• 1 Grevinnan

Bra bröllopsbutik i Göteborg?

Nån som känner till nån bra affär i Göteborg som säljer brud och tärnklänningar?? Inte för dyrt, utan jag letar i prisklassen 5000 kr. Typ Venus, Aspera, Nixa, Forever yours etc.

• Svar på tråden Bra bröllopsbutik i Göteborg?
  • Arosa

Helens brudmode (tror affären heter så) i kungälv säljer forever yours (kanske även nixa, minns inte riktigt). Trevlig affär så där kan du ta dig en titt

• Malla och Mojje

Ramonas på Kungshöjd (kanske lite dyrare.., beror på vilken typ av klänning du vill ha. Har lite rea just nu.

Tonys på Vasaplatsen

En liten affär som heter VIP uppe på Götabergsgatan vid Vasakyrkan - köpte en jättefin långklänning för halva priset där förra året - har även brud.

Finns två affärer på Linnégatan också. Har bara kollat balklänningar där men de har brud också. Inte så lyxiga affärer så jag tror inte de har så dyra märken.

Känner också till Helens brud och bal i Kungälv - har inte varit där men de har en hemsida!

Good luck!

• Anniis

Helens brud och bal:)köpte min klänning där för rimligt pris, dem har lilly klänningar www.lillys.dk
    Handlar du nu har hon REA eller hade nu när jag var där i veckan....min klänning var nedsatt 50% :(

• Milliemillis

Det har öppnat en ursöt ny bröllopsbutik på Karl Gustavsgatan som heter Wedding by Camilli.
    De säljer second hand brudklänningar och andra tillbehör. Dessutom hade de massor av söta detaljer till bröllopet som såpbubblor och organzapåsar, presenter och smycken.
    Min väninna lämnade in sin underbart vackra klänning där och det var en jätte gullig tjej som hade öppnat butiken! Måste jag absolut rekommendera! Tyvärr hade de inget jag tyckte om i min storlek när jag var där och tittade men hon sa att det kommer in nya klänningar hela tiden!

• Linadesign

Jag köpte min på VIP på Götabergsgatan. Jättebra service tyckte jag. Min klänning var dessutom en balklänning, fast som jag beställde i ivory, så då blev den mycket billigare än de flesta brudklänningar, även om det var samma tyg. Det var en Aspera. Så det kan vara ett tips - att prova balklänningar om du vill komma undan lite billigare.

Svar på tråden Bra bröllopsbutik i Göteborg?