• Hvidbrud

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Det blir säkert jättevackert! och ella så fiiin!
    vad har nu under dopklänningen?
    Fru Bygg skrev 2010-01-08 14:10:04 följande:

Det känns overkligt att det verkligen är imorgon. Då ska vi döpa vår lilla dotter!
  • Hvidbrud

Shiiiit! Ska man ha fina kläder själv ockå? Ja, det är ju klart. Jag tänker bara på lilla es kläder men själv har jag 10kg kvar att gå ner så inga klänningar i skåpet passar och hur kul och lätt är det att handla när inget sitter snyggt... Blä!

Någon med tips på snygg Klänningsmodell som passar på enorma amningstuttar, ladugårdsröven och magen som man inte kan dra in längre (eller ännu) som man smidigt kan amma i?

• Hvidbrud

Dahls är nog skånska då... Det heter savle [saoule] på danska

Daa skrev 2010-01-08 16:17:51 följande:
    "saglar", betyder det dregglar? Är det danska eller skånska eller?Det låter nästan som "secklar", som ju också betyder dregglar. Har haft fel många gånger förut om vad som är svenska och vad som är dialekt, men har för mig att "secklar" är något som sägs häruppe.
    hittade ingen klänning. Söta och gulliga är ni!
  • Hvidbrud

Åh, får jag också bli inboxad ninnis?

Kramar till bruttan och familj

kram till blommis för att du vägrar leva livet med stängda ögon

kramar till ville Moa

och kramar till alla andra också

fru bygg hur gick dopet?

Åker till Linköping i morgon för att förbereda lilla e's första fest!

• Hvidbrud

Fru bygg; det kanske är dags för tnderna, har du känt efter i munnen?
    3mån: 6760g

• Hvidbrud

Blä för sprutor, fru bygg. E ska få sin 5 mån på onsdag.

Ingis; e's ögonfärg är lite svår att definera, ska se om jag kan lägga upp en bild...

Kom till Linköping igår. Skåne var så grått och trist och här är allt gnistrande vitt! Så vackert. Gråmulet idag, men betydligt ljusere än en solskensdag hemma i januari!
    Dopsamtal med prästen idag och ett besök hos gammelmorfar inplanerat idag.

• Hvidbrud

Det gick inte...

Sonja: hon är ju helt bedåårande!

Ninnnis; hej! tack för mail. Ger dig en enorm kram och håller alla tummar och tår! Garderoben låter som ett bra ställe- den gillar jag! Kraaam!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...