Vi snackade faktiskt med min sambos bror & hans sambo i helgen när dem var här, dem bor i Norge nämligen och har 2 flickor, nu är kruxet att vi vill ha flickorna med i kyrkan, strö blommor osv i kyrkan men visste om det var OK att ha dem i kyrkan o sen säga nej till barn?
Dock sa dem att dem tar med dem till Sverige o ner till Skåne o har dem i kyrkan för oss o sen kommer hennes syster och hämtar dem efter så blir det barnfritt på bröllopet ändå, dem tyckte det var bäst o då hans bror är väldigt petig med vem som får passa "hans små flick änglar" så kändes det bäst för honom också.
Har själv en kusin med en 2-åring men vi har pikat smått till alla att det blir barnfritt och man får fixa det helt enkelt.
jag vill ha alla föräldras uppmärksamhet som du säger själv och jag tycker det blir enklast så, min sambo håller med.
Vi skulle tom. ha barnfritt nu på förlovningen men det blev ju kalla baliken för det o alla började gnälla sönder, tog till slut tillbaka det men sa bestämt att det var barnfritt på bröllopet, sen såg vi hur det skulle ha varit om vi hade haft barn på bröllop, min kusin o hans fru hade SÅNA problem med honom att frun nästan började gråta för fasiken, han skrek o gapade o vägrade att sitta still, han kastade mat o han sprang iväg. Hon fick aldrig äta upp sin mat, varken förrätt eller huvudrätt och han fick sitta bredvid o leka med pappans mobil för att bli tyst.
Sånt jag vill dem själva och vi ska slippa faktiskt, sen kan man inte begära av en 2-åring att han ska sitta still hela kvällen heller, därför jag tyckte så synd om honom.
Så gör det som känns bäst för ER helt enkelt, dem får ta det som dem vill, man får ha förståelse för att man vill inte ha barn på sitt bröllop, tycker jag. Och kan man inte det så får man låta bli att komma faktiskt, jag har också förstått nu vilken stor fråga/debatt o känsligt ämne det är alltså!
Redan nu börjar folk i vår omgivning att små klaga på detta men jag bara ignorerar det och säger "passar det inte så kom inte helt ärligt" man kan aldrig tillfredställa alla har jag märkt men min familj accepterar det så då får resterande utomstående göra det också.