Inlägg från: varelse |Visa alla inlägg
  • varelse

    2011 brudar del 4

    Hej!

    Nu har jag också hittat hit, efter en del om och men och hjälp från andra medlemmar. ;)

    Vi ska gifta oss 11e november 2011! :) Hittills har vi bokat lokal + festlokal, jag har köpt skor, bestämt varifrån jag ska köpa ett halsband och vilket, designat framsidan på våra inbjudningskort (jag kommer att göra dem själv). :)

  • varelse

    Ja, det tycker jag med! :) Jag längtar verkligen sååå mycket! Just nu känns det som om tiden rinner på lika långsamt som sirap i den aspekten, men går samtidigt lika fort genom fingrarna som sand om man tittar på skolarbetet etc. Märkligt att tiden kan upplevas på så olika sätt på en och samma gång!

  • varelse

    Vi kommer göra så att jag får en ring till när vi gifter oss, men min fästman vill inte ha en ring till utan har en bredare förlovningsring istället.

    Vi har titanringar rakt igenom. :) Dock har min förlovningsring ett spår runt mitten av ringen som är i silver och min fästman har detsamma på sin ring fast i guld.

  • varelse

    Vad härligt!! :) Här hemma tycker nog min kära fästman att jag "håller på" lite för mycket med att kika på klänningar, fundera över färgteman, gästlistor, leta låtar till vår första dans som äkta makar etc. ;) Jag försöker tona ner mig lite, men det är så svåååårt. Jag ser ju fram emot det här som en tok! Även om det är sååå långt kvar fortfarande. Nästan två hela år. Hih.


    mrsJR skrev 2009-11-30 11:59:14 följande:
    Jag kommer få en andra ring, blivande mannen kommer bara ha sin förlovningsring. Vigselringen är redan utsedd, blir från samma märke som förlovningsringen så de matchar perfekt. Längtar tills jag får den på fingret!I lördags var det exakt 1,5 år kvar till bröllopet, kändes lite speciellt faktiskt. Hade bror med fru över på middag och det var bröllopsprat hela kvällen. Fick så mycket bra tips och råd!
  • varelse

    Åh vad jag önskar att jag kunde göra som ni. För jag borde verkligen lägga mer fokus på mina studier och mindre på bröllopet med tanke på hur lång tid det faktiskt är kvar.

    Jag är bara så FRUKTANSVÄRT omotiverad gällande studierna just nu. Jag vet inte varför, det har varit så nästan hela hösten här... hoppas det går över snart!

    Samtidigt kan ju jag då tycka, i min lilla vrå, att det är skönt att planera redan nu och ta saker lite pö om pö så det inte blir så stressigt på slutet som det blivit för många andra jag känner. Fast det blir det nog å andra sidan ändå, om inte annat rent känslomässigt. ;)

  • varelse

    Nu blev jag också nyfiken! Vad var det som gick snett? Jag vet att jag inte har ett dugg med det att göra, men när nyfiken-i-en-strut vaknar så måste man fråga. Dock måste ju ingen svara, om man inte vill! ;)


    Energy skrev 2009-12-01 08:33:19 följande:
    Ja det var tanken. Men det känns inte lika roligt längre när hans kompisar är pist off och vissa kommer inte ens sätta sin fot där. För att jag har varit "smaklös" nog att skriva bloggar om hur ledsen jag är över att vårt bröllop gick to h*ll. :-S
  • varelse

    Skulle ju såklart kollat din presentation först! Men så långt tänkte inte jag. Nu har jag i alla fall läst dina blogginlägg om er dag. Jag förstår verkligen att du blev jätteledsen och kände att er dag blev förstörd på många sätt. Fy sjutton vilken dålig stil av de gästerna som betedde sig på det där viset!!! Jag vill slå dem!

    Om jag var du skulle jag nog ändå förnya löftena, fast bara med min allra närmsta familj och de allra närmsta vännerna som förstår varför man känner som man gör. Inga andra. För att på nåt sätt återupprätta den dagen man borde fått från början.. Jag hoppas att allt ordnar upp sig så gott det går! Tänker på dig!


    Energy skrev 2009-12-01 08:33:19 följande:
    Ja det var tanken. Men det känns inte lika roligt längre när hans kompisar är pist off och vissa kommer inte ens sätta sin fot där. För att jag har varit "smaklös" nog att skriva bloggar om hur ledsen jag är över att vårt bröllop gick to h*ll. :-S
  • varelse

    Augusta2011:
    Vi har också valt 2011 för att hinna spara pengar. Jag pluggar (tar min examen till sommaren 2010 om allt går som det ska och hoppas sen på att få jobb såklart!) och min fästman börjar plugga nu på måndag och kommer göra det i 55 veckor. Vi har planerat in datum och plats samt bokat detta. Vi har dock inte bestämt tid ännu och mat blir klurigt att bestämma nu, eftersom priserna kan ändras en del på så lång tid.
    Vi har skrivit ihop en gästlista som fortfarande är preliminär eftersom vi kanske vill lägga till eller ta bort någon innan det är dags att skicka ut inbjudningar och dylikt. Vi har bestämt form (borgerligt) och färgtema (rött-silver-vitt-svart). Jag har också kikat ut klänning, smycken och liknande som jag kommer att beställa under årets gång. Skor har jag redan köpt! :)
    Vi har inte bestämt någon klädkod än, och inte gjort färdigt papperssaker, men jag har designat inbjudningskort och ska designa även placeringskort och festprogram. Save-the-date-magneter står i en liten kartong här hemma. ;)

    Fårävvör:
    Oh, dikter! Dela gärna med dig av länk/länkar!! :D

  • varelse

    Fårävvör: Vad synd! Du får jättegärna maila dem till mig. Jag kan pm:a min mailadress.

    Greeneyes: Åh, vad spännande! Var är det ni ska gifta er, om man får fråga? Blir ju nyfiken! Och magneterna beställde vi från Vistaprint. Man kan välja bland massa olika designer, eller så kan man lägga upp en egen bild och fixa med text och så. Dock visade det sig när de kom, att det är väldigt tunna magneter så de sitter inte dunderbra, men det blir nog bra ändå! Hihi.

  • varelse

    Greeneyes: Inga problem! Jag delar gärna med mig av alla tips som jag kan tänkas ha och som andra kan tänkas vilja ta del av. Det är väl därför vi hänger här på forumet?

    Åh, Skottland! Vad härligt!! Jag har aldrig varit där själv, men jag har alltid drömt om att åka dit. Det ser så vackert ut på alla bilder och alla jag känner som varit där säger att bilderna man ser stämmer överens med verkligheten.

  • varelse
    Greeneyes skrev 2010-01-09 10:44:30 följande:
    haha, vi har inte heller varit där, men fint lär det ju vara, vädret kan det ju vara sämre med
    Vad spännande! Klart det kommer att vara fint! Jo, vädret i Storbritannien tenderar ju att vara... regnigt ganska ofta. Men vad sjutton - det är ju bara en god ursäkt för att skaffa ett riktigt snyggt och lyxigt bröllopasparaply att ha som backup!
  • varelse
    Greeneyes skrev 2010-01-09 11:03:59 följande:
    yep! Har en kompis som tydligen har ett "tur-paraply" som brukar lånas ut, och det har ju funkat hittills - 100% regnfritt. Men men, man får se till att skaffa nån fin bolero eller nåt ifall det blir galet kallt i maj..
    Det låter som en god plan! Och ett bra paraply! :D Kolla bolero, capé eller liknande. Om du stickar/virkar kan du hitta många fina mönster på garnstudio.com/drops men om du inte stickar/virkar kanske du känner någon annan som gör det? Bara ett tips, ingen aning ifall det passar dig eller inte.
  • varelse
    Greeneyes skrev 2010-01-09 13:15:50 följande:
    tack för tipset, ska kika på det
    Jag själv är lite sugen på denna: garnstudio.com/drops/mag/93/14/14-2.jpg
    Min vän hade den på sitt bröllop och hon erbjöd sig att göra åt mig mot att jag såklart står för material och mönster, men hon ville inte ha något betalt för arbetstiden. Det tyckte jag lät som ett kap! Ska bara prova ut klänning först, så jag vet om den där modellen passar till klänningen sen eller inte.
  • varelse
    Fårävvör skrev 2010-01-10 13:49:00 följande:
    Varelse och Greeneyes: Jag funderar också starkt på att ha en bolero, slutet på maj är ju inte alltid jättevarmt! Hittade det här mönstret för ett tag sen på en spetsstickad bolero, tror den är fin om man har en lite enklare klänning i alla fall. knitty.com/ISSUEspring05/PATTido.html
    Den var jättefin! Och jag håller med, tror absolut att den blir jättefin till en lite enklare klänning. Min kommer dock att vara relativt utsmyckad, om det blir den jag hittills är fullständigt upp över öronen förälskad i, och då tror jag att jag bör hålla mig till något så enkelt som möjligt när det gäller "köldskydd" för axlar, rygg och armar.
Svar på tråden 2011 brudar del 4