• FruCicci

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hejsan hejsan...

Har skummat, my god, jag har varit bort för länge!
    Varit hos mamma och pappa i en vecka sen har det varit full rulle hemma i sthlm hela helgen

Hur mår ni tjejer????

ORE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bebis idag eller ????
    Avundsjuk som fan att du ska få föda barn!

Jnuilejon, såg att di tittade in i helgen! Hej tjejen! Kul!

Springa Mugglan, det får du inte mig till Fy fan vad trist!
    Fast jag ska ju helst äta 20 bullar om dagen för att se normal ut. Jag gillar inte att vara för smal, tycker mitt ansikte ser för jäkligt ut, man ser så gammal ut när man är smal, så jag har försökt moffa i mig en massa onyttigheter på sistonne, men det hjälper väl inte för det....

Telis, jag har aldrig använt ammnings bh överhuvudtaget! Det går likabra utan, med vanlig enligt mig. Och nu kan du väl bara lägga in skydden i vanlig bh?
    HM har amningsbh som är helt ok! Alla babybutiker säljer, även Lindex tror jag!

Kul AM att middagen blev lyckad. Jag älskar stora middagar med finporslin och uppläggingsfat och levande ljus i kristallkronan Lät skit nice!

Snaily, är du säker på tant? kan man inte testa minus trots man är gravid
    har tanten kommit, jag uppfattade det inte så...

JUST DET, medan jag kommer ihåg!
    GRATTIS Livia och Amanda på 2 rep 3 års dagen!
    Tjohoooooo *krulltrumpeter*

Men vad trevligt samtalsämen Lappis, hittade ni några anledningar till att ni inte skulle bli bra adoptivföräldrar????? Knappast va? Ni är ju bäst!

Kängu, hade du fått nytt jobb? Jag trodde du skämtade att du skulle börja jobba med en 5 månaders Finns inte i min värld att jobba! GUUUUDDD vad skönt man har det hemma!

Frejis, hur går det med bebisen?????
    Har magen och det där lagt sig?

Nenne, du är för rolig, jag fnissar av alla dina inlägg. Sjukt skön tjej. När är det frysförsök? Jag har missat... sorry, men vet att ni skulle köra ganska bums.

Kommer inte ihåg alla jag skulle kommentera, förlåt...
    Just, några nya, hej på er.

Här är allr bra annars, om ni undrar. Lillan kan redan STÅ, hon är stark i benen, fast hon håller ju i sig i bordet eller soffan. Sitter gör hon med! 5 1/2 månad gammal, Victor var senare med det där.
    Hon bara skrattar och är så härlig, jag är sååååå tacksam och lycklig!
    Nu ska jag njuta lite av henne och läsa ikapp mera Gosa ner mig i hennes lila huvud!
    Jag älskar barn!

• FruCicci

Just det ja... September Beklagar.....

• FruCicci

pkej Telis, sova m bygelbh är kanske ej 100% skönt

• FruCicci

Nenne
    Jag är inte gravid!!!!!!!
    Min man vill nog ej ha fler barn, men det vill jag!
    Tänkte igår att det är ju bra att vi har en tvillingvagn redan

Tinga! Tänkte på dig igår när jag käkade ostbågar! Du är så stark trots barnens svårigheter m maten!
    Min bvc tant sa att de flesta barn gillar detsom smakar salt, och det som gör det bra att ge matvägrande barn chips/ostbågar är ju att man får i dem vätska o förhoppningsvis trögflytande sådan, som yoggi el fil då....
    Vi har ju haft problem o har med Victor också.
    Han spydde varje dag i 8 månader, men det var ok, nu är det snarare att han är kräsen m mat trots att jag ger honom varierad kost o vi äter samma, maken + jag. Han är inte som andra barn alls. Han vägrar all frukt, alla grönsaker utom majs, glass, kakor etc etc.... jätte jobbigt.
    Jag vet inte vad jag ska göra...
    Igår gjorde jag hemlagad pannbiff, gräddsås, potatis + lingon, han ville inte ha o sköt bort tallriken.....
    Jag sa bara, that's it, du får banne mig inget annat o du får intetitta på Teletubbies eller leka förrän du ätit upp iaf hälften!
    Han gjorde det med tårar i ögonen (seger), å det var visst värt det för teletubbies... men så kan man ju ej hålla på, det är ju sk. hot? apjobbigt iaf.............
    Du är ej ensam, även om jag har det lite annorlunda....

Men i natt sov V hela natten, jippie! Händer inte heller så ofta Men jag är van, det gör inte så mycket...

• FruCicci

Jag älskar rosa-)
    Kan verkligen tänka mig det i något rum

Kängu trist m pappsen... verkar som du ej vill lösa det eller att det inte går?

Skriver m en hand, så det blir kort....

Ore???!!!!!!!!!!!
    Hoho hallå.....

• FruCicci

Hej Telis, men det låter ju bra med "alla dörrar öppna". Hoppas verkligen du får uppleva en vanlig förlossning och att din oro därvid lag släpper, det är såååå magiskt!

jag har skickat 2 bilder på mig o Skorpan till dig för galleriet... jag hade bara från dopet på denna datorn, så jag får skicka andra sen. en dag bil och en kvällsbild med 2 olika dopklänningar

• FruCicci

Godmorning

Hoppas också så att Ore snusar bebis nu! Är det ingen som har hört ngt? Jag blir lite 'orolig' man vill ju veta om det har gått bra!

Många ägg i korgen till blivande fru L! Håller tummarna hela dagen.

Kokosen: Det vänder vid 3 månader! Eller strax efter
    Tänk vad olika alla barn är ändå!

Grattis Moa!

Jag ska nog ta mig ut lite idag med, tänkte först rensa bort allt i stlk 62 ur garderoben, det ligger bara och tar plats, och även Victors saker i stl 80... men det blev nog inte sååå

Nenne, kram till dig! Fy fabian. Men du får nog lov att inte tänka som du gör, det gör det inte lättare... men det är ju svårt att låta bli. Du har ju iaf världens bästa make tillsammans med Lappis, känns det som alltid något
    Det blir din tur, och då får du väl se till att gå trillingar eller iaf tvillingar, så du sätter alla paren på plats Alt se till att gå 2 barn inom 1 år

Jag ska vaccinera "Louise" och Victor på torsdag nästa vecka. Jag har inte hört detta om ägg och jag pratade med bvc i går (samma som am har) och de sa inget... märkligt vad det ändrar sig från minut till minut. Det som var bra iaf var att de kunde ta hela familjen samtidigt på bvc, om det fanns tillräkligt med vaccin just då Så i så fall kör vi alla 4 samtidigt.

Nähepp, nu ska jag ta min lilla diamant och amma lite. Gröt och fruktpuré var inte nog verkar det som

• FruCicci

Lsappis, jaaaaaaaaaaaaa så har jag uppfattat det, ehhhhhhhhh???
    kanske inte va?

Ni har ju varsin fin gubbe! Lite otydligt där, men jag är ju blond

• FruCicci

Hej Frullis

Ring din bvc och sätt en tid för Roffe, jag ska vaccinera lillan på hennes 6 månaders dag. man fick inte vara 5 månader och 29 dagar nämligen

Tänk att det finns nog mammor som är avundsjuka på dig med, som har 2 så söta fina pojkar
    Man vill ju ofta ha det man inte har, så är det ju med mycket i livet, och det är ju inget fel med det, man är ju inte störd för det! Hoppas jag

• FruCicci

Mugglan, ag det Frullan skrev.
    En av mina väninnor ska ha barn den 21 februari, samma dag som vårt aborterade barn skulle kommit, likadant 2 andra som jag vet ska ha 21 eller 22 februari, det kan jag säga känns grymt...
    Tänkte på det när Vickan skulle ha i de krokarna med, att usch vi skulle ju haft då om det var lite lyckligare omständigheter....
    Så du är inte ensam om att känna så!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter