• Decemb­er 2009
    Äldre 27 Oct 09:04
    5744 visningar
    39 svar
    39
    5744

    Orkar inte längre.. vill inte.

    Jag älskar min sambo.. men orkar inte och vill inte gifta mig mer..


    kroppen är för svullen för klänningen så den skär in och sista knappen kan inte stängas..


    orkar inte prata med fotografen, solister mm längre och få till allt..


     


    jag bara orkar ingenting längre och bröllopet är om 6 v

  • Svar på tråden Orkar inte längre.. vill inte.
  • MKAB
    Äldre 27 Oct 12:29
    #21

    jag tycker ni ska be brudtärna/bestman om hjäl.det e ju därför man har dem nu för tiden:)

    jag e ett kontrollfreak men ahr lärt mig att släppa för att orka! man blir extremt känslig nu under bröllopsplaneringen.

    innan så kunde jag tänka flera dagar på att tex ljusen skulle vara på ett speciellt sätt men nu tänker jag att det får bli som det blir.

    jag har delat ut uppgifter till folk jag litar på.
    tex.
    svärfar ska tända marchaller utanför kyrkan o ansvara för dem,tända ,släcka,ta bort dem.

    svägerska,ta hand om tårtan,så att den ser ut o placeras där jag vill på den tiden jag vill.

    Pappa.
    sköta betalningar till ev dj,magdansös,cateringfirman.

    det e bara några av sakerna.

    du fixar det!!

    vart bor ni o man får fråa o när e datumet satt??

  • lecaro­line
    Äldre 27 Oct 12:33
    #22
    MKAB skrev 2009-10-27 12:29:15 följande:
    jag tycker ni ska be brudtärna/bestman om hjäl.det e ju därför man har dem nu för tiden:)jag e ett kontrollfreak men ahr lärt mig att släppa för att orka! man blir extremt känslig nu under bröllopsplaneringen.innan så kunde jag tänka flera dagar på att tex ljusen skulle vara på ett speciellt sätt men nu tänker jag att det får bli som det blir.jag har delat ut uppgifter till folk jag litar på.tex.svärfar ska tända marchaller utanför kyrkan o ansvara för dem,tända ,släcka,ta bort dem.svägerska,ta hand om tårtan,så att den ser ut o placeras där jag vill på den tiden jag vill.Pappa.sköta betalningar till ev dj,magdansös,cateringfirman.det e bara några av sakerna.du fixar det!!vart bor ni o man får fråa o när e datumet satt??
    Förlåt att jag upprepar dig.. Magdansös??
  • MKAB
    Äldre 27 Oct 12:57
    #23

    haha det e ok,jag,vi ska ha ett libanesiskt/svenskt bröllop,,,så vi ska ha 2 magdansörer..eller hur man nu stavar;)


    lecaroline skrev 2009-10-27 12:33:39 följande:
    Förlåt att jag upprepar dig.. Magdansös??
  • Ne11ie
    Äldre 27 Oct 13:19
    #24

    Kan det inte vara så att din blivande man också är stressad och nervös inför bröllopet och han sätt att tackla detta är genom att arbeta?

    Självklart så är det mer regel än undantag att man som EF måste arbeta mer, men det kanske ändå kan vara så.

    Jag kände också att min man ej lade lika mycket engagemang inför bröllopet som jag (vilket jag visserligen hade förståelse för) men vid ett tillfälle blev jag faktiskt irriterad. Det var dagen innan bröllopet, då man har hur mycket som helst att göra, det skulle köras möbler, dukas med mera med mera, med mera...

    Min man fick då för sig att han skulle greja med en bil, dagen inan bröllopet!!! (Arghhh, panik!?!) Det var troligtvis hans sätt att hantera sin stress/nervositet då hans sätt att varva ner är att gå och greja med något sådant.

    Detta var bara ett exempel på dumma saker som vi (inte bara han som bar sig underligt åt under planeringen direkt ) gjorde/betedde oss pga bröllopsplanering och stress som fanns omkring oss. Jag kan erkänna att jag vid något tillfälle kände att jag inte orkade/ville mer. Inte för att jag tvekade på oss utan för att det uppkom en massa krångel under vägen som kändes jobbigt just då, förutom bröllopet.

    Annars om det är så att han känner att han inte hinner ta tag i själva "grovgörat" så kan du väl diskutera med honom om hur ni vill ha det, men ordna med beställningar osv själv eller ta hjälp av en vän med grovplaneringen och lägg upp förslag för honom. Vet ju inte hur delaktig han vill vara eller hur man skall uttrycka sig, men det kan ju vara ett förslag.

    Hoppas att det löser sig i vilket fall som helst.

  • lecaro­line
    Äldre 27 Oct 14:21
    #25
    MKAB skrev 2009-10-27 12:57:55 följande:
    haha det e ok,jag,vi ska ha ett libanesiskt/svenskt bröllop,,,så vi ska ha 2 magdansörer..eller hur man nu stavar;)
    jag skulle faktiskt inte vilja ha någon som går och visar magen och dansar sexig på MIN bröllopsdag. En annan sak på möhippa/svensexa..
  • MKAB
    Äldre 27 Oct 14:36
    #26

    jajajaa...men det e väl ej det den här tråden handlar om ..och vi har den seden på våra bröllop.o dessutom är jag ej svartsjuk eller har dåligt självförtoende så om det är 2 snygga perfekta tjejer som dansar o underhåller oss på MITT bröllop så har jag inget emot det..hellre det än en lek !

  • MKAB
    Äldre 27 Oct 14:40
    #27

    ni svenskar har ju en massa lekar som vi libaneser aldrig nånsin skulle tänka oss o ha på våra bröllop.men det e ju eran grej o våran grej e att ha en magdansös.

  • Decemb­er 2009
    Äldre 27 Oct 14:44
    #28

    Tufft i mitt tycke


    MKAB skrev 2009-10-27 14:40:07 följande:
    ni svenskar har ju en massa lekar som vi libaneser aldrig nånsin skulle tänka oss o ha på våra bröllop.men det e ju eran grej o våran grej e att ha en magdansös.
    Nej ska prata med karln idag. Se om han kan ta över lite.

     


    Ska försöka orka ta tag i detta.

  • sms å fotbol­l
    Äldre 27 Oct 14:47
    #29

    Gör så. Heja heja!

    December 2009 skrev 2009-10-27 14:44:16 följande:


    Nej ska prata med karln idag. Se om han kan ta över lite.
    Ska försöka orka ta tag i detta.
  • MKAB
    Äldre 27 Oct 14:47
    #30

    tack.nu blev jag glad.inte kul o bli kritiserad för en kultur/sed man har,speciellt inte är man ej bett om det :(

    hoppas att det löser sig för er.

    December 2009 skrev 2009-10-27 14:44:16 följande:


    Tufft i mitt tycke
    Nej ska prata med karln idag. Se om han kan ta över lite.

     
    Ska försöka orka ta tag i detta.
  • KatjaB
    Äldre 27 Oct 14:50
    #31
    lecaroline skrev 2009-10-27 14:21:49 följande:
    jag skulle faktiskt inte vilja ha någon som går och visar magen och dansar sexig på MIN bröllopsdag. En annan sak på möhippa/svensexa..
    har du någonsin sett en magdansös? de är ju inte i regel pinnsmala utan har gärna lite hull. Så det är ju inte eggande på det sättet och inte alls att likna med någon form av svensexe grej. Har själv gått magdans för några år sedan, jättekul med kvinnor i alla former och åldrar. Det var inte alls sexigt på det sättet utan en vacker dans som kräver färdighet.
  • KatjaB
    Äldre 27 Oct 14:53
    #32

    TS: det är ju svårt att hålla uppe glöd och allt när jobb och alla måsten finns hela tiden. Försök finna tid till varandra så gott detgår, kanske kan ni gå på bio eller göra nåt annat som bara innefattar er två?
    Jag och min sambo har en dag i veckan (men vi hinner faktiskt inte varje vecka, men vi försöker) som vi går på bio, spelar biljard, går en långpromenad, eller gör nåt annat då vi är barnlediga och bara är vi två. bara ett tips

    Sen får du ju försöka delegera uppgifterna till bröllopet. skriv en lista och bocka av vem som ska göra vad.

  • MKAB
    Äldre 27 Oct 14:54
    #33

    TACK katja..tror ej många vet hur en magdans funkar!det ska inte jämföras med nån strippa alls!

  • Ne11ie
    Äldre 27 Oct 14:59
    #34

    Magdans är en dans/show och tanken är väl inte direkt att den ska vara sex och eggande, som KatjaB skriver.

    Håller även med MKAB att denna diskussionen hör väl inte direkt hemma i denna tråden..

  • MKAB
    Äldre 27 Oct 15:02
    #35

    tack nelli...förvar inne o tittade p ditt album,vad fina ni var ,ser så lyckliga ut:)

  • sun moon
    Äldre 27 Oct 15:04
    #36

    Bra att du pratar med din man.

    Min ex var/är en arbetsnarkoman och han hade inte eget företag men jobbade typ dygnet runt på sitt jobb iaf. Det fungerade bara så länge barnen var små och jag hade dygnet runt jobb med dom :) Men eftersom jag skriver "ex" så är vi inte idag gifta.
    Så ett tips är att prata, prata med varandra detta gjorde inte jag och mitt ex och det är en stor anledning till att vi skildes. Jag vet att din BM´s jobb är viktigt och det var min ex´s jobb också men jag.. precis som du känner nu.. försvann i det hela och blev osynlig. Något bra att ha för att hans liv ska kunna flyta på.. typ.

    Så prata, prata, prata och försök få han att förstå dina känslor. :)

    PS Nu har mitt ex en thailänska som "gör" det jag gjorde innan ;)

  • lecaro­line
    Äldre 27 Oct 15:16
    #37

    Men herre gud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag har absolut inte dåligt självförtroende för då hade jag aldrig sagt min åsikt!!!
    Jag ser inte ner på andras traditioner och tycker själv att vissa av våra är löjliga min åsikt!!!
    Jag kritiserade inte och jag har inte nämt ordet pinsamt.

    Det var en notis av mitt tycke.
    Min avsikt var inte att tråden skulle handla om detta.
    Jag önskar dig lycka till December 2009.

  • 1 Grevin­nan
    Äldre 27 Oct 15:19
    #38

    Prata med din blivande man om att det här måste ni fixa tillsammans, fixar ni inte detta, hur ska ni då fixa resten av livet ihop!?

    Du behöver nog stressa av lite, har du ingen syster eller bästa vän du kan prata med och sen ta hjälp med planering av släkt och vänner, tärnor best men etc.
    Det ska ju vara rolig planering!

    är det hela 6 veckor kvar, så kommer ni att fixa det!! Lycka till!

  • EåN201­0
    Äldre 27 Oct 16:28
    #39

    hej hej...
    något måste du i alla fall göra eller måste å måste du bör göra något för ett bröllop kommer inte ändra något... de blir ingen underbar dans å så bara för att man gifter sig... problemen är kvar... men jag visste inte att du hade barn så här kommer en ny ide... gör en fin middag tills han kommer hem gå ner till systemet å köp en flaska rött eller vitt å bjud honom på en mysig middag... se till så barnen får äta först... å sen laddar du nån bra film till dem så stör de inte heller...
    då får ni en tid att prata ut å bara mysa...
    KRAM!!

Svar på tråden Orkar inte längre.. vill inte.