• sofia10

    Hur skall ni hålla varnadra när ni går in i kyrkan!

    skall ni hålla varnadra i händerna eller ha händer lite uppåt om man säger

  • Svar på tråden Hur skall ni hålla varnadra när ni går in i kyrkan!
  • Shiosan

    Tror jag förstår nu, känns lite gammalmodigt, men ganska vackert...men jag skulle nog aldrig välja att hålla så, känns lite ansträngt och tillgjort....! Men smaken är som baken =)

  • Hjartafró

    Vi höll varandra i händerna, precis som "vanligt" alltså. Varför krångla till det?

  • Aleta

    Det är jättefint, så gjorde man ju alltid förr. Bara det känns naturligt för er så kör på det!


    sofia10 skrev 2009-10-20 12:33:23 följande:
    hmm, verkar bara vara jag som tycker det är såååå fint när man håller händerna uppåt!Tycker ni det ser mesigt ut?
  • lecaroline

    Vi höll varandra med händerna uppåt.
    Men eftersom vi hade allt traditionellt så kändes det inte fel och det blev ingen vaggig/gungig gång.

  • Red Scarlet

    Min make höll sin vänstra hand med handflatan uppåt ungefär i sin midjehöjd och jag la min hand ovanpå hans. Lite gammeldags men väldigt fint tycker jag. Vi hade väldigt praktfulla kläder (frack och prinsessklänning) och det var kyrklig vigsel så vi tyckte att det passade med det högtidliga sättet att hålla i varandra istället för att slänga med armarna i en vanlig "hållahanden"-grej. Det blev bäst för oss.

    Dessutom kunde min make mycket lättare hjälpa mig att hålla balansen när jag höll på att snava på min kjol ett antal gånger på vägen fram mot altaret, otroligt effektivt!

  • lemonbird

    Vi höll händerna uppåt, jag la min hand i hans och hade armbågarna neråt och handen vid axeln kan man säga, både vid in och utgång, såg pampigt ut på bilderna:)

  • SueAnne

    Jag tänkte att vi skulle gå in i "armkrok", brist på bättre ord, men det beror mycket på att vi ofta går så när vi är ute och går. Att hålla handen känns inte så högtidligt, och det andra sättet att hålla handen känns lite för högtidligt.

  • KatjaB

    ts: med händerna uppåt, menar du i armkrok?

    vi har ju 9 månader kvar tills bröllopet så har inte ens tänkt på hur vi ska hålla händerna.. flätade kanske, så brukar vi hålla.

  • sofia10
    KatjaB skrev 2009-10-21 09:24:20 följande:
    ts: med händerna uppåt, menar du i armkrok? vi har ju 9 månader kvar tills bröllopet så har inte ens tänkt på hur vi ska hålla händerna.. flätade kanske, så brukar vi hålla.
    Ja, där var rätt ord, armkrok

    Jag tycker att det är så pampigt att hålla så, skall man bara hålla handen så känns det som en vanlig promenad tycker jag
  • Aleta

    Jag googlade lite på bilder, så här menar hon, som man alltid gjorde förr.
    images.google.se/imgres%CC%88llopet%2B373.jpg&imgrefurl=picasaweb.google.com/lh/photo/dJzmOSHIxUentHmbPetPhg&usg=__2fr5O-1MYNfOrnZlEMjzWMu1rmM=&h=2304&w=3456&sz=13&hl=sv&start=62&sig2=5__TuzVejRMM9mZ4AUW5ig&tbnid=5VQr-pupIrd2oM:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dbr%25C3%25B6llop%2Binmarsch%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26start%3D60&ei=r7neSvD6JNCs4QaPt8AI


    KatjaB skrev 2009-10-21 09:24:20 följande:
    ts: med händerna uppåt, menar du i armkrok? vi har ju 9 månader kvar tills bröllopet så har inte ens tänkt på hur vi ska hålla händerna.. flätade kanske, så brukar vi hålla.
  • Aleta

    Oj, menade du armkrok?
    Jag som hela tiden trodde att du menade på det gamla sättet.


    sofia10 skrev 2009-10-21 09:31:10 följande:
    Ja, där var rätt ord, armkrok Jag tycker att det är så pampigt att hålla så, skall man bara hålla handen så känns det som en vanlig promenad tycker jag
  • sofia10
    Aleta skrev 2009-10-21 09:37:37 följande:
    Oj, menade du armkrok?Jag som hela tiden trodde att du menade på det gamla sättet.
    ha ha, ja, nu när du säger så, så menade jag nog inte armkrok, jag menade det som du visade på bilderna.. Fast händerna lite högre upp kansek?

    Oj!!!!1 Nu kom jag på vad armkrok är och det menade jag INTE, ha ha så fel det kan bli!
    Du är rätt Aleta det är det gamla sättet jag menade!

    Oj, detta inlägget blev jätte rörigt
  • Sonja68

    Vi gick som vi brukar göra när jag vinglar omkring i högklackat: Min make erbjöd mig sin stadiga arm och jag höll i den krampaktigt Det kändes naturligt för oss. Armkrok typ, men högtidligare. Kolla i mitt galleri så ser ni.

  • SueAnne
    Sonja68 skrev 2009-10-21 10:10:16 följande:
    Vi gick som vi brukar göra när jag vinglar omkring i högklackat: Min make erbjöd mig sin stadiga arm och jag höll i den krampaktigt Det kändes naturligt för oss. Armkrok typ, men högtidligare. Kolla i mitt galleri så ser ni.
    Det var precis så jag menade.
  • Aleta

    Jamen då menade vi samma sak.

    Jag tycker att det ser fint och högtidligt ut.


    sofia10 skrev 2009-10-21 09:45:02 följande:
    ha ha, ja, nu när du säger så, så menade jag nog inte armkrok, jag menade det som du visade på bilderna.. Fast händerna lite högre upp kansek?Oj!!!!1 Nu kom jag på vad armkrok är och det menade jag INTE, ha ha så fel det kan bli!Du är rätt Aleta det är det gamla sättet jag menade!Oj, detta inlägget blev jätte rörigt
  • flassan

    Vi är två tjejer som gifter oss.. vet inte om det gör skillnad men vi kommer att hålla varanda i handen... precis som vi gör när vi är ute och vill va mysiga...

  • mrsJR

    Vi kommer hålla varandra i handen, det känns mest avslappnat och naturligt. Skulle kännas stelt och obekvämt att göra på något annat sätt.

Svar på tråden Hur skall ni hålla varnadra när ni går in i kyrkan!