, fött fram dem och sedan försett dem med mat 9-12 månader så de vuxit och blivit starka
    Fru Bygg, precis som du skriver har min man också varit duktig på att visa och tala om att han älskar min kropp som den är, hela tiden genom graviditeter och efter förlossningar och även nu.
    Det är bara jag själv som blir irriterad när kläderna sitter dåligt
  • Sonja68

Hvidis: Vilken trevlig vagn! Och trevligt pris

• Sonja68
    Daa skrev 2009-11-16 18:25:06 följande:
    Men... *morrar* Nu har snön försvunnit. Trädgården är grön igen. Antar jag. Det är svårt att urskilja färger när det är såhär sjukt mörkt. *gäspar, blinkar, suckar och känner mig ynklig*
    Ja men visst är det deprimerande utan snö!!! Jag vill bara gå och dra täcket över mig.
    KOLSVART är det ute
    Tror aldrig jag skulle klara av vintrar utan snö...
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...