I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
Fru Bygg skrev 2009-11-16 11:21:46 följande:

Men inte alltid... *minns med fasa en sprängfull bajsblöja som liksom exploderade rakt på mig en gång*
Fru Bygg skrev 2009-11-16 11:21:46 följande:
Nu måste jag gå och inta lite lunch så att blodsockret inte störtdyker! Kram!
hej Daa, ursäkta att jag sticker nu när du kikade in...
Efter båda mina graviditeter har jag gått ner till min "ursprungsvikt" efter ca. 6 mån. Amningen har hjälp till mycket. Andra gången hjälpte det nog också att maken satt på VV-diet och jag åt den nyttiga och goda maten med honom.
Men sen har det smygit sig på trivselkilon så sakteliga...
INför bröllopet körde jag och maken återigen VV-mat och gick ner litegrann. Jag vill INTE gå ner så himla mycket, vill vara lite rundare än när jag var 20 faktiskt. Ser så gammal ut när jag blir för smal. Men nu har de där trivselkilona kommit IGEN!!! Fan, vad trött jag blir. Jag blir mest irriterad för att alla kläder sitter som korvskinn och jag har fan inte RÅD att byta ut hela garderoben. Bättre att gå ner lite i vikt istället Så fem kilo vore perfekt. Med risk att jag blir lite för rynkig i ansiktet...
Men Fru Bygg, en månad är ju INGENTING!!! Lugn i stormen
Amning (ammar du förresten?) och barnvagnspromenader är jättebra och det ger resultat efter ett tag. En lös liten degmage, det får man räkna med, men om man är ihärdig med promenader och kanske några magövningar så försvinner den
Klart att för mycket fika och gott-gott kanske gör att man går ner långsammare...
Victoria Beckham o gänget kan slänga sig i väggen, jag tror faktiskt inte det är bra för en nybliven mamma att tänka för mycket på vikten. Man har ju en BEBIS att tänka på
lanovia 08 skrev 2009-11-16 14:41:50 följande:
Hvidis: Vilken trevlig vagn! Och trevligt pris