• blomz

    Tips till frieri

    Hej, jag är helt ny på den här sidan, men tänkte jag skulle ta lite hjälp av er som redan varit eller kanske är i min sits!

    Jag och min flickvän har varit förlovade i snart 7 ½ år, så nu är det verkligen på tiden att vi slår slag i saken.
    Jag har planerat att fria till henne på vår 7½ års förlovningsdag, vilket är i mitten av dec.

    Nu vill jag göra frieriet ganska speciellt också, inte "bara" över middag hemma.

    Än så länge har jag planerat det här:

    * Vi går och äter brunch på Berns (har hört att dom ska ha väldigt god mat där..någon som varit där?)

    * Efter brunchen får min flickvän gå iväg och få massage i 60 min och sedan gå på floating i 45 min.
    Under tiden åker jag och fixar en massa rosor, skumpa m.m.

    * Jag har redan bokat Globen Sviten och åker dit och fyller rummet med rosor och tända ljus.

    * Hon kommer sen till sviten och det blir lite senare på eftermiddag så tanken är att det ska vara helt mörkt ute så att hela rummet är upplyst av levande ljus.

    * I globen sviten så har man egen jacuzzi utomhus på deras takterass, så där tänkte jag att man kunde bubbla lite och sådär.
    (Har letat över hela sthlm där man ska ha jacuzzi just utomhus, eftersom det är ganska kallt i dec och mörkt ute, så då blir det mysigt att hoppa i en jacuzzi :)Vet någon, någon annan bra svit?)

    * Sen kommer middagen upp till rummet (beställer från Globe Hotels restaurang

    Ja typ så långt har jag kommit. Och sedan håller jag på att göra en bok "50 anledningar varför du borde gifta dig med mig och 51 anledningar varför jag borde gifta mig med dig" (såg tips om en kille som gjort det för sin flickvän här och tyckte det var väldigt gulligt)
    Och sedan har jag även gjort en fotobok med massa kort på oss under vår tid och så står det lite kommentarer osv..

    Men När ska jag fria..direkt när hon kommer..sen..eller ja när?

    Och några fler tips/ideer på vad jag kan göra eller om jag ska ta bort något?
    Tacksam för alla åsikter!
    :)

  • Svar på tråden Tips till frieri
  • Björnisarna

    OJJ! Jisses vilken planering!:D Din flickvän kommer ju vara i sjunde himlen :D Jag tycker att när hon kommer till sviten så kan du vara där på knä bland ljusen, skumpan och blommorna och fria då!:)

  • Jojjo82

    Tycker att det låter helt fantastiskt!! Hon kommer att känna sig som världens lyckligaste kan jag lova Jag tycker nog att frieriet kan komma innan ni sätter er i poolen (så att du inte blöter ner dina fina böcker). Massa lycka till!

  • blomz

    Tack så mycket för era inlägg:)

    Jag hade tänkt att direkt när hon kommer in, redan stå på knä och fria då, men lite tråkigt blir att då har man ju redan gjort det.
    Kul om spänningen får vara lite längre..eller?
    Tycker det är så himla svårt..

  • Björnisarna

    Följ ditt hjärta, du kanske inte behöver bestämma det innan utan bara gå på känsla sen när dagen väl kommer? :)

  • blomz

    Nej det är sant, får nog se hur jag känner där och då :)
    Man ska ju lyckas få ut några ord också, man kommer ju vara så extremt nervös!

  • LuMi77

    Det låter som ett fint upplägg sådär överlag ... men både floating och sedan jacuzzi kan kanske kännas lite "tårta-på-tårta", så att säga (om hon nu inte verkligen älskar att bada, vill säga). Sedan skulle nog jag för min del visserligen ha blivit lite misstänksam om att något speciellt är på gång i fall min partner först bjöd på brunch och sedan "skickar iväg mig" på en egen-aktivitet i ett par timmar. Går det inte att snacka med hotellet, så att de även fixar rosor, skumpa, ljusen och det där, så att ni två får hela dagen tillsammans att göra trevliga saker på?

  • Björnisarna

    Haha, förstår det :) Men boken säger nog mer än alla uttalade ord i världen!? :)

  • Vinröd

    Det låter ju som en helt underbar dag! Håller med om att det låter mysigast att tillbringa dagen tillsammans, efter brunchen. Hotellet borde ju kunna fixa rosor mm. Angående frieriet så låter det som att hela atmosfären kommer vara perfekt när hon/ni kommer till hotellet, till alla rosor och levande ljus. När hon svarat "ja" :) kan ni skåla för en lycklig framtid tillsammans. Det borde vara lättare att slappna av i jacuzzin när själva frieriet är över. Ni är nyförlovade och lyckliga! Men å andra sidan skulle du ju kunna vänta och göra det under stjärnorna, eller vid middagen. Men kanske skulle det kunna vara mysigt att ha något planerat även efter själva frieriet.
    Jag måste säga att jag är mäkta imponerad över din planering, och övertygad om att det blir fantastiskt hur du än gör!

    Lycka till! :)

  • ÅsaoKicke

    Jag tycker också det låter som en underbar dag! Men håller med om att allt i kombinattion kan bli lite för mycket. Jag är speciellt tveksam till floating efter massage. Har testat floating en gång och det var jobbigt i en del muskler och leder som inte var vana att slappna av på det sättet. Det kan vara bra att kolla upp om det är okej att "floata" direkt efter massage. En annan "medicinsk grej". Man brukar få order att dricka mycket efter massage, samma sak efter floating....

    Usch, nu kraschar jag ju dina planer. Det var inte meningen att klanka ner på allt du tänkt ;) Jag bara tänker enligt vad jag varit med om.

    Hur som helst tycker jag du har planerat en fantastisk dag, kansek själva frieriet passar bäst när ni kommer till sviten, så att du inte har det framför dig hela kvällen... Men det beror ju på hur nervös du är förstås! ;)

    LYCKA TILL!!! :)

  • iva olsson

    Alla tummar upp!!! Top 10 listan på det frieriet lycka till!! Det blir helt omöjligt för henne att säga annat än ja :D

Svar på tråden Tips till frieri