• Mamli

När har man väskan och vad är de i?

Svärmor har en offwhite festväska jag kan få låna när jag gifter mig, men undrar lite när ska man ha den?
    Och vad ska man ha i den?

näsdukar och halstabbletter har mannen på sig i kostymen om vi behöver de under vigseln.

efter ska vi ha middag för släkten så ingen fest eller så.

• Svar på tråden När har man väskan och vad är de i?
  • Yavannakémentari

Legitimation/körkort + betalkort, mobiltelefon. De sakerna kan inte jag tänka mig att vara utan, särskilt inte det förstnämnda.

Annars kanske du vill ha lite puder och läppglans för att bättra på sminket under dagen?

• didis

Om du inte vet vad du ska ha i den så har du inget behov av den! Lämna den hemma, bara skönt att inte släpa runt på en väska.

I festväskan brukar jag annars ha mobil, leg, VISA-kort, läppstift, nycklar och tuggummi ungefär men det klarar du dig säkert utan under vigseln.

• lecaroline

Väskan var mest i vägen tycker jag

• Mirey

Jag ska ha lite smink som kajal, läppglans o sånt så man kan förbättra på sminket! Tröttnar jag på den o om den e i vägen så kan säkert nån av mina 3 tärnor hjälpa mej med den!

• Mamli

de jag kan tänka mig att ha med är ju tamponger om jag har mens.. men körkort, nycklar m.m. behöver ja ju inte när jag ska gifta mig? mannen vill säkert ha med sina nycklar och mobil så då behöver ju inte jag ha med de, det är om han vill lägga ner sakerna i min väska...kanske kan lägga den vid ett bord så har man sakerna om man behöver dom. att bära runt på dom och blommor känns ju ganska dumt och onödigt.

• 26maj2007

jag hade ingen väska när vi gifte oss. Jag hade lite extra smink i min mammas väska

Svar på tråden När har man väskan och vad är de i?