• KatjaB

varför ska man itne gifta sig samma månad som systern/kompisen

förstår inte varför man skulle vilja boka in sitt eget bröllop två veckor efter sin syrra.
    Borde ju kännas lite som ett antiklimax, bröllop är ju trots allt en väldigt festlig tillställning som inte förekommer för gemene man var och varannan dag. Så borde man inte vilja ha lite längre tid emellan för att få känna den alldeles egna känslan?
    Och sen andra saker, som att inte bröllopen ska kännas exakt likadana, att det blir en tävling om vem som paxade vad först.
    För hur roligt är det att inte kunna dela med sig av sina tankar och idéer till familjen så den andre inte ska bli helt kär i idéen och så ska man känna att man inte "får" ta det eller det för det hade de minsann tänkt.
    Och sen spelar ju andra saker in, som att det ändå kan kosta för släktingar och vänner som kommer långväga, vill ha nya kläder kanske osv.. ska de då behöva välja bröllop för att de helt enkelt inte har råd med två veckorna efter varandra?

Nej, jag ser inga som helst fördelar med att ha bröllopen så om det inte är så att man tänkt ha ett dubbelbröllop

• KatjaB

kom på en till sak, vi har ju tänkt åka på bröllopsresa en vecka efter bröllopet, då skulle vi inte ens vara hemma till nästa bröllop.. det skulle ju kännas jättetråkigt

• KatjaB

Paper Feed skrev 2009-11-13 12:43:30 följande:

Men om man nu vet om det långt i förväg så är det ju inte så svårt att lägga om sina resplaner. Det är väl ändå viktigare att få vara med på sitt syskons bröllop än att resa.
    berro ju på om en resa redan är betald och klar. Är det så att man tänkt åka direkt efter bröllopet och redan bokat allt skulle det ju kännas betydligt enklare att för systern ändra datum om de precis hade bestämt sig än för det andra paret att boka om resa, hotell o allt.
  • KatjaB

Om det vore så att de inte visste om planerna och redan bokat kyrka, festlokal o såna stora saker, så skulle jag kunna förstå att man inte var så sugen på att flytta på sitt bröllop, eller att det verkligen var fullt hela sommaren där de ville ha sitt bröllop/fest. Men annars så tycker jag gott att de skulle kunna flytta på sitt bröllop, att bara anta att ts ska vara den som ger med sig och får flytta på bröllopsresan tycker jag är lite väl oförstående för hennes känslor. Självklart är man inte världens centrum bara för att man ska gifta sig och kan paxa ett helt år, men en eller två veckor efter tycker jag är väldigt märkligt att man väljer.
    Framförallt för att inte släkten ska behöva välja bröllop om de inte har råd att åka på båda, och med tanke på bröllopsresan.

Svar på tråden varför ska man itne gifta sig samma månad som systern/kompisen