• Ann@

Mysig restaurang i Stockholm

Undrar om någon kan tipsa om en mysig och prisvärd restaurang i centrala Stockholm??
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm
  • Oliven

Min favorit är helt klart Koh Phangan.
    God Thai-mat och grymt mysig.
    Nu kan man även boka bord där.
    Helt klart värt ett besök.

www.kohphangan.nu/

• Ann@

Odis - Typ av mat å restaurang har mindre betydelse. Vi är allätare, så det funkar med såväl italienskt, svenskt, thai osv....
    Alla tips mottages tacksamt!

• Fru Åsagåsa

Jag gillar Helenes Krog! Det finns en på Hantverkargatan och en på S:t Eriksgatan. www.helenes.nu

• täby-brud

Det finns en jättemysig italiensk krog i gamla stan som heter "Michaelangelo".
    Supergod mat!

Den ligger på västerlångatan 62. Du bör beställa bord i förväg på tel 08-21 50 99.

• Odis

Kan rekomendera denna,
    www.trattoriaromana.nu/
    Inte speciellt billigt, men det är otroligt romatiskt och maten är utsökt. Skulle nästan vilja påstå att det är ett utav de bästa italienska köken i Stockholm.
    Om ni vill ta någonting lite billigare tycker jag tapasen på www.merabar.se är jättegoda. Mitt i city och soft miljö.
    Helenes krog är också bra.
    Planksteken på www.godthem.se/
    är bäst!!!

• Anonym

Den absolut bästa italienska restaurangen (om jag får välja är Trattoria Romana i gamla stan. Mycket romantiskt och enormt bra mat, precis som i Italien (har bott där)!
    Kolla in
    www.trattoriaromana.nu/

• Isolde

Som sagt, det beror lite på vad du tycker är lämplig prisnivå. Och när! Många av "lyxkrogarna" är stängda nu under sommaren. Annars rekommenderar jag Bon Lloc -- enstjärning krog ungefär i hörnet Birger Jarlsgatan/Tegnérgatan -- rätt dyrt förstås, men fantastiskt god mat med trevlig servis!

Lite mindre dyrt men himla gott är det på Tranan vid Odenplan. De kan dock vara semsterstängda just nu. Bästa thaimaten finns på Nark Noi på Odengatan, vid S:t Eriksplan, fast det är trevligt ställe, inte mysigt. Gondolen har ju århundradets bästa utsikt, men kanske inte just mysigt.

Det finns mer, men nu tog idéerna tillfälligtsvis slut.

• Isabellan

Hejsan,
    Jag gillar Elverket på Linnégatan 69. De har väldigt spännande idéer när det gäller mat. Crossover kan man beskriv adet som, rekommenderas! Ganska dyrt.

Restaurang Rabarber på Torsgatan ska ju vara fin har jag hört. Italiensk, fast kankse mer luncher.

Sibiriskt soppkök på Roslagsgatan är ett måste i höst! Väldigt mysig och miniliten utsökt sopprestuarang. Man kan ej beställa bord tror jag, de har ca 5-7 bord...Romantiskt med god soppa efter en höstpromenad :)

• ulda

Sveahof (skaldjur) är jättefint och bra service. Rätt dyrt.

Tiramisou (italienskt, men ej pizzahak, utan lite finare) Bra service. Lite dyrt (om man inte äter pasta).

Stockholms matvarufabrik (skaldjur). Trevligt.

Minerva (öhum - hästkött - men det finns annat). Charmigt litet ställe, billiga priser.

Samtliga ligger i Vasastan.

• Smurfan

Fem små hus i gamla stan ganska dyr men maten är gudomlig o miljön är jättemysig. Var själva där då vi förlovade oss *ler* De har ett "speciellt bord" för de som förlovar sig där :)

• The wedding planner

Stallmästaregården ligger vackert vid brunnsviken.

• Mrs J

Lo Scodetto på Söder är super - Helt klart en av de bästa italienska tycker jag.

"Den gamle och havet" som ligger vid T-bana Stadion..tror att det är Nybrogatan är super och jätteromantiskt & trevligt. Kanon trevlig personal - bör bokas i god tid eftersom det är finns så få bord.

Gillar också "Stockholms Matvarufabrik" som ligger på Idungatan vid Roslagstull...

• Anonym

Restaurang Annakhan på Riddargatan 12.

Det är indisk/pakistansk/cross-over lyxmat. Jättegott och bra atmosfär!

• Isolde

Ulda,

Är det inte Wasahof du menar? Med skaldjur och så, på Dalagatan i Astrid Lindgrens hus. Och bredvid ligger Musslan.

Sveahof ligger på Sveavägen och, har jag för mig, är lite mindre mysig.

Wasahof kan rekommenderas!

• lillaEgo

www.grekenpahornet.se/

"Greken på hörnet" är Stockholms bästa grekrestaurang, tycker jag.

Smarriga mat, mysig atmosfär o skicklig personal.

Tjärhovsg. 43
    Efteråt kan ni promenera längs Katarinavägen ner till Slussen. Mäktig utsikt.

Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm