Inlägg från: lecaroline |Visa alla inlägg
  • lecaroline

    OT Svininfluensa - Vaccinera eller inte?

    Jag tror att det är Holland som inte vaccinerar gravida.
    Det är ju också en tankeställare..
    Kanske är bättre att hålla sig lite isolerad än att utsätta sig för vaccinet.
    Detta kommer fram när våra riskgrupper redan har vaccinerat sig och det tycker jag är dåligt!
    Vi får tydligen bara information från en sida och det är hur BRA det är att vaccinera sig..

  • lecaroline

    Till mitt försvar får jag säga att jag vaccinerade mig för ca 2 veckor sedan. Och då hade det inte hänt lika mycket. Och då stod det inte i tidningar att vissa länder inte vaccinerar vissa som vi har som riskgrupper.
    Själv har jag astma så jag har inget val känns det som.
    Men samtidigt tror jag att det är bra att få denna influensan och bli immun.

  • lecaroline
    Imma skrev 2009-11-03 11:16:04 följande:
    Verkligen läskigt! Det jag har förstått är att om man verkligen blir dålig av vaccinet är det toppen att ha vaccinerat sig, för man hade blivit betydligt sämre om man hade drabbats av själva influensan.
    Så sa min läkare! Har fortfarande en stor röd rodnad på min arm och det är veckor sedan jag vaccinerade mig.
    Jag blev sjuk hade feber toppar och ont i hela kroppen. Detta varade en dag. Sedan behövde kroppen vila också några dagar..
  • lecaroline

    Läste igår i metron att det tar kroppen 3 veckor att innan vaccinet börjar verka så man kan få sjukdommen fast man är vaccinerad.........

Svar på tråden OT Svininfluensa - Vaccinera eller inte?