• Mamli

Sandpappra sulan?

Mina bröllopsskor är jätte fina, men har de stora problemet att jag kan inte gå i dom. Jag bara halkar omkring, gick på mattan hemma och då var jag nära att ramla. Så jag går väldigt konstigt i dom och allt känns så dumt så nu börjar ja hata dom.

Kan man ta ett sandpapper och ruggla upp ytan?
    Ingen lust att lämna in dom för har tillräckligt med saker att göra och de som fixar skor i stan kan knappt svenska så de gör mig orolig..

• Svar på tråden Sandpappra sulan?
  • Imma

Absolut kan du sandpappra utan lite, det är en klassiker. Nu skriver du att du inte har någon lust, men ett bra sätt annars att få skorna att hålla längre är just att lämna in dem på sulning och be särskilt om att få en mindre halkig sula.

• Mamli

Jo ja vet, de vore ju de bästa...men usch nej. Kommer aldrig få de gjort heller.

Då ska jag fixa de, svärföräldrarna har massa sandpapper så då får jag sätta igång med det

• fansanb

På Din Sko finns jättebra räfflade klisterlappar att sätta under sulan! 49kr för ett par, köpte såna idag:) Halkskydd kallade de dem. Lycka till!

• Mamli

okey, vart sätter man halkskydden då?
    på hälen och på tån?

Tror redan jag är för skadad...tror jag kommer gå konstigt i dom vad jag än gör för jag är rädd att ramla i dom.

• fansanb

Vid tån, men man kan nog klippa till dem så de passar på hälen också.

• FelizLane

men fråga på en skomakare?

• MV85

Förra paret skor jag köpte som var för halkiga gick jag o ställde mig på asfalt med dem på och helt sonika vred runt fötterna ett par gånger typ som när man twistar. Sen var det problemet löst!

Svar på tråden Sandpappra sulan?