• aikidoaasa

3/7 del 2

Den förra tråden stängdes innan vi hann snacka klart om alla våra planer.
    Vi som hänger kvar sedan den förra tråden är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa

Förhoppningsvis så har jag inte glömt någon. Nyinkomna brudpar som tänker planera in sin bröllopsdag denna dag är hjärtligt välkommna!

Den 9/11 är det 7 månader, 3 veckor och 3 dagara kvar till vår dag!

• Svar på tråden 3/7 del 2
  • aikidoaasa

Det blir svårt för oss att ha en 50-50 lista för våra gäster... det är så många av dem som är bådas våra vänner. I kyrkan får de se till att placera sig så att det blir någorlunda jämt.

åhh... jag längtar verkligen till nästa sommar! Det är så mörkt och grått ute just nu!

• Korallbruden

Skall ut och prova klänning i veckan

• aikidoaasa

Idag mår jag verkligen skit!
    Fick veta att våran perfekta lokal som vi planerat att ha festen i inte kan ta emot oss nästa sommar.
    Det var för att jag blev orolig över bokningsbekräftelsen som aldrig kom som jag lyckades få kontakt med dem som jag fick veta att de ska flytta för att de inte har råd med hyran längre...

Hur hittar man något nytt ställe när det inte är mycket tid kvar och något som är bättre än perfekt? Det känns inte kul att behöva ta något ställe som vi ratade förut bara för att det är ledig.

Vi vill inte behöva skjuta upp brölloppet så snälla inga sådana kommentarer.

Behöver mest lite tröst. Hoppas att allt känns bättre om några dagar...

• happytoaster

Hej! Hoppar in i tråden då min älskade och jag skall gifta oss 3/7. Kommer inte ihåg om om vi var med i den tidigare tråden, så många trådar så lite tid :)

aikidoaasa, Riktigt jobbigt att stå utan festlokal men se det positiva i att det är bättre att få reda på det nu än en månad innan bröllopet som man har läst att andra brudpar har råkat ut för. Jag är säker på att ni kommer hitta en annan lokal som blir alldeles underbar! Ni har gott om tid att planera så detkommer att ordnar sig.

• aikidoaasa

Idag känns det bättre. Jag har kunnat sitta och titta på ett antal olika lokaler av olika slag som finns runt (södra delen) av stockholm.
    Förhoppningsvis så hittar vi vår lokal snart.

Visste ni förresten av det är 7 månader... en vecka och 4 dagar kvar till vår stora dag!

• aikidoaasa

Vi var idag och tittade på en av de lokalerna som vi kan tänka oss att ha festen i. Den ligger 20 minuters bilfärd bort från kyrkan så det är inte alls fasligt långt.
    Den ligger vid vattnet och har en så fin utsikt, och detta utan att vara inredd i skärgårds stuk som de flesta andra lokaler är (Varken jag eller sambon känner att det som klassas som skärgårds dekorationer känns särkilt snyggt så det är kul att slippa det men ändå vara vid vattnet.)

• Korallbruden

Åh! vad bra. Vart var ni och tittade någon stans? Hoppas att lokalproblemet löser sig

• AndréaK

hej alla! känns som jag kört fast totalt med planeringen. Får ingen inspiration i det trista vädret...=(

• Mrs Opp

7 månader kvar idag! Jippii! Snart är vi där.

AndréaK: Jag förstår vad du menar. Här hemma tar vi en paus i planeringen över julhelgen. Själv känner jag att jag får mer inspiration och energi av att göra juliga saker just nu. Börjar redan se fram emot att ta tag i inbjudningarna i januari.

aikidoaasa: Vad kul att ni hittat en bra lokal! Den låter super. 20 minuter tycker jag inte är något att tala om alls. de flesta bröllop som jag varit på har haft ungefär det avståndet mellan kyrka och festlokal och det har aldrig känts långt.

• Korallbruden

Här står det också stilla. Tänkte försöka köpa klänning innan jul och sedan försöka ta semester från planerandet ett tag. Jobbar på med en massa träning och försöker ta mig ner en storlek till sommaren

Vad har ni som nästa steg i planeringen efter inbjudningskorten?

Svar på tråden 3/7 del 2