• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Ninnnis skrev 2009-12-01 16:09:16 följande:
    Hjälpte kaffet, Sonja?
    Ja, kreativiteten flödar, jag spammar för fullt här
  • Sonja68

Hej Ingis!
    Uppfinnigsrikedomen utvecklas enormt när man blir förälder

Jösses, vad ni bygger! Pust, jag blir alldeles förstummad, hur orkar du med bygge och bebis?

• Sonja68

Jo, har märkt att du går igång på det Men det är rätt, bra att någon reflekterar och gör andra uppmärksamma på detta faktum.

• Sonja68

För du har rätt. Och det är snett att det är så!

Nu måste jag rusa till kalaset!

• Sonja68

Godmorgon!
    Lanovia; scrolla, för jag kommer nämna det "förbjudna" ordet

Ninnis: Här får du en bit av den ljuuuuuuvliga smörgåstårtan. Den är med lax och räkor, ägg, tomater, gurka, så himla smaskig och god

Ikväll ska min sexåring uppträda med sin dansgrupp från Kulturskolan på en dansföreställning i Folkets Hus. Norrdans och en spansk dansgrupp ska också uppträda. Spännande!
    Min skrutta ska vara vit fjäril

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-12-02 08:56:51 följande:

Sonja jag blev för nyfiken för att scrolla så nu sitter jag här och dreglar. Men tack för att du varnade mig ialla fall. Vad kul med dansföreställning. Vad dansar din tös för något?
    Det kallas "fridans" bara tror jag. Eller "dansmix". Bygger mycket på improvisation. *vänta, ska kolla*

www.kalix.se/templates/Page____10478.aspx

Hon går i gruppen "Dansmix 8-9 år", fastän hon blir sju i januari, för hon gick i första gruppen "BArndansmix 5-7 år" förra året. Tror de har justerat åldersindelningen lite, för det var MASSOR av nya femåringar när höstterminen började.
  • Sonja68

LÄngre ner på sidan kan du läsa om Fridans/Modern dans. Vad det är.

• Sonja68

Stolt och stolt... Idag är första gången hon uppträder på stor scen, så jag är mest NERVÖS!! Tänk om hon inte pallar
    Men jag tycker det är kul att HON tycker det är kul att dansa och röra sig
    Och ikväll, efter föreställningen, kommer jag nog vara jättestolt !

Förra året hade de bara "öppen klass" för oss föräldrar, innan avslutningen. Då fick vi se hur en "lektion" går till.

I år ska vi även få en uppvisning av bara barngrupperna, på måndag, och då blir det även fika och "riktig" julavslutning.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...