Spraytan bra eller dåligt?
Jag funderar på att ta spraytan innan bröllopet. Någon som provat som vill berätta om det funkar bra eller dåligt? Vad kostar det?
Jag funderar på att ta spraytan innan bröllopet. Någon som provat som vill berätta om det funkar bra eller dåligt? Vad kostar det?
Min mammas kompis gifte sig förra vinterna och sprayade sig brun dagen innan. Tyvärr hade hon lite torr hud så hon började "tappa" färg fläckvis. På bröllopsdagen var hon fläckig... och klänningen hade organgamärken där hon hade svettats samt runt linningen i halsen. Inte så lyckat!
jag gjorde spraytan på en salong och gjorde som de rekommenderade, att skrubba hela kroppen innan man kom dit så att man inte skulle flaga lika lätt, och jag flagade visserligen inte så mycket, men det försvann fläckvis iallafall, trots at jag smörjde in mig mycket för att fukta huden. Så första dagen såg jag helt orange ut, och väl efter första duschen så var jag ändå alldeles för orange/brun. Tyckte inte "brännan" såg alls snygg mer än kanske en dag, sen började det försvinna och det satte sig i alla porerna så det såg ut som att jag hade svarta prickar överallt.
Med tanke på hur viktig dag det är och att man har vita kläder skulle jag absolut inte göra en spraytan. Om du inte har möjlighet att sola ute, skulle jag hellre sola solarie ett par gånger innan, dock inte dagarna innan förstås, så man får lite färg.
Jag gjorde en spraytan för några år sedan. Var på fest och inte på bröllop så ingen vit klänning men jag var super nöjd. Såg inte jätte brun ut men inte heller blek och fick inte de fula vita fläckarna på ryggen jag tycker man får av solarium
Varför inte testa en gång någon månad innan och se hur det blir?
Det rekomenderas att man gör en innan bröllopet för att se hur det blir på sin egna kropp.
Det färgar av sig och man luktar inte så gott!!!
Jag har spraytannat mig, och det har gått bra faktiskt. Bara se till att prova en gång innan bröllopet, så du ser hur resultatet blir. Jag ska spraytanna mig innan bröllopet. Två dagar innan tänkte jag mig =)
Jag har provat hemma spray-tan och lotionar med brun utan sol effekt. De färgade av sig på kläder och lakan, dessutom blev det inte jämt. Men det kan bero på att jag gjorde själv med viss hjälp där jag inte kom åt själv.
Jag tycker det syns så tydligt att man är "fejk brun" vilket är lite synd. Jag har aldrig testat spray-tan, bara solarium och det gör jag inte om hehe
dåligt, färgade av sig och det va jättesvårt att få det jämt.
gå till en salong isåfall annars e solariet bäst (kanske inte säkrast:)
blev det någon spraytan förresten, du har ju redan gift dig ts :-9
Jag fotade en brud och hon hade gjort en spray-tan några dagar innan bröllopet. Det blev helt fläckigt, hon försökte att skrubba och skrubba för att få fläckarna att inte synas lika mycket, men hon var fortfarande fläckig/randig...
Om du ska göra det, gör det inte dagen innan bröllopet utan gör det några veckor innan, och om du får ett bra resultat från den salongen kan du kanske göra en till närmare bröllopsdagen..
Jag fick tipset att köra solarium just pga fläckar och man vet inte hur huden reagerar (även om man testat innan...). Solar ju aldrig solarium annars och den risken att sola två-tre gånger före bröllopet tyckte jag jag kunde ta. De vita fläckarna får man inte om man lägger armarna "rätt" så att inte skulderbladen sticker ut för mycket.
Min solbränna är perfekt nu, tre veckor innan bröllopet så jag bättrar eventuellt på den en-två veckor innan. Var försiktig och sola hellre korta omgångar och så en gång extra, fördelat på ett par veckor.