• Villemoa

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Grattis på födelsedagen i efterskott lanovia!! Det låter också som om du hade en underbar helg!

Sluta med fika kommer jag aldrig, även om jag verkligen skulle behöva det! Jag har också rätt många kilon att gå ner. Väger mer nu än jag gjorde vid inskrivningen när jag väntade Moa

Har ju heller inte kunnat träna på två månader pga missfallet + förkylning men imorgon är det dags! Det värker i hela min kropp och massage vore ju inte helt fel! Har ju faktiskt också en spikmatta hemma så den kanske man skulle lägga sig på.

Apropå barnvagnar så har vi en Emmaljunga City Cross och när Moa var nyfödd hade vi en hårdlift till. Vi är supernöjda med den fortfarande! Kronan vet jag en granne som har och de är också supernöjda med sin.

• Villemoa

Sonja; nawwww vad söta de är!

Har inte varit här på några dagar, har haft det lite hektiskt. Vi håller på att ordna lite här hemma så det har tagit tid. Sen har jag generellt sett spendarat mindre tid framför datorn de senaste veckorna. Men jag brukar komma in och läsa även om jag inte kommenterar så mycket.
    Jag mår faktiskt rätt bra. Har ÄL i nästa vecka så nu börjar vi med bebisverkstaden igen Ska bli mycket spännande att se hur det går, och nervöst inte minst!!

• Villemoa

*torkar tårarna*

passionsblomman skrev 2009-11-18 13:36:02 följande:
    Ibland tänkaer jag på hur mycket man talar om förlossningar och smärtan deinnebär. Kvinnor går omkring med skräck inför att gå igenom det och det finns därmed Auoror som kan hjälpa en hantera det.Men vem talar om smärtan i att vara mamma som finns där precis jämt, precis under ytan, resten av livet? Den som tar över en varje gång ens barn lider eller har det jobbigt? Oron som kommer att bo inom en för alltid, oavsett ens unge kommer på att han ska klättra upp på Mount Everest eller gör dåliga val när de väljer livskamrat, eller om de börjar med droger, skolkar från skolan eller föralldel är små och har öroninfalammation, ramlar från sängen och slår huvudet i elementet, eller flyttar och gråter av hemlängtan med ringar runt "ingen"... Jag tror man kunde behöva Auroran bra mycket mer och längre i livet. Och om BLicken är belöningen, så är värken i hjärtat priset. Och de smälter ihop och hör samman i det vi kallar kärlek.
  • Villemoa

Vi kanske skulle starta det där företaget ihop, som Blommis och Ninnis pratade om häromveckan, AB Gråterskorna

• Villemoa

Tack Hvidis!! Eller, det är Moa som tackar

Hvidbrud skrev 2009-11-18 14:10:27 följande:
    Grattis på Moas namnsdag!!
  • Villemoa

Det skulle vi garanterat göra! Här har du en som kan gråta för vad som helst när som helst typ

passionsblomman skrev 2009-11-18 14:11:50 följande:
    Jag tror vi skulle tjäna storkovan. Vi vore hursomhelst svårslagna, det är jag säker på!
  • Villemoa

Samma här; att inte kunna sjunga låtar utan att rösten bryts.

På min möhippa fick jag spela in en singel och den låten kompisarna valde hann jag inte ens öppna munnen innan tårarna började rinna. Fick byta låt till slut.

Bildspelet vi köpte av fotografen (som finns på deras hemsida också men den får jag väl inte länka till här för då anses det väl som reklam?) har en jättefin låt i bakgrunden och den kan jag heller inte börja sjunga utan att lipa.

• Villemoa

Grattis Ore!

Fick ett sånt roligt sms från en, för mig, totalt okänd person. Det stod: "Hej. Allt bra med dig? Kommer du på maskeraden på lördag? I så fall kanske vi kan vara det kinky paret, med lite nitar och läder eller skall du vara nått annat? Kram Jonas"

• Villemoa

Jag svarade att han nog hade skickat till fel person varpå han svarade att han bad om ursäkt och att det var så pinsamt. Skickade då att det var lugnt och att han skulle ha så kul på maskeraden

Trodde att det skulle sluta vid det men vad gör karln då, jo börjar flirta med mig!! han frågade vem lilla jag kunde vara. Svarade kort och gott "nygift som får felskickade sms till sin telefon". Trodde ju att han skulle fatta mitt ointresse men då frågar stolpskottet hur gammal jag är. "Helt ointressant" var mitt svar och då fattade han äntligen!!

Hoppas nån förstod mitt svammel

Ingis; det är faktiskt jätteskönt att ligga på spikmatta! Man blir avslappnad och sömnig men man får se upp så man inte somnar på den!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...