Ska jag bjuda Pappa och hans fru ? RÅD
När det gäller allt annat som har med bröllopet att göra är jag väldigt bestämd men familjen.
Det knipper i magen ; (
Vissa dagar känns det väldigt självklart att bjuda Pappa till våran bröllop och andra dagar tvekar jag. Min far bor inte i Sverige, han flyttade för ett par år sen, vi pratar aldrig eller nästan aldrig och relationen inte varit det bästa mellan oss det senaste året. Det är jag som har tagit avstånd från honom eftersom han är så himla konfiktiv och jag orkar inte med hans förbaskade dåliga temperament samt utbrott. Ofta blir det konflikter mellan oss eftersom jag är den enda som vågar säga emot honom, våra bråk handlar ofta om min Mamma och släkt då brukar Helvetet brakar löss, det slutar med att han blir sur jag blir sur och vi pratar inte med varandra i flera månader. Det har gått nästan 4 månader sen vi pratades vid och nu vet jag inte om jag skall bjuda honom.
Jag vet att när han får veta om bröllopet kommer han vilja komma eftersom detta har varit hans dröm.
Har inget emot hans fru, vi har träffats två gånger och hon verkar okej men men njaaa känns inte som jag vill ha hennes där (konfikt)
Vad gör jag ?