• drömland

Brudklänning från Halens

Jag har sett att Halens börjat sälja brudklänningar, tärnklänningar med mera. Priset tycker jag är bra dessutom.

Är det någon som handlat brudkläder där? Hur var kvalitén? Nöjd? Missnöjd?

• Svar på tråden Brudklänning från Halens
  • Shiosan

Jag ska beställa därifrån idag, så jag är också intresserad av detta :)

• drömland

Åhå, vilken har du valt?

• drömland

Puffar lite... är det ingen som har erfarenheter?

• vi är tre

de hade jag ingen anning om....men tyckte de fanns någon snygg klänning. ska jag lägga på minne när jag vart runt i stan och provat.

• drömland

Jag kan tänka mig att det är svårt med storlek och så om man inte är av "typsnittet", men jag tänkte att det kanske kan finnas nått... vet dock inte vad klänningar jag skulle kunna tänka mig kostar, har inte gjort nån sondering ännu...

• Shiosan

Drömland: Jag hittar inget nummer på klänningarna, men klänningen jag valt har följande beskrivning:
    "Romantisk design i organza och satin med vackert släp. Mjuk drapering med knutdetalj fram. Pärl- och strassdekor. Effektfull snörning bak och dold dragkedja i sidan. Avtagbara axelband. Längd ca 142 cm. Överdel 60% polyester, 40% polyamid. Nederdel 100% polyester. Kemtvätt. Tänk på att vi inte godtar returer av smutsiga klänningar. När du provar lägg exempelvis ett lakan, som skyddar släpet, på golvet och täck ansiktet med en tunn scarf för att undvika sminkfläckar."

Vet inte om det hjälper dig att hitta, men det är en med axelband, ganska mkt tyg vid magen och snörning i ryggen...!

Har du hittat någon där?

• Björnisarna

Jag har också kollat på halens och funderar på att beställa hem för och prova, ma nkan ju alltid skicka tillbaka om man inte smutsar ner/pajjar den. Du får gärna berätta hur den var när den anlänt Shiosan!!:)

• Shiosan

Nu är klänningen beställd, hade dock problem med storleken! Haha tycker inte att jag är så opropotionelig (stavning?) men enligt deras storleks guid så måste det vara något fel på mig.

Byst och midja var som storlek 32, men stussen var som storlek 38....hehe....beställde en 36:a och får väll skicka tillbaka om den skulle vara för stor/liten...!

Håller tummarna för att den passar, skulle komma i mitten av november så nu är det bara att vänta!

• drömland

Jag tror jag hittade klänningen på hemsidan. Synd att de inte har döpt dem, så det är lite lättare att orientera sig...
    Konstigt med storleken, men som sagt du får prova!
    Jag vill veta precis hur det blev sen!!

• Shiosan

Fick hem klänningen i veckan och den var mycket finare än på bilden, dock var den något för stor (köpte storlek 36 och brukar ha 36-38) så nu har jag skickat tillbaka den och beställt storlek 34 i stället :)

Svar på tråden Brudklänning från Halens