• ercmar­ras
    Äldre 1 Nov 21:17
    8037 visningar
    30 svar
    30
    8037

    Vikt

    Nu har jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga. Jag är tjugo år och har några kilo för mycket på kroppen. Imorgon börjar jag med nutrilett kur i fem dagar för att sedan variera detta med nyttig mat för ett långsiktigt viktminskande. Men allting är lättare när man är två eller flera? vill någon hänga med på denna kamp. Jag hoppas det. Hör gärna av er om ni vill vara med på detta, eller om ni har tips och råd. Mvh Sofia

  • Svar på tråden Vikt
  • lillab­ruden
    Äldre 1 Nov 21:23
    #1

    jag äter sallader, gick ner 1,5kg sist jag kollade (då hade det gått 1vecka+3dagar) och försöker träna också, lite Zumba dans och gymmet...när jag har ork

  • ercmar­ras
    Äldre 1 Nov 21:25
    #2

    vad duktig, kul att se att andra lyckas, ger mig motivation att se att även jag måste kunna lyckas. Sjukt imponerad.

  • lillab­ruden
    Äldre 1 Nov 21:31
    #3

    det jobbiga är ju att komma förbi den första tiden då man fokuserar på vikten hela tiden och omställningen med maten är jobbig!! sen blir det liksom naturligt att göra sallad som i mitt fall...och man fokuserar mindre på vågen. Men jag var tvungen att äta annan mat i helgen....svärföräldrar på middag du vet

    Jag tror att om man bara ger det tid, och man försöker röra på sig mer samtidigt som man ser om maten så klarar man det. Problemet är att det är en sådan tidspress i världen på att gå ner i vikt!! Det verkar som att det inte är ok längre att gå ner 1kg på en vecka utan du ska helst gå ner 3kg på en vecka! vilket är orealistiskt för en jobbande normal person med ett liv

    Du kommer klara detta!!!

  • ercmar­ras
    Äldre 1 Nov 21:38
    #4

    Tack! Är väl det jag tycker är det svåraste, att få det att passa in i vardagen. Med jobb, studier, sambo osv. Men vet att nutrilett inte är det godaste men hade verkligen tänkt försöka att ge det en chans för att börja någonstans och inte bara se det som omöjligt.

    Vad är det för sallader du äter, jag tänkte mest på varationen?

    Mitt största problem är nog sötsuget hela tiden och framför allt det jag vill ha bort och att jag ska börja äta regelbundet, inte hoppa över mål för att sedan äta något onyttigt för att inte känna känslan av hunger hela tiden

  • Tausen
    Äldre 1 Nov 21:40
    #5

    Ja jag är inte jätte överviktig, men vill definitivt förlora några kilo innan bröllopet. Har varit iväg och tränat några gånger nu..men maten är svår. Kan inte riktigt hålla mig borta från godis och gott...

  • ercmar­ras
    Äldre 1 Nov 21:42
    #6

    Jag är inte heller jätte överviktig men känner att jag måste börja och inte bara sätta mig ner och acceptera att jag ser ner på mig själv varje gång jag ser mig själv i spegeln. Mycket handlar det om självförtroende men jag vill även visa att jag kan klara det; visa mig själv att jag klarar det. Jag tänkte som sagt börja imorgon med nutrilett och träning. Hänger du på? Skulle vara mycket skoj.=)

  • Tausen
    Äldre 1 Nov 22:10
    #7

    Jag hänger på. Kanske inte nutrilett biten, men nyttig mat och träning är jag på! :D Imorgon!

  • ercmar­ras
    Äldre 2 Nov 08:40
    #8

    Nu kör vi.. Börjat med en morgon promenad på 5 kilometer och en nutrieltt dryck. Ska snart iväg för en timmes träning på gym, tänkte försöka komma iväg dit en tre gånger i veckan. Bara att hoppas att motivationen håller i sig, kvällarna som är värst.

  • Shiosa­n
    Äldre 2 Nov 14:41
    #9

    Ååå vad roligt med en tråd för att hjälpas åt med motiveringen! Jag har pendlat som sjutton i vikt sedan jag träffade min sambo/blivande man.
    När vi träffades vägde jag 55 kilo och har sedan under våra 2 ½ år tillsammans gått upp till 70 kilo som mest och sedan ner några kilon och upp igen....!
    Men i juni köpte jag ett gymkort och började träna seriöst ca 2 ggr i veckan med några vänner. Började tycka att det var riktigt kul att träna!
    Men det hände inte så mkt och sedan augusti har jag tagit tag i maten ordenligt och tränar nu ca 5-6 dagar i veckan och älskar att vara på gymmet!!!!

    Resultatet då? Nu väger jag 55 ½ kilo igen vilket jag inte gjort sedan februari 2007!!! :) Skulle vilja tappa några kilo till innan den stora dagen och tycker den här tråden var kul! :)

    Hänger inte heller på nutrilett, men hoppas kunna få lite inpiration, tiås och råd och motivation härifrån samt kunna ge lite....:P

  • Tausen
    Äldre 2 Nov 16:18
    #10

    Idag fick jag hoppa in och jobba, men det blev promenad både dit och hem iaf... Till mat blir det vit fisk och potatis.

Svar på tråden Vikt