Inlägg från: Berri |Visa alla inlägg
  • Berri

Tips på resor i April !

Hej !

Nu är lokalen bokat och datumet satt 3 /4 -10 =)

Igår gick jag förbi Ticket för och prata lite om vart man kan åka i april,

Vi pratade om Thailand, Gambia, dominikanska...
    marutsius, kenya osv. Men hon sa att det inte går så många resor i april ??!?!

Typ till Thailand så sa hon det går inte så många resor . Vi vill helst resa 4/4 dagen efter men det fanns inga avgångar den dagen. Lite konstigt?
    Har ni åkt på långa resor i aprilmånaden? Vart köpte ni era biljeter ifrån och vart hamnade ni?

• Svar på tråden Tips på resor i April !
  • Berri

Hej nej nej vi plan erar inte kyrkobröllop vi kommer gifta oss borligt =) Omm man skulle vilja viga sig vid alla på sin fest , kan man boka in det som viger en vet du lr ni något om det? jag vill komma in i min festlokal och innan vi dansar vår romantiska dans vill jag gifta mig på plats vid samtliga gäster :D

fruMe skrev 2009-10-18 19:50:49 följande:
    Nu kanske jag är "värsta glädjedödaren", men planerar ni kyrkbröllop??? För visst infaller väl påsken den helgen och enligt VAD JAG HÖRT (vet alltså inte om det stämmer) så förättas det inte kyrkovigslar då? (Jesu död och uppståndelse...)Kolla upp det innan ni bokat för mycket!!!!Vi planerar också bröllop i början av april (ev 10/4) men vi tänker borgerligt. VI pratar om att resa till FLorida. Helt ok väder där då! Lycka till!
    [/citat]

Him får faktist ta och titta! det verka vara dött på resor i april, konstigt faktist !! Tack för tipsen
    drömland skrev 2009-10-18 19:48:05 följande:
    [citat]
    Tyvärr vet jag inte så mycket, men har du kollat hur det är med Bali och Zanzibar? Jag har själv varit på Bali som var ett paradis och har kompisar som var där på bröllopsresa förra året. Zanzibar har jag andra kompisar som varit till och var mycket nöjda.
  • Berri

Ja men du e inte glädjedödare =) men vi får se om man hittar någon man kan ju ge betalt...Lr tar det ens betalt vet inget?
    Sen handlar det om en timmes grej eller mindre heheh typ en halvtimme =)

Sant det du säger vi behöver inte åka direkt efter vi kan säkert vänta till 5-6 april ..men problemet är och hitta den perfekta resan eh det går inte ens flyg till Thailand hahah !Vi får lösa det...Det är 6 månader kvar..eller man kanske ska vara ute i god tid =)

shakynose skrev 2009-10-18 21:29:24 följande:
    Om man tänker efter så kanske det inte är så konstigt att det inte går några flyg på påsksöndagen? Det är en av de viktigaste helgerna (kanske den allra viktigaste) i den största av världens religioner och de flesta vill nog vara lediga denna helg! På juldagen har man ju inte heller så många avgångar att välja på oftast... Även den judiska högtiden Pesach kommer att firas mellan den 30:e mars och 6:e april år 2010, och jag vet inte om det också kan påverka?Kanske bra att kolla upp det med vigselförrättaren, även om det är en borgerlig vigsel ni planerar så kanske det inte blir det allra lättaste att hitta någon som vill ställa upp och jobba på påskafton?Som någon annan sa: Vill inte vara en glädjedödare, men kolla upp detta så snart ni kan!
  • Berri

Tack du, jag tror det ville lura till oss.. För jag har nu sökt på olika hemsidor som bigtravel osv och faktist hittat.

Eftersom jag trode att det inte gick så tittade jag på hawaii nu så blev sugen på och åka ditt.. Vi bor i Stockholm .

Nasoleh skrev 2009-10-18 21:47:51 följande:
    Jag sökte nu på flyg till Thailand den 4 april 2 veckors vistelse,( på luftgrop.nu), och det gick ju flyg, men jag vet ju inte vart ni bor iofs, jag sökte från Göteborg...Lycka till i alla fall ! Kram!
Svar på tråden Tips på resor i April !