AnnanLi skrev 2009-10-27 22:03:45 följande:
Ni som tror att man kan hitta en BRA bröllopsfotograf som stannar till långt in på festen och tar mindre än 10000 spänn - hur tänker ni? Det är väl ändå ett hantverk vi pratar om? Min fotograf tar 13000 för en heldag. Jag och min m2b anser att vi har kommit billigt undan. Tänk på att det är skatt och avgifter som ska dras. En fotograf måste väl också äta? :O
Det är tänkvärt, betalar man bara en par tusen så är det helt klart en möjlighet att fotografen arbetar svart, sen får man ju ta ställning själv om man vill stödja svart verksamhet eller inte, det säger jag ingenting om.
MEN självklart behöver det INTE vara så. Det kan tex vara en nyetablerad fotograf som behöver jobb för att få erfarenhet och portfolio/referens bilder. Det kan även vara någon som inte fotograferar på heltid och därför inte behöver ta samma summor.
Jag har fått prisförslag för heldag på mellan 4000 och 8000 från fotografer som är seriösa, duktiga och inkluderar moms! SÅ det går absolut att hitta de som tar under 10 000.