Någon mer än jag som känner med obekväm med önskelista?
Vi tänkte precis som du, men valde att ha en önskelista både för vår och för gästernas skull. Vi skrev ingenting om detta i inbjudan utan skrev helt enkelt "Övriga frågor besvaras av X". X hade sedan vår önskelista där bidrag till en kaffeautomat var en av sakerna på listan. Jag skulle uppskatta att ungefär hälften av gästerna hörde av sig till X för att fråga vad vi önskade oss, resten köpte egna presenter eller gav pengar. Vi var jättenöjda med alla saker vi fick och det märktes att alla hade gjort sitt bästa för att vi skulle gilla det vi fick!
fromheretoeternity skrev 2009-10-25 13:46:55 följande:
Ja, jag har hört fler som säger så men jag vill inte nämna något om presenter i inbjudan alls. Hade jag fått en sån inbjudan hade jag absolut inte vågat komma utan en resecheck, även om önskan är väl inlindad.Vi funderar ev på att ha en önskelista på vår bröllopshemsida och där ha olika alternativ. Glas, handdukar och sen då ev bidrag till bröllopsresan eller liknande.Om gästerna ska anmäla sig till tex brudparets föräldrar eller någon annan så kan man ju ge dem lite tips om vad man önskar sig om gästerna skulle fråga själva. Men vi ska ha OSA till oss själva så det blir dumt ändå!Bröllop är en jobbig grej!