• sms å fotbol­l
    Äldre 23 Oct 15:55
    8615 visningar
    16 svar
    16
    8615

    Förlovningstips!

    Med risk för att låta elak (verkligen inte min mening) men vad lägger du i skillnaden att förlova sig och fria? Det finns ju inget som säger att ni måste gifta er efter ett år förlovningen. Själv så har vi varit förlovade i 2,5 år och inte riktigt satt datum än för att det just nu är lite mer fokus på jobb.

    Annars så kan du göra vad som helst. Antingen åker ni iväg en helg eller kanske boka in er på spa en dag och när ni myser runt i en jacuzzi så kan du fråga...

    Gör något som ni båda uppskattar och som ni kanske gör för lite av i vardagen.


    pippilottarullgardina skrev 2009-10-23 14:55:19 följande:
    Skulle bli glad av massa tips på en fin dag, och ett fint frieri, (säger man så även om det "bara" är till förlovning)! Tycker det är jättesvårt...
  • sms å fotbol­l
    Äldre 23 Oct 16:19
    #3

    Eller så opretentiöst som vi...

    Vi hade pratat lite löst om det men själva fråga kom från mig via ett sms och han svarade ja. Vi tänkte först att 070605 var ett kul datum men vi han aldrig titta på ringar innan dess så det blev 070707. Vi hade beställt ringarna och de lås i en ask och väntade (fast jag var nog mest otålig). När sen dagen kom så var vi först och tittade på fotboll och sen gick vi ut och åt och bytte ringar lagom till desserten :)

  • sms å fotbol­l
    Äldre 25 Oct 17:32
    #9

    När vi förlovade oss hade vi inte en tanke på själva bröllopet men vi var båda överrens om att förlovning innebär äktenskap sen om det tog några år spelade inte så stor roll.
    Jag har många vänner som förlovat sig utan att det varit just ett frier utan mer frågan "vill du förlova dig..." så det finns nog många varianter. Personligen tycker jag nog att man ska ställa frågan "vill du gifta dig..." sen om man vill ha en lång förlovning så tycker inte jag det gör något.


    pippilottarullgardina skrev 2009-10-23 18:43:10 följande:
    Det är alltså så att jag frågar om vi ska gifta oss, och så förlovar man sej! Jag trodde på något, tydligen helt fel, sätt att man frågar om man ska förlova sej, för att senare i livet komma till själva frieriet och giftermålet! Så har det låtit lite när mina bekanta har berättat!
  • sms å fotbol­l
    Äldre 29 Oct 11:11
    #12

    Har ni något som är "ert"? En plats, restaurang, parkbänk, maträtt?


    pippilottarullgardina skrev 2009-10-29 11:07:08 följande:
    Tack för alla svar!!Men skulle bli jätteglad för fler tips angående just frieriet! Några bra tips, och råd... Roliga ideér osv!Tack!
  • sms å fotbol­l
    Äldre 29 Oct 11:23
    #14

    Vill du ha ett spektakel (in kommer en tårta med tomtebloss och så hoppar gubbe i lådan ut och ger honom en ring/gåva) eller lugnt och romantiskt?


    pippilottarullgardina skrev 2009-10-29 11:14:23 följande:
    sms å fotboll skrev 2009-10-29 11:11:35 följande:Tyvärr så har vi inte det. Vi åker aldrig till samma plats flera gånger, testar ofta på nya ställen... Har också tänkt på det, men det finns inget sånt, tyvärr! Vi har "vår" sång, och artist - funderade att kanske fråga under en konsert... Men kanske är tråkigt!Usch! Har verkligen inga ideér... =(
Svar på tråden Förlovningstips!